- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
כינוס על התחבורה הציבורית בפ"ת; המקצוענים הגיעו – לא התושבים
ד' ניסן ה'תשע"ה 24/03/2015
מערכת ′פיתה′
רק תושבים בודדים הגיעו לכנס בנושא תחבורה ציבורית בפ"ת, שנערך הערב, יום שלישי, במתנ"ס עולמות בכפ"ג, בארגון צביקה שטרן, חבר ועד השכונה.

מי כן הגיעו? נציג משרד התחבורה אסי סוזנה, אבנר שמחי האחראי בעירייה על התחבורה הציבורית, חבר מועצת העיר הרב ישראל פרידמן ראש אגף תנועה, סגן ראש העיר איציק ישראל וחבר המועצה צדוק בן משה העומד גם בראש ועד כפ"ג.
אבשלום שמחי הסביר לתושבים הבודדים שהגיעו על הרפורמה בנושא התחבורה הציבורית בעיר ובכלל זה הפעל קו מספר 1 והגדלה משמעותית בתדירות קו 53 לכדי נסיעה כל עשר דקות. כמו כן הסביר את מגבלות התקציב של התחבורה הציבורית. סיפר כי לפני כחודשיים נעשה מכרז חדש שבו אמורים היו לבחור מפעיל תחבורה חדש לאיזור עם תוספת של 40% נסיעות לעומת המצב כיום. כמו כן קבל על כך שאין בפ"ת די תשתיות לתחבורה ציבורית והוסיף כי ביטול קו הנת"צ בז'בוטינסקי עקב ריבוי תאונות הדרכים בו אינו מאפשר להציב תחנות אוטובוס נוספות לאורך הציר הקיים בקטע שבין רחוב קרול לצומת גהה. סיפר גם על קו חדש לקריית עתידים האמור לפעול לאחר חג הפסח. שמחי בישר כי קו 350 היוצא מכפר גנים פועל כיום רק בבוקר ובערב אך לבקשת הציבור, ולמרות הצפי כי הקו לא יהיה רווחי, ינסו להפעילו לתקופת מבחן לאורך כל שעות היום.

בקיץ הקרוב יפעילו גם קו ישיר מפתח תקווה לאילת. בעבר היה קו כזה אך הוא היה הפסדי, ועתה ינסו שוב. שמחי גם דיבר על כך שמסוף קניון אבנת מוכן כבר שנתיים אך טרם נפתח בגלל חילוקי דעות מי יפעיל אותו ויהיה אחראי לתחזוקתו. הוא הביע תקווה כי זה יקרה לאחר הפסח, ומשם ייצא קו 426 לירושלים. הסיבה המרכזית לכך שהדבר לא הופעל הוא הדחיות החוזרות ונשנות בבניית הרכבת הקלה, שכן מסוף זה היה אמור להזין את הרכבת הקלה.
הוא גם גילה כי למרות שהרשויות רוצות להתקין תחנות אוטובוס נוספות ברחבי העיר, תושבים מתלוננים ומתנגדים לכך בגלל הרעש שהדבר אמור להפריע להם.
בהתייחס לסנכרון שבין קווי האוטובוס לרכבת אמר שמחי כי הכוונה היא לרשת את העיר בקווי אוטובוס שיגיעו לתחנת הרכבת 5-7 דקות לפני הגעת הרכבת לתחנה, זאת מכל שכונות העיר, אך בעיות תקציב מנעו קידומה של תוכנית מקיפה כזו. להערכתו, במכרז שאמור להיפתח ב-2016 תיקבע תחבורה ציבורית זמינה של מספר קווים לתחנות הרכבת.
נציגי משרד התחבורה שהיו בכנס השיבו לכל השאלות שנשאלו והבטיחו שכל בעיה שעלתה ולא הייתה בידיהם התשובה המספקת, זו תינתן לאחר בדיקה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

מי כן הגיעו? נציג משרד התחבורה אסי סוזנה, אבנר שמחי האחראי בעירייה על התחבורה הציבורית, חבר מועצת העיר הרב ישראל פרידמן ראש אגף תנועה, סגן ראש העיר איציק ישראל וחבר המועצה צדוק בן משה העומד גם בראש ועד כפ"ג.
אבשלום שמחי הסביר לתושבים הבודדים שהגיעו על הרפורמה בנושא התחבורה הציבורית בעיר ובכלל זה הפעל קו מספר 1 והגדלה משמעותית בתדירות קו 53 לכדי נסיעה כל עשר דקות. כמו כן הסביר את מגבלות התקציב של התחבורה הציבורית. סיפר כי לפני כחודשיים נעשה מכרז חדש שבו אמורים היו לבחור מפעיל תחבורה חדש לאיזור עם תוספת של 40% נסיעות לעומת המצב כיום. כמו כן קבל על כך שאין בפ"ת די תשתיות לתחבורה ציבורית והוסיף כי ביטול קו הנת"צ בז'בוטינסקי עקב ריבוי תאונות הדרכים בו אינו מאפשר להציב תחנות אוטובוס נוספות לאורך הציר הקיים בקטע שבין רחוב קרול לצומת גהה. סיפר גם על קו חדש לקריית עתידים האמור לפעול לאחר חג הפסח. שמחי בישר כי קו 350 היוצא מכפר גנים פועל כיום רק בבוקר ובערב אך לבקשת הציבור, ולמרות הצפי כי הקו לא יהיה רווחי, ינסו להפעילו לתקופת מבחן לאורך כל שעות היום.

בקיץ הקרוב יפעילו גם קו ישיר מפתח תקווה לאילת. בעבר היה קו כזה אך הוא היה הפסדי, ועתה ינסו שוב. שמחי גם דיבר על כך שמסוף קניון אבנת מוכן כבר שנתיים אך טרם נפתח בגלל חילוקי דעות מי יפעיל אותו ויהיה אחראי לתחזוקתו. הוא הביע תקווה כי זה יקרה לאחר הפסח, ומשם ייצא קו 426 לירושלים. הסיבה המרכזית לכך שהדבר לא הופעל הוא הדחיות החוזרות ונשנות בבניית הרכבת הקלה, שכן מסוף זה היה אמור להזין את הרכבת הקלה.
הוא גם גילה כי למרות שהרשויות רוצות להתקין תחנות אוטובוס נוספות ברחבי העיר, תושבים מתלוננים ומתנגדים לכך בגלל הרעש שהדבר אמור להפריע להם.
בהתייחס לסנכרון שבין קווי האוטובוס לרכבת אמר שמחי כי הכוונה היא לרשת את העיר בקווי אוטובוס שיגיעו לתחנת הרכבת 5-7 דקות לפני הגעת הרכבת לתחנה, זאת מכל שכונות העיר, אך בעיות תקציב מנעו קידומה של תוכנית מקיפה כזו. להערכתו, במכרז שאמור להיפתח ב-2016 תיקבע תחבורה ציבורית זמינה של מספר קווים לתחנות הרכבת.
נציגי משרד התחבורה שהיו בכנס השיבו לכל השאלות שנשאלו והבטיחו שכל בעיה שעלתה ולא הייתה בידיהם התשובה המספקת, זו תינתן לאחר בדיקה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה