- כ"ב תשרי ה'תשפ"ד 07/10/2023מצב חירום - מענה ומידע לציבור
כתבות
1,369 הולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים בפ"ת בעשור האחרון
כ"ה ניסן ה'תשע"ט 30/04/2019
מערכת ′פיתה′
בפתח תקווה נפגעו בתאונות דרכים 1,369 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם 33 הולכי רגל נהרגו ו-139 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נפגעו בעיר 146 הולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.
בראש העין נפגעו בתאונות דרכים 124 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שני הולכי רגל נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נפגעו בעיר עשרה הולכי רגל.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים בעשור האחרון, ירושלים היא העיר השנייה במספר הנפגעים ובתחומה הכי הרבה הולכי רגל נפצעו באורח קשה. מדי שנה נפגעים בתחום העירוני 3,200 הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים. בנוסף עולה כי מדי שנה נהרגים 75 הולכי רגל בממוצע בתחום העירוני ונפצעים באורח קשה 560 הולכי רגל בממוצע.
בשנת 2018 בערים:
· מהנתונים עולה כי בשנה זו מספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בירושלים הוא המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר -371 נפגעים.
· בשנת זו ברמת גן נהרגו הכי הרבה הולכי רגל ביחס למספרי ההרוגים בשנים הקודמות בעיר – ארבעה הרוגים בשנה זו.
· מספר הולכי הרגל שנפגעו בחדרה בשנה זו הוא המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר -67 נפגעים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב. כשהולך הרגל חוצה את הכביש הוא פגיע ואין לו אמצעי הגנה, לא חגורת בטיחות ולא מערכות טכנולוגיות מצילות חיים. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה במקרים רבים תהיה קטלנית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את נושא היפגעותם של הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות ולקדם התקנת פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול למנוע את הולך הרגל ההרוג הבא".
המקום הלא בטוח: מעברי חציה רבים דהויים, ללא פסי האטה ולא מוארים בשעות הלילה
מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו באופן מדגמי 233 מעברי חציה (177 מעברי חציה לא מרומזרים ו-56 מעברי חציה מרומזרים), ב-29 רשויות וערים ברחבי הארץ. עוד תיעדו בעמותה את אופן חציית הכביש של 1,864 בני אדם.
מהבדיקה עולה כי:
· ב-69% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב.
· ב-66% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה שתגדיל את נראותו של הולך הרגל בשעות החשכה ותאפשר לנהג להבחין בו מרחוק.
· ב-61% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל.
· 48% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.
· ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הקיימת הנמכה בכניסה וביציאה ממעבר החציה לטובת אנשים עם כסאות גלגלים, עגלות ילדים וכו'.
· התנהגות הולך הרגל: 44% מהולכי הרגל חצו את הכביש באופן לא תקין - 35% לא חצו במעבר החציה ו-9% חצו את הכביש באור אדום.
צילום: עמותת אור ירוק
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בראש העין נפגעו בתאונות דרכים 124 הולכי רגל בעשור האחרון (2009-2018), מתוכם שני הולכי רגל נהרגו ו-18 נפצעו באורח קשה. בשנת 2018 נפגעו בעיר עשרה הולכי רגל.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בתל אביב-יפו נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים בעשור האחרון, ירושלים היא העיר השנייה במספר הנפגעים ובתחומה הכי הרבה הולכי רגל נפצעו באורח קשה. מדי שנה נפגעים בתחום העירוני 3,200 הולכי רגל בממוצע בתאונות דרכים. בנוסף עולה כי מדי שנה נהרגים 75 הולכי רגל בממוצע בתחום העירוני ונפצעים באורח קשה 560 הולכי רגל בממוצע.
בשנת 2018 בערים:
· מהנתונים עולה כי בשנה זו מספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בירושלים הוא המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר -371 נפגעים.
· בשנת זו ברמת גן נהרגו הכי הרבה הולכי רגל ביחס למספרי ההרוגים בשנים הקודמות בעיר – ארבעה הרוגים בשנה זו.
· מספר הולכי הרגל שנפגעו בחדרה בשנה זו הוא המספר הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר -67 נפגעים.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולך הרגל תמיד יפסיד במפגש עם כלי רכב. כשהולך הרגל חוצה את הכביש הוא פגיע ואין לו אמצעי הגנה, לא חגורת בטיחות ולא מערכות טכנולוגיות מצילות חיים. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה במקרים רבים תהיה קטלנית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשים את נושא היפגעותם של הולכי הרגל בראש סדר העדיפויות ולקדם התקנת פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול למנוע את הולך הרגל ההרוג הבא".
המקום הלא בטוח: מעברי חציה רבים דהויים, ללא פסי האטה ולא מוארים בשעות הלילה
מתנדבי עמותת אור ירוק בדקו באופן מדגמי 233 מעברי חציה (177 מעברי חציה לא מרומזרים ו-56 מעברי חציה מרומזרים), ב-29 רשויות וערים ברחבי הארץ. עוד תיעדו בעמותה את אופן חציית הכביש של 1,864 בני אדם.
מהבדיקה עולה כי:
· ב-69% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב.
· ב-66% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה שתגדיל את נראותו של הולך הרגל בשעות החשכה ותאפשר לנהג להבחין בו מרחוק.
· ב-61% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל.
· 48% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.
· ב-23% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה הקיימת הנמכה בכניסה וביציאה ממעבר החציה לטובת אנשים עם כסאות גלגלים, עגלות ילדים וכו'.
· התנהגות הולך הרגל: 44% מהולכי הרגל חצו את הכביש באופן לא תקין - 35% לא חצו במעבר החציה ו-9% חצו את הכביש באור אדום.
צילום: עמותת אור ירוק
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
כתבות
פרשת השבוע ′מצורע′- שבת הגדול-"תן לי דקה להתרגל אליך שובSTEP BY STEP-"…
19/04/2024
ספורט
"בשביל הספורט" טור דעה מאת שי מייבסקי "מי הבא בתור ומי בתור הבא" ("איך קוראים לאהבה שלי", יהודה פוליקר ויעקב גלעד) אליך רב"ש
10/04/2024
כתבות
אירוע פלילי חמור הלילה בפ"ת
09/04/2024
כתבות
כמה חנייה שתרצו
31/03/2024
חינוך
החינוך הדתי פ"ת - בידיו
27/03/2024
מקומי
נעצר בחשד שחטף תיקים מנשים בעיר
26/03/2024
כתבות
מי קיבלו בעירייה את הסמכויות בתיקים החשובים לציבור ה′סרוג′?
22/03/2024
מקומי
ההצעה הראשונה של האופוזיציה בעירייה
13/03/2024
נדל"ן
תחזיקו טוב; מלון נוסף יוקם בפ"ת
12/03/2024
מקומי
הנשים המובילות בפ"ת
10/03/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023