כתבות
ראש מינהל התכנון: נבנה בסרקין גם אם ראש העיר פ"ת מתנגד
א' סיון ה'תשע"ה 19/05/2015
מערכת ′פיתה′
"מתחם סרקין יקודם, בין אם ראש העיר פתח תקווה ירצה ובין אם הוא לא ירצה. אנחנו נגמור לתכנן את מתחם סרקין בתוך שנתיים", הכריזה גב' בינת שוורץ, ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, במהלך הכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ (קבלנים) שנערך באילת.

שוורץ השיבה כך בהתייחסה לטענה מהקהל, שבפתח תקווה מעוכבת בנייה חדשה. שוורץ אמרה כי בפתח תקווה יש הרבה מאוד אדמות פרטיות, ובכאלה מעורבות המדינה נמוכה מאוד.
כאמור, ביחס למתחם סרקין, האמור להתפנות עם כמה בסיסי צה"ל גדולים נוספים לנגב, במסגרת מדיניות הממשלה, אמרה בינת שוורץ, האחראית על כל התכנונים ה'גדולים' של בנייה בישראל, כי תכנון המתחם יסתיים בתוך שנתיים. המדינה מתכוונת לבנות במקום 12,000 יח"ד, והעירייה מתנגדת לכמות כה גדולה של דירות, בהסבירה כי פ"ת, על תשתיותיה ה'זקנות', אינה ערוכה לקלוט כמות כה גדולה של משפחות. מגעים בעניין נערכים כבר כמה שנים בין ראשי העיר פ"ת ומנהל ההנדסה לבין רשות מקרקעי ישראל ומשרד הפנים, כאשר על השולחן 'מה התמורה' שתקבל העירייה תמורת הנמכת התנגדותה לתוכנית. ה'תמורה' אמורה להיות הן בקרקעות מינהל שבתחום השיפוט של העיר וכן בהשתתפות המדינה בתשתיות חיוניות, לא רק בתחום מתחם סרקין, שם כמובן הכל אמור להיות על חשבון המדינה.

תוך שנתיים יסתיים התכנון לבניית 12,000 יח"ד ומבני ציבור
מהנדסת העיר פ"ת, חוה ארליך, התבטאה בפוסט (של האדריכל רפי קיש) שדן בעניין כי "יש פער גדול בין הדיבורים על תכנון נכון, עירוניות, הליכות, תכנון בר קיימא ועוד עקרונות כמו שבא לידי ביטוי בתיקון של תמ"א 35, ובין מה שרשויות המדינה כופות על העיריות בפועל. אנחנו (עיריית פ"ת. פיתה) צריכים מחויבות אמיתית לפתרונות תחבורה ולתחבורה ציבורית, והכוונה שלי היא לתכנון שלם ומלא, כולל של נקודות החיבור למערכת הארצית, תקצוב אמיתי של קווי הרכבת הקלה, תכנון ריאלי של כבישים ועוד ועוד". כתב 'פיתה' מציין בהקשר זה כי על פי התוכניות של הרגולטורים, כביש 40 יצומצם במספר הנתיבים שלו ואילו כביש עוקף יעבור ממש בתוך השכונה הקיימת, דבר שעל פניו נראה אבסורדי.
.jpg)
שני 'טיפים' מעניינים נשמעו באילת בהרצאתה של בינת. האחד – בתי הספר החדשים ייבנו לגובה של 4-5 קומות (כדי להגיע לניצול מכסימלי של הקרקע) לצדם של גני ילדים שיהיו משולבים בבתי הספר, וכן שעובדים על כך שבתיקון 4 לתמ"א 35, העוסקת בחיזוק מבנים כדי שיעמדו ברעידת אדמה ח"ו, יש לניסיון לאשר תוספת של 2.5 קומות גם במבנים שאינם למגורים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

שוורץ השיבה כך בהתייחסה לטענה מהקהל, שבפתח תקווה מעוכבת בנייה חדשה. שוורץ אמרה כי בפתח תקווה יש הרבה מאוד אדמות פרטיות, ובכאלה מעורבות המדינה נמוכה מאוד.
כאמור, ביחס למתחם סרקין, האמור להתפנות עם כמה בסיסי צה"ל גדולים נוספים לנגב, במסגרת מדיניות הממשלה, אמרה בינת שוורץ, האחראית על כל התכנונים ה'גדולים' של בנייה בישראל, כי תכנון המתחם יסתיים בתוך שנתיים. המדינה מתכוונת לבנות במקום 12,000 יח"ד, והעירייה מתנגדת לכמות כה גדולה של דירות, בהסבירה כי פ"ת, על תשתיותיה ה'זקנות', אינה ערוכה לקלוט כמות כה גדולה של משפחות. מגעים בעניין נערכים כבר כמה שנים בין ראשי העיר פ"ת ומנהל ההנדסה לבין רשות מקרקעי ישראל ומשרד הפנים, כאשר על השולחן 'מה התמורה' שתקבל העירייה תמורת הנמכת התנגדותה לתוכנית. ה'תמורה' אמורה להיות הן בקרקעות מינהל שבתחום השיפוט של העיר וכן בהשתתפות המדינה בתשתיות חיוניות, לא רק בתחום מתחם סרקין, שם כמובן הכל אמור להיות על חשבון המדינה.

תוך שנתיים יסתיים התכנון לבניית 12,000 יח"ד ומבני ציבור
מהנדסת העיר פ"ת, חוה ארליך, התבטאה בפוסט (של האדריכל רפי קיש) שדן בעניין כי "יש פער גדול בין הדיבורים על תכנון נכון, עירוניות, הליכות, תכנון בר קיימא ועוד עקרונות כמו שבא לידי ביטוי בתיקון של תמ"א 35, ובין מה שרשויות המדינה כופות על העיריות בפועל. אנחנו (עיריית פ"ת. פיתה) צריכים מחויבות אמיתית לפתרונות תחבורה ולתחבורה ציבורית, והכוונה שלי היא לתכנון שלם ומלא, כולל של נקודות החיבור למערכת הארצית, תקצוב אמיתי של קווי הרכבת הקלה, תכנון ריאלי של כבישים ועוד ועוד". כתב 'פיתה' מציין בהקשר זה כי על פי התוכניות של הרגולטורים, כביש 40 יצומצם במספר הנתיבים שלו ואילו כביש עוקף יעבור ממש בתוך השכונה הקיימת, דבר שעל פניו נראה אבסורדי.
.jpg)
שני 'טיפים' מעניינים נשמעו באילת בהרצאתה של בינת. האחד – בתי הספר החדשים ייבנו לגובה של 4-5 קומות (כדי להגיע לניצול מכסימלי של הקרקע) לצדם של גני ילדים שיהיו משולבים בבתי הספר, וכן שעובדים על כך שבתיקון 4 לתמ"א 35, העוסקת בחיזוק מבנים כדי שיעמדו ברעידת אדמה ח"ו, יש לניסיון לאשר תוספת של 2.5 קומות גם במבנים שאינם למגורים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה