- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
גרינברג: לעודד הנסיעה בתחבורה הציבורית בזמן עבודות הרכבת הקלה
כ"ה תמוז ה'תשע"ה 12/07/2015
מערכת ′פיתה′
הפחתת נתיבי הנסיעה לרכב פרטי בתוואי העבודות הרכבת הקלה, החל ב-2 באוגוסט, תגרום לכך שלא תוכל להתנהל זרימת תנועה סבירה מפתח-תקווה. כך טוען רמי גרינברג, חבר מועצת העיר פ"ת (ליכוד, אופוזיציה), בהצעה לסדר שמגיש בנושא. לדבריו, הפתרון היחיד הוא עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית בשעות השיא.
"אם אנחנו לא רוצים לחזות שוב בפקקי הענק שנוצרו בשכונה כמו נווה-גן, בשל סגירת ציר הרב מלכה, וכן בשכונות נוספות, שבהיעדר תחבורה ציבורית זמינה ויעילה תושביה נסמכים בלית ברירה אך ורק על הרכב הפרטי, יש לדאוג בהקדם לשיפור התחבורה הציבורית בשכונות - קישור מהיר לצירים ראשיים כדי לתת לתושבים אפשרות לוותר על נסיעה ברכב הפרטי. המצב כיום, כאשר נסיעה ממרכז העיר לצומת גהה אורכת כ-45 דקות בשעות השיא, יותר מאשר נסיעה בין נתניה או רחובות לתל-אביב, היא אבסורד".
" בעוד כשנה, 3 חודשים לבחירת הזוכה במכרז ההפעלה ועוד 9 חודשים לביצוע, ישתפר מערך התחבורה הציבורית בעיר, על ידי תוספת תשומות (נסיעות), קווים חדשים, קישור ליעדים חדשים. המכרז היה אמור לצאת אל הפועל כבר ב-2013 אך נדחה כפעמיים.

" במסגרת המכרז אמור לפעול קו 64 המקשר את שכונות הדרום דרך כביש מכבית וציר אלוף שדה לתל-אביב וכן קו 25, החוצה את העיר מדרום עד התחנה המרכזית, עתיד להמשיך דרך שכונת אם המושבות ועד לתחנת הרכבת קרית אריה.
" יש לבדוק אפשרות להחריג את הקווים מהמכרז ולבקש ממשרד התחבורה להוציא נסיעות במסלולים החדשים כדי להפחית את הפקקים בצירי הרוחב, בשל עבודות הרכבת הקלה. כמו כן, יש לבדוק הסטה של קו 38 של דן מציר ז'בוטינסקי לגיסין/אם המושבות דרך קניון איילון על מנת לשפר את הנגישות התחבורתית לתושבי שכונות הצפון לכיוון תל אביב וכן לתת לתושבים חלופה ראויה במקום הרכב הפרטי".
עוד מציע גרינברג, כי בצמתים ראשיים כמו רוטשילד/ההסתדרות וטרומפלדור/פרנקפורטר יבטלו את הרמזור המעכב ובמקומו יעשו מעגלי תנועה.
גרינברג ציין כי נתונים והצעות אלה הובאו לידיעתו ע"י אנשי מקצוע וע"י איתי בן חיים שעוסק בנושאי תחבורה.
.jpg)
גרינברג מבקש להקים צוות חשיבה מקרב חברי המועצה ואנשי המקצוע כדי להחליט על פעולות שייקלו על התנועה בכבישים.
בתוך כך גרינברג גם מגיש הצעה לסדר לפיתוח ושדרוג רחוב בר כוכבא. ציין כי בעבר הייתה תוכנית לקידום ושדרוג רחוב בר כוכבא בשיתוף עם הרשויות הרלבנטיות כדוגמת משרד התחבורה, שאף תקצב את חלקו בהשתתפות לפיתוח הרחוב.
"לא ברור למה העירייה לא מקדמת את התוכניות המוכרות ומשאירה את חזות הרחוב בצורה מוזנחת ובעייתית ואף לא בטיחותית מבחינת כל המשתמשים ברחוב זה", תהה.
עוד מעלה גרינברג שאילתא בנוגע לחניון ברחוב הרצל פינת חיים עוזר.
” לפני זמן הופסק שיתוף הפעולה עם בעלי השטח והחניון נסגר. דבר זה גורר מצוקת חנייה קשה מעבר למה שכבר היה קיים. אבקש לדעת מדוע הופסקה פועלת החניון הנדון, מה עושה העירייה בכדי להכשיר חניות נוספות במרכז העיר ותוך כמה זמן, איזה שטחים ציבוריים פוטנציאלים קיימים במרכז העיר לטובת הכשרתם לחניות וכן מבקש גרינברג לדעת האם קיימת תוכנית עבודה מסודרת למציאת פתרונות חנייה במרכז העיר ומי האחראי עליה.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
lcPUtvdSqoyUvcHJ
AKAIK yo'uve got the answer in one!
