- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
דת- מדינה
תערוכה: גבולות - א. ד. מ. ה.
כ"ה תשרי ה'תשע"ה 19/10/2014
מערכת ′פיתה′
תערוכה "גבולות – אדמה" – אמניות דתיות יוצרות בנושא גבולות, הגבלות ומגבלות, שתיפתח בשבוע הבא בגלריה המשרד שמרכז תל אביב' היא צעד נוסף המבטא את השינוי המבורך שחל בשנים האחרונות בציבור הדתי לאומי בהתייחסותו לתרבות ולאמנות הישראלית והשתלבותו בה.
כתת אמן והתערוכה הנוכחית, נולדו כמענה חלקי לצורך החשוב לעודד יצירה עכשווית בקרב חמש עשרה אמניות דתיות מכל חלקי הארץ, הנעדרות מסגרת תומכת ליצירה ולתצוגה.
הציבור האמוני, בחלקו הגדול מוצא את סיפוקו בציור הריאליסטי המתאר והשלו, ופחות באמנות העכשווית, המביעה )ולעתים בועטת .(ציבור זה ממעט בדרך כלל לשלב בה את עולמו הייחודי. בשיח המתעורר מידי פעם, עולה הטיעון של ההגבלות והמגבלות ולעתים סדר העדיפויות שלו, השונה מרוב ציבור האמנים שאנו מכירים.
גם גורמים פנימיים אחרים מעורבים בכך, למשל, ערך חיי המשפחה העומד אצלו בראש העדיפויות או, החשיפה המנוגדת לערכיו של ציבור האמנים שומרי המצוות המאופקים. וכך , סיכוייהם של אמנים שומרי מצוות להיחשף ולזכות בהכרה מצטמצמים, משום שהם מדירים רגליהם במכוון מן המקומות שיש בהם התחככות במיליה האמנותי.
ואולם, בעשור האחרון גברה המודעות לנושא , וחל שינוי מהותי בהתייחסות אמנים ואמניות אלו לאמנות הפלאסטית.
מאידך, לא נעשה צעד משמעותי של הכרה פומבית ועידוד של ראשי הציבור הזה ורבניו בחשיבות התמיכה ביצירה הפלאסטית, לרבות הקצאת משאבים, מלגות ופרסים לעידוד המוכשרים מביניהם.
מדאגה כנה למצב המתמשך המתואר לעיל, אבנר בר חמא, אוצר אורח לתערוכה זו, לכמאה יוצרות דתיות, בוגרות המכללות 'תלפיות', 'אמונה', 'בצלאל ' ואוניברסיטאות שאת חלקן הכיר או שראה את עבודותיהן מוצגות בתערוכות של המגזר, והציע להן להצטרף ל 'כתת אמן' בהנחייתו- יוזמה אישית שלצערו לא זכתה לשום תמיכה מגורם ממסדי.
בר חמא מודה לאוצרת הגלריה המשרד, רחל סוקמן, על הבנתה את חשיבות חשיפת האמנות המתפתחת במגזר האמוני והירתמותה למשימה החשובה בהקצאת המקום לתערוכה זו.
בתערוכה מציגות ארבע עשרה אמניות מוכשרות שהשתתפו במיזם, ולא במקרה נבחר על ידי נושא התערוכה: "ג.ב.ל .",על גבולות, מגבלות, הגבלות...
(צילום: יצירה של עפרה קירשנבויים)
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
BCbIUIIvlwIYL
Wow, this is in every repscet what I needed to know.
Cheyanne
13/08/2016 21:18:07
כתת אמן והתערוכה הנוכחית, נולדו כמענה חלקי לצורך החשוב לעודד יצירה עכשווית בקרב חמש עשרה אמניות דתיות מכל חלקי הארץ, הנעדרות מסגרת תומכת ליצירה ולתצוגה.
הציבור האמוני, בחלקו הגדול מוצא את סיפוקו בציור הריאליסטי המתאר והשלו, ופחות באמנות העכשווית, המביעה )ולעתים בועטת .(ציבור זה ממעט בדרך כלל לשלב בה את עולמו הייחודי. בשיח המתעורר מידי פעם, עולה הטיעון של ההגבלות והמגבלות ולעתים סדר העדיפויות שלו, השונה מרוב ציבור האמנים שאנו מכירים.
גם גורמים פנימיים אחרים מעורבים בכך, למשל, ערך חיי המשפחה העומד אצלו בראש העדיפויות או, החשיפה המנוגדת לערכיו של ציבור האמנים שומרי המצוות המאופקים. וכך , סיכוייהם של אמנים שומרי מצוות להיחשף ולזכות בהכרה מצטמצמים, משום שהם מדירים רגליהם במכוון מן המקומות שיש בהם התחככות במיליה האמנותי.
ואולם, בעשור האחרון גברה המודעות לנושא , וחל שינוי מהותי בהתייחסות אמנים ואמניות אלו לאמנות הפלאסטית.
מאידך, לא נעשה צעד משמעותי של הכרה פומבית ועידוד של ראשי הציבור הזה ורבניו בחשיבות התמיכה ביצירה הפלאסטית, לרבות הקצאת משאבים, מלגות ופרסים לעידוד המוכשרים מביניהם.
מדאגה כנה למצב המתמשך המתואר לעיל, אבנר בר חמא, אוצר אורח לתערוכה זו, לכמאה יוצרות דתיות, בוגרות המכללות 'תלפיות', 'אמונה', 'בצלאל ' ואוניברסיטאות שאת חלקן הכיר או שראה את עבודותיהן מוצגות בתערוכות של המגזר, והציע להן להצטרף ל 'כתת אמן' בהנחייתו- יוזמה אישית שלצערו לא זכתה לשום תמיכה מגורם ממסדי.
בר חמא מודה לאוצרת הגלריה המשרד, רחל סוקמן, על הבנתה את חשיבות חשיפת האמנות המתפתחת במגזר האמוני והירתמותה למשימה החשובה בהקצאת המקום לתערוכה זו.
בתערוכה מציגות ארבע עשרה אמניות מוכשרות שהשתתפו במיזם, ולא במקרה נבחר על ידי נושא התערוכה: "ג.ב.ל .",על גבולות, מגבלות, הגבלות...
(צילום: יצירה של עפרה קירשנבויים)
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
BCbIUIIvlwIYL
Wow, this is in every repscet what I needed to know.
Cheyanne
13/08/2016 21:18:07