כתבות
מי מחפש להבעיר את השטח?
י"א סיון ה'תשע"ה 29/05/2015
מערכת ′פיתה′
שכונת כפר אברהם, שכונה וותיקה מדהימה, שקטה שקטה, עם רוב אוכלוסיה דתית-לאומית, כשבעשור האחרון גם משפחות חרדיות ובעיקר ש"סניקיות, הצטרפו וגרת בשכנות טובה עם המשפחות הוותיקות.
בפאתי אותה שכונה, שבצידו הצפוני של כביש 40, כמה מאות יחידות דיור בשכונת חן הצפון ולידה עוד כ-300 יח"ד חדשות יחסית ברחוב ויזנטל. גם באלה – רוב מוחלט למשפחות דתיות.
.jpg)
השלט ברחוב שמואל הנגיד
הכניסה הראשית לכל השכונות האלה היא מכביש 40 דרך רחוב שמואל הנגיד, שממש בכניסה אליו בית כנסת ומקווה טהרה.
בכניסה לכביש, מוצב זה שנים שלט (לא תקני) על תמרור (פיראטי) ובו כתוב: הכניסה לרכב שבת אסורה.
מעט מאוד כלי רכב נכנסו לרחוב הזה בשבתות, מן הסתם לא בגלל השלט הלא מחייב הזה, אלא כי לא היה להם הרבה מה לחפש שם בשבת.
.jpg)
עפ"י המקומון של 'ידיעות אחרונות', שבת זו, בשבתות האחרונות הציב מאן-דהוא מחסום על הכביש, עם כניסת השבת, ובו שלט 'אין כניסה בשבתות'. עפ"י אותה ידיעה, המחסום הזה מרגיז תושבים שאינם דתיים המתגוררים במקום.
והנה מתכון בטוח ל'מלחמות יהודים' מיותרות.
מ"מ רה"ע, איציק דיעי, יו"ר הבית היהודי פ"ת, בעצמו תושב השכונה, אמר כי לא ראה את המחסום הפיראטי הזה וכנראה מישהו פרטי לקח את החוק לידיים והציב את המחסום, דבר שאין לעשות באופן עצמי אלא באישור ועדת התנועה בעירייה. הוא הבטיח השבת ללכת לראות במה מדובר.
מהעירייה נמסר כי על פי הנחיית מהנדסת העיר, המחסום והשרשרת, אם יוצבו גם השבת, יוסרו לאלתר (פיתה: והנה עוד חילול שבת מיותר בגלל היוזמה הפרטית הזו) וכי במידה ותושבים יחסמו את הרחוב בניגוד לחוק, תפעל העירייה נגדם בכל האמצעים העומדים לרשותה.
כתב 'פיתה' מוסיף כי לפני כארבע שנים, משיזם מ"מ ראש העיר דאז, מוטי זפט, את הקמת הפארק הסמוך ל'גולה', קמו מספר תושבים וזעמו על כך שפיתוח גינה ציבורית שם תביא לחילול שבת המוני מצד כאלה שיגיעו במכוניותיהם 'לעשות מנגל' בפארק. זפט לא קיבל טענה זו, והעריך (מה שקורה בפועל) שמאות ילדים ומבוגרים מכפר אברהם, חן הצפון ושיכון משהב ימלאו את הפארק בימי שבת, כשמזג האוויר יאפשר זאת, ואין לחשוש מרכב או שניים שייבקשו דווקא להכעיס להגיע לשם.
יצוין, כי עפ"י חוק רק ועדת התנועה של העירייה רשאית להורות איזה כבישים לחסום לשבת, ובאופן רשמי בפ"ת כך נהוג בחלק מרחוב חובבי ציון בחלק הסמוך לבית כנסת הגדול. מובן שבחלק החרדי של הדר-גנים אין תנועת כלי רכב בשבתות, בגלל ההרכב ההומוגני של האוכלוסייה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפאתי אותה שכונה, שבצידו הצפוני של כביש 40, כמה מאות יחידות דיור בשכונת חן הצפון ולידה עוד כ-300 יח"ד חדשות יחסית ברחוב ויזנטל. גם באלה – רוב מוחלט למשפחות דתיות.
.jpg)
השלט ברחוב שמואל הנגיד
הכניסה הראשית לכל השכונות האלה היא מכביש 40 דרך רחוב שמואל הנגיד, שממש בכניסה אליו בית כנסת ומקווה טהרה.
בכניסה לכביש, מוצב זה שנים שלט (לא תקני) על תמרור (פיראטי) ובו כתוב: הכניסה לרכב שבת אסורה.
מעט מאוד כלי רכב נכנסו לרחוב הזה בשבתות, מן הסתם לא בגלל השלט הלא מחייב הזה, אלא כי לא היה להם הרבה מה לחפש שם בשבת.
.jpg)
עפ"י המקומון של 'ידיעות אחרונות', שבת זו, בשבתות האחרונות הציב מאן-דהוא מחסום על הכביש, עם כניסת השבת, ובו שלט 'אין כניסה בשבתות'. עפ"י אותה ידיעה, המחסום הזה מרגיז תושבים שאינם דתיים המתגוררים במקום.
והנה מתכון בטוח ל'מלחמות יהודים' מיותרות.
מ"מ רה"ע, איציק דיעי, יו"ר הבית היהודי פ"ת, בעצמו תושב השכונה, אמר כי לא ראה את המחסום הפיראטי הזה וכנראה מישהו פרטי לקח את החוק לידיים והציב את המחסום, דבר שאין לעשות באופן עצמי אלא באישור ועדת התנועה בעירייה. הוא הבטיח השבת ללכת לראות במה מדובר.
מהעירייה נמסר כי על פי הנחיית מהנדסת העיר, המחסום והשרשרת, אם יוצבו גם השבת, יוסרו לאלתר (פיתה: והנה עוד חילול שבת מיותר בגלל היוזמה הפרטית הזו) וכי במידה ותושבים יחסמו את הרחוב בניגוד לחוק, תפעל העירייה נגדם בכל האמצעים העומדים לרשותה.
כתב 'פיתה' מוסיף כי לפני כארבע שנים, משיזם מ"מ ראש העיר דאז, מוטי זפט, את הקמת הפארק הסמוך ל'גולה', קמו מספר תושבים וזעמו על כך שפיתוח גינה ציבורית שם תביא לחילול שבת המוני מצד כאלה שיגיעו במכוניותיהם 'לעשות מנגל' בפארק. זפט לא קיבל טענה זו, והעריך (מה שקורה בפועל) שמאות ילדים ומבוגרים מכפר אברהם, חן הצפון ושיכון משהב ימלאו את הפארק בימי שבת, כשמזג האוויר יאפשר זאת, ואין לחשוש מרכב או שניים שייבקשו דווקא להכעיס להגיע לשם.
יצוין, כי עפ"י חוק רק ועדת התנועה של העירייה רשאית להורות איזה כבישים לחסום לשבת, ובאופן רשמי בפ"ת כך נהוג בחלק מרחוב חובבי ציון בחלק הסמוך לבית כנסת הגדול. מובן שבחלק החרדי של הדר-גנים אין תנועת כלי רכב בשבתות, בגלל ההרכב ההומוגני של האוכלוסייה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה