- ט"ו אלול ה'תשפ"ה 08/09/2025כבן 70 נפל מחלון ברחוב שלום צלח, פונה לבלינסון במצב בינוני
- ז' אלול ה'תשפ"ה 31/08/2025מועצת העיר אישרה הערב, יום ראשון, 31 באוגוסט, פה אחד את תקציב התמיכות לאחזקת בתי כנסת וענייני דת. בין השאר אושר תקציב לבניית מקווה ומרכז קהילתי ברחוב פנחס חגין. מעניין יהיה לראות תגובת השכנים באיזור למקווה שיוקם
כתבות
מלכת המשפחתיות - טויוטה קורולה במבחן דרכים
י"א כסלו ה'תשע"ה 03/12/2014
רפאל שוקרון
אם אי פעם תהיתם מה משמעות השם "קורולה", דעו לכם שבלטינית "קורולה" הוא כתר קטן.
מאז השקתה של הקורולה הראשונה אי שם בשנת 1966 ועד השקת הדור ה 11 נמכרו בעולם מעל ל 40 מיליון קורולות. לאור הנתון המדהים הזה אין ספק שהקורולה היא כתר עבור קונצרן הרכב היפני, אפילו כתר מזהב.
האם הקורולה החדשה מצדיקה את הנתון המדהים הזה? יצאנו לבדוק.

הקורולה מגיעה לישראל בשתי רמות אבזור, דגם ה SUN הבסיסי שייעודו העיקרי הוא להציף את מגרשי הליסינג וההשכרה ודגם ה GLI (רכב המבחן שלנו) המיועד בעיקר לשוק הפרטי. ה GLI מצויד, מעבר לדגם הSUN בסיסי, גם בפנסי ערפל, מראות מתקפלות אוטומטית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע וחישוקי סגסוגת קלה בגודל 16" (למפרטי אבזור מלאים באתר טויטה). דגם ה GLI מגיע גם בגרסא ידנית אך נראה שבישראל מכורת האוטומט הגרסא הזאת תישאר זניחה.
מאז ומתמיד טויוטה הייתה שם שני לאמינות, נוחות וסחירות אך עם זאת גם לרכב לא מלהיב במיוחד, רכב של פנסיונרים, אם תרצו, שרכשו אותו בעיקר בגלל שזו קניה נבונה ולא בשל צורך מריגוש בנהיגה.
בדיוק את זה טויוטה ניסתה לשנות בדור החדש.
עיצוב
עשרה אבות קדמונים יש לקורולה וכולם, סלחו לי, נטולי חן.
טויוטה מעולם לא שמה דגש מיוחד על נושא העיצוב. הקורולות הקודמות היו בדרך כלל קופסתיות ומשעממות. במבט חטוף בקורולה החדשה נראה שמשהו השתנה. הקורולה הזאת פשוט יפה. אומנם היא לא מוחצנת כמו מכוניות משפחתיות אחרות אך יש לה מראה מוקפד ואלגנטי מאוד. מלפנים מצוידת הקורולה בשתי יחידות תאורה גדולות המעוטרות בפס של ארבע נורות LED המעניקות לקורולה מראה חדשני. הגריל המחודד של הקורולה עשוי מניקל ומשתלב בצורה יפה עם פנסי הLED. גם מאחור שולב פס ניקל שמחבר בן יחידות התאורה האחוריות.
כנראה שבגלל הדגמים המעוצבים שמספקות הקוריאניות, בטויוטה התחילו להבין שרכב מעוצב הוא דבר חשוב. בכל מקרה, כל מי ששאלנו אמר שמדובר ברכב יפה מאוד. אין ספק, בטויוטה עשו עבודת עיצוב טובה.
מעבר לעיצוב שבו התחדשה הקורולה הדבר הבולט ביותר ברכב הזה הוא גודלו. בטויוטה מתחו את הקורולה לאורך ולרוחב ולולא היינו שואלים אדם שחזר מהירח באיזה רכב מדובר רוב הסיכויים שהוא היה מהמר על רכב מנהלים ולא על משפחתית סטנדרטית. הגידול במימדים הופך את הקורולה לרכב נוח מאוד עם שפע של מקום. נתון משמעותי למשפחות שמחפשות רכב שימושי.

החלק הפנימי של הקורולה עשוי מחומרים טובים וההרכבה מרגישה איכותית. בנוסף, ישנה חלוקה טובה בין חומרים רכים לקשים. הדשבורד בטויוטה ממוקם אנכית לבסיס המכונית. יש שיגידו שזה מרגיש מעט ארכאי אבל יחד עם זאת הוא מותיר שפע של מקום לרגליים. לנהגים גדולי מידות או גבוהים מאוד זהו יתרון משמעותי. דבר אחד, אולי טיפשי, צרם לי מאוד והוא שעון שנראה כי נלקח מדגני הקורולה של סוף שונות התשעים וממוקם מימין ליחידות המיזוג המרכזיות.
במרכז הקונסולה מוצב מסך מגע בגודל 6.1" שמחובר למערכת TOYOTA TOUCH2 המיועדת להסתנכרן עם הסמארטפון שלכם. אני ניסיתי להתחבר למערכת אך לאכזבתי המערכת אינה תומכת במערכת ההפעלה של האייפון אלא רק באנדרואיד. לפני הסינכרון תדרשו להוריד אפליקציה ייעודית לאנדרואיד שתשדר למסך המגע את יומן הפגישות שלכם, יומן שיחות שלא נענו וגם תציג את תצוגת הניווט מהוויז על מסך במרכז הקונסולה.

נוחות נסיעה
אם אצטרך לנקוב בקטגוריה אחת בה הקורולה מנצחת בכל הפרמטרים אבחר בנוחות. הטויוטה מציעה שפע של מקום לנהג ולנוסע בזכות הגידול הניכר בממדים עם 4.62 מטר אורך (תוספת של 7.5 ס"מ מהדגם הקודם) ו 1.775 מטר ברוחב (תוספת של 1.5 ס"מ), בסיס הגלגלים צמח גם הוא בלא פחות מ- 10! ס"מ ל- 270 ס"מ. המושב האחורי גדול ומרווח ויכיל שלושה מבוגרים בנוחות יחסית הודות לרצפה שטוחה שמציעה שפע מקום לרגלי הנוסעים. המתלים של הטויוטה מכוילים ברכות מה שמאפשר לה לשייט בנוחות גם במשטחי אספלט משובשים.

התנהגות כביש
לדור ה 11 של הטויוטה מנוע 1.6 ליטרים בעל הספק של 132 כ"ס ב 6,400 סל"ד ויחס של 16.32/4400 קג"מ. בניגוד למתחרות האירופאיות בטיוטה (ובמכוניות מהמזרח בכלל) החליטו לוותר על מנועים רזים המצוידים במדגש טורבו ומשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ובחרו להיצמד למנועים רגילים אך משופרי הספק צריכת דלק.
למרות זאת, בטויוטה בכל זאת החליטו לבצע שינוי: המנוע של הקורולה אינו משודך לתיבה אוטומטית רגילה אלא לתיבת הילוכים רציפה. בנסיעה רגילה ורגועה המנוע והתיבה עובדים טוב מאוד אבל כשהרגל הופכת להיות קצת כבדה על הגז הקורולה לא מרגישה נמרצת והנסיעה מלווה ברעשי המנוע המתאמץ.

ההיגוי בטויוטה מרגיש טוב והגלגלים מתקשרים עם ההגה אך יש להגה הזה חיסרון אחד: הוא רך, רך מידי ואותי אף הוביל לכמה פניות קצת מבהילות. אחיזת הכביש של הקורולה טובה וזאת למרות המתלים הרכים אך בנסיעה בכביש מפותל חווים לפעמים תחושת ריחוף קלה בסיבובים חדים אך בשום שלב הקורולה לא נתנה לנו הרגשה של חוסר אחיזה בכביש.
בטיחות
במבחני הריסוק של EURONCAP זכתה הקורולה בציון של חמישה כוכבים מתוך חמישה (לקריאה מפורטת של תוצאות המבחן). הקורולה מצוידת בשבעה כריות אויר, מערכת בקרת יציבות VSC ומערכות לסיוע וחלוקת הכוח בבלימה. בקיצור, הקורולה היא מכונית בטוחה מאוד.
סיכום
הקורולה היא אולי לא המכונית מלהיבה ביותר בקטגוריה אך המכונית הנמכרת ביותר בעולם מוכיחה שוב שאת מה שהיא עושה היא יודעת לעשות הכי טוב. כולם ימצאו בה מקום: ההייטקיסט שרוצה לעשות "שוויץ", הפנסיונר שמחפש אמינות וסחירות ומשפחה שמחפשת רכב נוח עם שימושיות רבה. אומרים שסוס מנצח לא מחליפים, לכן הקורולה, שהפכה לשם נרדף לאמינות, סחירות ומצוינות כנראה תמשיך בדרך אבותיה ותכבוש את משטחי האספלט בארץ וגם בעולם.
מחיר
GLI אוטומט - 132 כ"ס 129,990 שקל.
GLI ידני - 132 כ"ס 123,990 שקל.
SUN אוטומט - 132 כ"ס 127,990 שקל.
חשוב לציין שהמחירים הנ"ל הם מחירי מחירון ובד"כ במו"מ מול יבואניות הרכב אפשר לקבל הוזלות או לחלופין תוספות לרכב ללא תוספת תשלום, כך שאני ממליץ לא למהר לשלוף את הארנק.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
אם אי פעם תהיתם מה משמעות השם "קורולה", דעו לכם שבלטינית "קורולה" הוא כתר קטן.