Julissa
11/10/2016 20:54:27
הפחתת נתיבי הנסיעה לרכב פרטי בתוואי העבודות הרכבת הקלה, החל ב-2 באוגוסט, תגרום לכך שלא תוכל להתנהל זרימת תנועה סבירה מפתח-תקווה. כך טוען רמי גרינברג, חבר מועצת העיר פ"ת (ליכוד, אופוזיציה), בהצעה לסדר שמגיש בנושא. לדבריו, הפתרון היחיד הוא עידוד הנסיעה בתחבורה ציבורית בשעות השיא.
"אם אנחנו לא רוצים לחזות שוב בפקקי הענק שנוצרו בשכונה כמו נווה-גן, בשל סגירת ציר הרב מלכה, וכן בשכונות נוספות, שבהיעדר תחבורה ציבורית זמינה ויעילה תושביה נסמכים בלית ברירה אך ורק על הרכב הפרטי, יש לדאוג בהקדם לשיפור התחבורה הציבורית בשכונות - קישור מהיר לצירים ראשיים כדי לתת לתושבים אפשרות לוותר על נסיעה ברכב הפרטי. המצב כיום, כאשר נסיעה ממרכז העיר לצומת גהה אורכת כ-45 דקות בשעות השיא, יותר מאשר נסיעה בין נתניה או רחובות לתל-אביב, היא אבסורד".
" בעוד כשנה, 3 חודשים לבחירת הזוכה במכרז ההפעלה ועוד 9 חודשים לביצוע, ישתפר מערך התחבורה הציבורית בעיר, על ידי תוספת תשומות (נסיעות), קווים חדשים, קישור ליעדים חדשים. המכרז היה אמור לצאת אל הפועל כבר ב-2013 אך נדחה כפעמיים.

" במסגרת המכרז אמור לפעול קו 64 המקשר את שכונות הדרום דרך כביש מכבית וציר אלוף שדה לתל-אביב וכן קו 25, החוצה את העיר מדרום עד התחנה המרכזית, עתיד להמשיך דרך שכונת אם המושבות ועד לתחנת הרכבת קרית אריה.
" יש לבדוק אפשרות להחריג את הקווים מהמכרז ולבקש ממשרד התחבורה להוציא נסיעות במסלולים החדשים כדי להפחית את הפקקים בצירי הרוחב, בשל עבודות הרכבת הקלה. כמו כן, יש לבדוק הסטה של קו 38 של דן מציר ז'בוטינסקי לגיסין/אם המושבות דרך קניון איילון על מנת לשפר את הנגישות התחבורתית לתושבי שכונות הצפון לכיוון תל אביב וכן לתת לתושבים חלופה ראויה במקום הרכב הפרטי".
עוד מציע גרינברג, כי בצמתים ראשיים כמו רוטשילד/ההסתדרות וטרומפלדור/פרנקפורטר יבטלו את הרמזור המעכב ובמקומו יעשו מעגלי תנועה.
גרינברג ציין כי נתונים והצעות אלה הובאו לידיעתו ע"י אנשי מקצוע וע"י איתי בן חיים שעוסק בנושאי תחבורה.
.jpg)
גרינברג מבקש להקים צוות חשיבה מקרב חברי המועצה ואנשי המקצוע כדי להחליט על פעולות שייקלו על התנועה בכבישים.
בתוך כך גרינברג גם מגיש הצעה לסדר לפיתוח ושדרוג רחוב בר כוכבא. ציין כי בעבר הייתה תוכנית לקידום ושדרוג רחוב בר כוכבא בשיתוף עם הרשויות הרלבנטיות כדוגמת משרד התחבורה, שאף תקצב את חלקו בהשתתפות לפיתוח הרחוב.
"לא ברור למה העירייה לא מקדמת את התוכניות המוכרות ומשאירה את חזות הרחוב בצורה מוזנחת ובעייתית ואף לא בטיחותית מבחינת כל המשתמשים ברחוב זה", תהה.
עוד מעלה גרינברג שאילתא בנוגע לחניון ברחוב הרצל פינת חיים עוזר.
” לפני זמן הופסק שיתוף הפעולה עם בעלי השטח והחניון נסגר. דבר זה גורר מצוקת חנייה קשה מעבר למה שכבר היה קיים. אבקש לדעת מדוע הופסקה פועלת החניון הנדון, מה עושה העירייה בכדי להכשיר חניות נוספות במרכז העיר ותוך כמה זמן, איזה שטחים ציבוריים פוטנציאלים קיימים במרכז העיר לטובת הכשרתם לחניות וכן מבקש גרינברג לדעת האם קיימת תוכנית עבודה מסודרת למציאת פתרונות חנייה במרכז העיר ומי האחראי עליה.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
lcPUtvdSqoyUvcHJ
AKAIK yo'uve got the answer in one!
Julissa
11/10/2016 20:54:27