כתבות
פ"ת; עד תחילת שנה"ל ייצבעו כל מעברי החצייה
ט"ז סיון ה'תשע"ה 03/06/2015
מערכת ′פיתה′
בהרבה, הרבה מדי, כבישים רחבי פתח-תקווה, הצבע במעברי החצייה דהה עד שבחלק מהמקומות כמעט אין זכר לכך שהמקום אמור להיות מעבר חציה. על חשיבות מעבר חצייה לעניין שמירת חיי העוברים ושבים, מיותר לספר.
נו, אז מתי כבר יצבעו את מעברי החצייה? כל כמה זמן נוהגים צבוע אותם?
כמובן, ככל שאיכות הצבע טובה יותר (וכמובן יקרה יותר), כך הוא נשאר ברור לאורך זמן, כפוף כמובן לגורמי הטבע, שמש/ גשם וכן למספר כלי הרכב העוברים מעל מעברי החצייה ושוחקים אט אט את הצבע.
כך או כך, העירייה, בתשובתה לשאלתנו, אומרת כי פעמיים בשנה היא צובעת (באמצעות קבלני משנה) את כל מעברי החציה בעיר.
בישיבת מועצת העירייה השבוע נמסר כי עד תחילת שנת הלימודים, כלומר 1 בספטמבר, ייצבעו כל המעברים. דוברות העירייה השיבה ל'פיתה' בעניין כי "כפי שניתן לראות בשטח וכחלק משגרת העבודה השנתית, העירייה החלה בחידוש הצביעה בכל רחבי העיר באמצעות מספר צוותים. אנו מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים העבודה תתבצע בשלמותה".
שאלת תם של 'פיתה': האם לא נכון וראוי לעשות כן דווקא עד תחילת החופש הגדול, בו עשרות אלפי ילדים שוהים ברחובות הרבה יותר מאשר במהלך שנת הלימודים? והרי הכסף שהעירייה תוציא על זה (מאות אלפים) הוא מאותו תקציב שנתי של 2015, אז לא נכון לתעדף הוצאה זו?
תושבים משכונות שונות מעלים בפייסבוק השכונתי צילומים של צמתים ללא כל זכר למעבר החצייה. נכון, העירייה, פה ושם, נוטלת יוזמה ובתגובה צובעת את הצמתים. אבל איך אמרו חז"ל? "זריזין מקדימין במצוות".
.jpg)
ברמת ורבר. פעם היה שם מעבר חצייה . צ ילום: מהפייסבוק
ואגב כך, בראשון-לציון נעשה ניסוי של מדבקות מיוחדות (של חברת 3M), על מעברי החצייה (במקום צביעה). לטענת היצרן מדבקות אלה הן עם מקדם חיכוך גבוה יותר מהצבע הלבן המוכר, כך שפחות יחליקו עליהן, וכן רמת הנראות של המדבקות הן בשעות היום, ובעיקר בשעות הלילה, גבוהה משמעותית מסימון צבע. לדברי היצרנים, טווח החיים של המדבקות עומד על שנתיים ומעלה, לעומת צורך בחידוש צביעה אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה. אם כל כך טוב, אז מדוע לא כל הרשויות משתמשות במדבקות אלה? מסתבר שהקאטש' הוא במחיר. עלות פס מודבק תקני למעבר חציה, באורך שלושה מטרים, היא 350 שקל. חישוב שנעה ביחס לצביעת מעבר חציה, ארבע פעמים בשנה )הלוואי עלינו בפ"ת) לפרק זמן של שנתיים (אורך חיי המדבקה) תעלה לרשות מקומית כ-135 שקלים בלבד. איך אמרו חברי 'כוורת"? "פה קבור הכלב". בכסף.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
נו, אז מתי כבר יצבעו את מעברי החצייה? כל כמה זמן נוהגים צבוע אותם?
כמובן, ככל שאיכות הצבע טובה יותר (וכמובן יקרה יותר), כך הוא נשאר ברור לאורך זמן, כפוף כמובן לגורמי הטבע, שמש/ גשם וכן למספר כלי הרכב העוברים מעל מעברי החצייה ושוחקים אט אט את הצבע.
כך או כך, העירייה, בתשובתה לשאלתנו, אומרת כי פעמיים בשנה היא צובעת (באמצעות קבלני משנה) את כל מעברי החציה בעיר.
בישיבת מועצת העירייה השבוע נמסר כי עד תחילת שנת הלימודים, כלומר 1 בספטמבר, ייצבעו כל המעברים. דוברות העירייה השיבה ל'פיתה' בעניין כי "כפי שניתן לראות בשטח וכחלק משגרת העבודה השנתית, העירייה החלה בחידוש הצביעה בכל רחבי העיר באמצעות מספר צוותים. אנו מעריכים כי במהלך השבועות הקרובים העבודה תתבצע בשלמותה".
שאלת תם של 'פיתה': האם לא נכון וראוי לעשות כן דווקא עד תחילת החופש הגדול, בו עשרות אלפי ילדים שוהים ברחובות הרבה יותר מאשר במהלך שנת הלימודים? והרי הכסף שהעירייה תוציא על זה (מאות אלפים) הוא מאותו תקציב שנתי של 2015, אז לא נכון לתעדף הוצאה זו?
תושבים משכונות שונות מעלים בפייסבוק השכונתי צילומים של צמתים ללא כל זכר למעבר החצייה. נכון, העירייה, פה ושם, נוטלת יוזמה ובתגובה צובעת את הצמתים. אבל איך אמרו חז"ל? "זריזין מקדימין במצוות".
.jpg)
ברמת ורבר. פעם היה שם מעבר חצייה . צ ילום: מהפייסבוק
ואגב כך, בראשון-לציון נעשה ניסוי של מדבקות מיוחדות (של חברת 3M), על מעברי החצייה (במקום צביעה). לטענת היצרן מדבקות אלה הן עם מקדם חיכוך גבוה יותר מהצבע הלבן המוכר, כך שפחות יחליקו עליהן, וכן רמת הנראות של המדבקות הן בשעות היום, ובעיקר בשעות הלילה, גבוהה משמעותית מסימון צבע. לדברי היצרנים, טווח החיים של המדבקות עומד על שנתיים ומעלה, לעומת צורך בחידוש צביעה אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה. אם כל כך טוב, אז מדוע לא כל הרשויות משתמשות במדבקות אלה? מסתבר שהקאטש' הוא במחיר. עלות פס מודבק תקני למעבר חציה, באורך שלושה מטרים, היא 350 שקל. חישוב שנעה ביחס לצביעת מעבר חציה, ארבע פעמים בשנה )הלוואי עלינו בפ"ת) לפרק זמן של שנתיים (אורך חיי המדבקה) תעלה לרשות מקומית כ-135 שקלים בלבד. איך אמרו חברי 'כוורת"? "פה קבור הכלב". בכסף.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה