- כ"ב תשרי ה'תשפ"ד 07/10/2023מצב חירום - מענה ומידע לציבור
מקומי
233 ילדים בפ"ת נפגעו כנוסעים ברכב בעשור האחרון
ט"ו טבת ה'תש"פ 12/01/2020
מערכת ′פיתה′
בפתח תקווה נפגעו 233 ילדים (0-14) בעשור האחרון (2010-2019) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב,. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 23 ילדים ברכב.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים מעל 21 אלף ילדים (0-14) בעת שהיו נוסעים ברכב, כמחצית מהם נפגעו בתאונות בתחום העירוני. מספר הילדים שנפגעו בבירת ישראל בעשור החולף (2010-2019) יותר מכפול מאשר בעיר השנייה במספר הנפגעים: כאשר בירושלים נפגעו 1,209 ילדים, ובחיפה, הבאה אחריה במספר הילדים שנפצעו בתאונות, נפגעו 559 ילדים כנוסעי רכב בעשור האחרון.
מן הנתונים עוד עולה כי 1,779 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2019 (ינואר-נובמבר). קרוב למחצית מהם, 750, נפגעו בתוך הערים והיישובים. מבין הנפגעים בתחום העירוני ילד אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.
עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2019 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל תשעה ילדים (0-14) כשנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 47 ילדים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה מאוד ילדים קטנים נפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב, במקרים רבים הם לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם. חסרות למעלה מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, לו ההורים היו פוגשים יותר ניידות הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".
בעשור האחרון נפגעו 21,609 ילדים בתאונות דרכים בעת שהיו נוסעים ברכב, כ-2,160 בממוצע מדי שנה. מחציתם נפגעים בתחום העירוני: 10,476 נפגעו בעשור האחרון, כ-1,050 ילדים נפגעים בממוצע מדי שנה כנוסעים בתחום הערים והישובים בלבד.
צילום: אור ירוק
הושבת הילד באופן הבטוח ביותר עבורו:
תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
- פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
- ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים מעל 21 אלף ילדים (0-14) בעת שהיו נוסעים ברכב, כמחצית מהם נפגעו בתאונות בתחום העירוני. מספר הילדים שנפגעו בבירת ישראל בעשור החולף (2010-2019) יותר מכפול מאשר בעיר השנייה במספר הנפגעים: כאשר בירושלים נפגעו 1,209 ילדים, ובחיפה, הבאה אחריה במספר הילדים שנפצעו בתאונות, נפגעו 559 ילדים כנוסעי רכב בעשור האחרון.
מן הנתונים עוד עולה כי 1,779 ילדים בגילאי 0-14 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2019 (ינואר-נובמבר). קרוב למחצית מהם, 750, נפגעו בתוך הערים והיישובים. מבין הנפגעים בתחום העירוני ילד אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.
עוד עולה מן הנתונים, כי בשנת 2019 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים בכבישי ישראל תשעה ילדים (0-14) כשנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 47 ילדים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל ולמרות זאת הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה מאוד ילדים קטנים נפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב, במקרים רבים הם לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם. חסרות למעלה מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ, לו ההורים היו פוגשים יותר ניידות הם לא היו נוהגים בצורה שמסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים וזאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".
בעשור האחרון נפגעו 21,609 ילדים בתאונות דרכים בעת שהיו נוסעים ברכב, כ-2,160 בממוצע מדי שנה. מחציתם נפגעים בתחום העירוני: 10,476 נפגעו בעשור האחרון, כ-1,050 ילדים נפגעים בממוצע מדי שנה כנוסעים בתחום הערים והישובים בלבד.
צילום: אור ירוק
הושבת הילד באופן הבטוח ביותר עבורו:
תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
- פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
- ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
ספורט
"בשביל הספורט" טור דעה מאת שי מייבסקי "מי הבא בתור ומי בתור הבא" ("איך קוראים לאהבה שלי", יהודה פוליקר ויעקב גלעד) אליך רב"ש
10/04/2024
כתבות
אירוע פלילי חמור הלילה בפ"ת
09/04/2024
כתבות
כמה חנייה שתרצו
31/03/2024
חינוך
החינוך הדתי פ"ת - בידיו
27/03/2024
מקומי
נעצר בחשד שחטף תיקים מנשים בעיר
26/03/2024
כתבות
מי קיבלו בעירייה את הסמכויות בתיקים החשובים לציבור ה′סרוג′?
22/03/2024
מקומי
ההצעה הראשונה של האופוזיציה בעירייה
13/03/2024
נדל"ן
תחזיקו טוב; מלון נוסף יוקם בפ"ת
12/03/2024
מקומי
הנשים המובילות בפ"ת
10/03/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023