מאז השקתה של הקורולה הראשונה אי שם בשנת 1966 ועד השקת הדור ה 11 נמכרו בעולם מעל ל 40 מיליון קורולות. לאור הנתון המדהים הזה אין ספק שהקורולה היא כתר עבור קונצרן הרכב היפני, אפילו כתר מזהב.
האם הקורולה החדשה מצדיקה את הנתון המדהים הזה? יצאנו לבדוק.
הקורולה מגיעה לישראל בשתי רמות אבזור, דגם ה SUN הבסיסי שייעודו העיקרי הוא להציף את מגרשי הליסינג וההשכרה ודגם ה GLI (רכב המבחן שלנו) המיועד בעיקר לשוק הפרטי. ה GLI מצויד, מעבר לדגם הSUN בסיסי, גם בפנסי ערפל, מראות מתקפלות אוטומטית, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע וחישוקי סגסוגת קלה בגודל 16" (למפרטי אבזור מלאים באתר טויטה). דגם ה GLI מגיע גם בגרסא ידנית אך נראה שבישראל מכורת האוטומט הגרסא הזאת תישאר זניחה.
מאז ומתמיד טויוטה הייתה שם שני לאמינות, נוחות וסחירות אך עם זאת גם לרכב לא מלהיב במיוחד, רכב של פנסיונרים, אם תרצו, שרכשו אותו בעיקר בגלל שזו קניה נבונה ולא בשל צורך מריגוש בנהיגה.
בדיוק את זה טויוטה ניסתה לשנות בדור החדש.
עיצוב
עשרה אבות קדמונים יש לקורולה וכולם, סלחו לי, נטולי חן.
טויוטה מעולם לא שמה דגש מיוחד על נושא העיצוב. הקורולות הקודמות היו בדרך כלל קופסתיות ומשעממות. במבט חטוף בקורולה החדשה נראה שמשהו השתנה. הקורולה הזאת פשוט יפה. אומנם היא לא מוחצנת כמו מכוניות משפחתיות אחרות אך יש לה מראה מוקפד ואלגנטי מאוד. מלפנים מצוידת הקורולה בשתי יחידות תאורה גדולות המעוטרות בפס של ארבע נורות LED המעניקות לקורולה מראה חדשני. הגריל המחודד של הקורולה עשוי מניקל ומשתלב בצורה יפה עם פנסי הLED. גם מאחור שולב פס ניקל שמחבר בן יחידות התאורה האחוריות.
כנראה שבגלל הדגמים המעוצבים שמספקות הקוריאניות, בטויוטה התחילו להבין שרכב מעוצב הוא דבר חשוב. בכל מקרה, כל מי ששאלנו אמר שמדובר ברכב יפה מאוד. אין ספק, בטויוטה עשו עבודת עיצוב טובה.
מעבר לעיצוב שבו התחדשה הקורולה הדבר הבולט ביותר ברכב הזה הוא גודלו. בטויוטה מתחו את הקורולה לאורך ולרוחב ולולא היינו שואלים אדם שחזר מהירח באיזה רכב מדובר רוב הסיכויים שהוא היה מהמר על רכב מנהלים ולא על משפחתית סטנדרטית. הגידול במימדים הופך את הקורולה לרכב נוח מאוד עם שפע של מקום. נתון משמעותי למשפחות שמחפשות רכב שימושי.
החלק הפנימי של הקורולה עשוי מחומרים טובים וההרכבה מרגישה איכותית. בנוסף, ישנה חלוקה טובה בין חומרים רכים לקשים. הדשבורד בטויוטה ממוקם אנכית לבסיס המכונית. יש שיגידו שזה מרגיש מעט ארכאי אבל יחד עם זאת הוא מותיר שפע של מקום לרגליים. לנהגים גדולי מידות או גבוהים מאוד זהו יתרון משמעותי. דבר אחד, אולי טיפשי, צרם לי מאוד והוא שעון שנראה כי נלקח מדגני הקורולה של סוף שונות התשעים וממוקם מימין ליחידות המיזוג המרכזיות.
במרכז הקונסולה מוצב מסך מגע בגודל 6.1" שמחובר למערכת TOYOTA TOUCH2 המיועדת להסתנכרן עם הסמארטפון שלכם. אני ניסיתי להתחבר למערכת אך לאכזבתי המערכת אינה תומכת במערכת ההפעלה של האייפון אלא רק באנדרואיד. לפני הסינכרון תדרשו להוריד אפליקציה ייעודית לאנדרואיד שתשדר למסך המגע את יומן הפגישות שלכם, יומן שיחות שלא נענו וגם תציג את תצוגת הניווט מהוויז על מסך במרכז הקונסולה.
נוחות נסיעה
אם אצטרך לנקוב בקטגוריה אחת בה הקורולה מנצחת בכל הפרמטרים אבחר בנוחות. הטויוטה מציעה שפע של מקום לנהג ולנוסע בזכות הגידול הניכר בממדים עם 4.62 מטר אורך (תוספת של 7.5 ס"מ מהדגם הקודם) ו 1.775 מטר ברוחב (תוספת של 1.5 ס"מ), בסיס הגלגלים צמח גם הוא בלא פחות מ- 10! ס"מ ל- 270 ס"מ. המושב האחורי גדול ומרווח ויכיל שלושה מבוגרים בנוחות יחסית הודות לרצפה שטוחה שמציעה שפע מקום לרגלי הנוסעים. המתלים של הטויוטה מכוילים ברכות מה שמאפשר לה לשייט בנוחות גם במשטחי אספלט משובשים.
התנהגות כביש
לדור ה 11 של הטויוטה מנוע 1.6 ליטרים בעל הספק של 132 כ"ס ב 6,400 סל"ד ויחס של 16.32/4400 קג"מ. בניגוד למתחרות האירופאיות בטיוטה (ובמכוניות מהמזרח בכלל) החליטו לוותר על מנועים רזים המצוידים במדגש טורבו ומשודכים לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ובחרו להיצמד למנועים רגילים אך משופרי הספק צריכת דלק.
למרות זאת, בטויוטה בכל זאת החליטו לבצע שינוי: המנוע של הקורולה אינו משודך לתיבה אוטומטית רגילה אלא לתיבת הילוכים רציפה. בנסיעה רגילה ורגועה המנוע והתיבה עובדים טוב מאוד אבל כשהרגל הופכת להיות קצת כבדה על הגז הקורולה לא מרגישה נמרצת והנסיעה מלווה ברעשי המנוע המתאמץ.
ההיגוי בטויוטה מרגיש טוב והגלגלים מתקשרים עם ההגה אך יש להגה הזה חיסרון אחד: הוא רך, רך מידי ואותי אף הוביל לכמה פניות קצת מבהילות. אחיזת הכביש של הקורולה טובה וזאת למרות המתלים הרכים אך בנסיעה בכביש מפותל חווים לפעמים תחושת ריחוף קלה בסיבובים חדים אך בשום שלב הקורולה לא נתנה לנו הרגשה של חוסר אחיזה בכביש.
בטיחות
במבחני הריסוק של EURONCAP זכתה הקורולה בציון של חמישה כוכבים מתוך חמישה (לקריאה מפורטת של תוצאות המבחן). הקורולה מצוידת בשבעה כריות אויר, מערכת בקרת יציבות VSC ומערכות לסיוע וחלוקת הכוח בבלימה. בקיצור, הקורולה היא מכונית בטוחה מאוד.
סיכום
הקורולה היא אולי לא המכונית מלהיבה ביותר בקטגוריה אך המכונית הנמכרת ביותר בעולם מוכיחה שוב שאת מה שהיא עושה היא יודעת לעשות הכי טוב. כולם ימצאו בה מקום: ההייטקיסט שרוצה לעשות "שוויץ", הפנסיונר שמחפש אמינות וסחירות ומשפחה שמחפשת רכב נוח עם שימושיות רבה. אומרים שסוס מנצח לא מחליפים, לכן הקורולה, שהפכה לשם נרדף לאמינות, סחירות ומצוינות כנראה תמשיך בדרך אבותיה ותכבוש את משטחי האספלט בארץ וגם בעולם.
מחיר
GLI אוטומט - 132 כ"ס 129,990 שקל.
GLI ידני - 132 כ"ס 123,990 שקל.
SUN אוטומט - 132 כ"ס 127,990 שקל.
חשוב לציין שהמחירים הנ"ל הם מחירי מחירון ובד"כ במו"מ מול יבואניות הרכב אפשר לקבל הוזלות או לחלופין תוספות לרכב ללא תוספת תשלום, כך שאני ממליץ לא למהר לשלוף את הארנק.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
כתבות
הנחיות מצילות חיים לקראת גל החום
06/08/2025
מקומי
מרוץ הלילה נדחה בחודשיים
29/07/2025
חינוך
חרדים ומשרתים
21/07/2025
מקומי
איך תונצח המלחמה בפ"ת?
26/06/2025
כתבות
רחוקות מהבית - קרובות ללב
24/06/2025
מקומי
ממשיכים בשידרוג מרכז העיר
24/06/2025
מקומי
מה העלתה בחכתה סוכנת קטינה שהפעילה המשטרה בפ"ת?
23/06/2025
כתבות
פעם מתנדב, תמיד מתנדב
22/06/2025
מקומי
פחות אוטובוסים יסעו בשכונה
26/05/2025
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023




