כתבות
דיון הזוי בכנסת על הבנייה במתחם סירקין
ה' אב ה'תשע"ה 21/07/2015
מערכת ′פיתה′
אם להסתמך על הרושם ממנו יצאו המשתתפים בישיבת ועדת הפנים של הכנסת, שדנה הבוקר בסוגיית מתחם סירקין אותו מבקשת המדינה לפנות ובו לבנות 16,000 יחידות דיור, נראה כי משרדי הממשלה הרלוונטיים לנושא, נמצאים בפיגור עצום בהיערכות שהייתה אמורה להיערך לקראת מיזם ענק זה.
הדיון הבוקר התמקד בחוסר היערכות בנושא תשתיות התחבורה, שגם כיום אינן ברמה ראויה, ובטח ובטח כך יהיה בעוד שנים ספורות עם איכלוס כמה אלפי דירות ברדיוס הקרוב לפ"ת, שלא לדבר על אחרי הבנייה הצפויה במתחם סרקין עצמו.
בדיון, שנערך ביוזמת ח"כ עמרי בר לב מה'מחנה הציוני', נחשף כי פתרונות התחבורה שהכינו לכאורה משרדי הממשלה לאזור, הן רחוקות מלתת את המענה לצרכים. "הולך להיות פה אסון אורבני", אמרו נציגי ועד הפעולה, בראשות משה פישר, אי התכנון הראוי מצביע על כאוס מוחלט, הוסיפו. בין השאר הציגו שם תוכנית לכביש 40 חדש תחת מנהרה – פרויקט שעלותו מיליארדים רבים שעדיין לא ברור מהיכן יגיעו, קווי רכבת קלה שאמורים לעבור שם, ועוד כהנה וכהנה.

יצוין, כי גם מנהלת המחוז, גב' דניאלה פוסק ממשרד הפנים אמרה בדיון כי ההצעות בתחום התחבורה שהוצגו אינן ריאליות, וכן שהרכבת הקלה, שעל קווים שלה הסתמכו נציגי הממשלה בדיון, לא תהיה מוכנה לפחות עד שנת 2025, כך שלא נכון להסתמך עליהם עתה.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם, אמר שאין כל היגיון לפתור את בעיית המחסור בדיור, בעיה החשובה לכולם, בכך "בכך שנתקע עשרות אלפי תושבים בביתם כמו קופסא בגלל העדר תשתיות ראויות לתחבורה". הוא קרא לרשויות המדינה קודם כל לתכנן פתרונות תחבורה ראויים וישימים, רק אחר כך לתכנן את תוכניות הבינוי של אלפי היחידות.
.jpg)
פישר (מימין), לידו - ח"כ עמרי בר לב, יוזם הדיון בוועדה
כמו כן קרא לעיריית פתח תקווה להיות יותר מעורבת ויוזמת בתכנון המתחם, כדי לייצג בכך את התושבים, כולל אלה הגרים בסמוך למתחם סרקין. כתב 'פיתה' מציין כי תוכנית סרקין קיבלה עדיפות לאומית, והתכנון בה אמור להתבצע בלעדית על ידי משרדי הממשלה, כאשר לעירייה תהיה יכולת מועטה בלבד להשפיע עליה. זה שנים שיש מגעים בין הרשות למקרקעי ישראל לבין מנהל ההנדסה בעירייה על הצפוי במתחם, וחילוקי הדעות בין שני הגופים הם עצומים. עיריית פתחי תקווה מתנגדת לבניית 12,000 אלף יח"ד וטוענת כי התשתיות הקיימות בעיר ובפאתיה לא יוכלו לשרת מספר כה גדול של תושבים חדשים. מחלוקות קיימות גם ביחס לשטחים הירוקים, שטחי המסחר ועוד.
בדיון השתתפו, כאמור, גם נציגי הוועד הפעיל בעניין, בראשות משה פישר, ועמו רועי סער, עו"ד אמנון דרדיק, יובל עצמון וכן מהנדסת העיר חוה ארליך, חבר הנהלת העירייה אודי ויזנר ואחרים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
הדיון הבוקר התמקד בחוסר היערכות בנושא תשתיות התחבורה, שגם כיום אינן ברמה ראויה, ובטח ובטח כך יהיה בעוד שנים ספורות עם איכלוס כמה אלפי דירות ברדיוס הקרוב לפ"ת, שלא לדבר על אחרי הבנייה הצפויה במתחם סרקין עצמו.
בדיון, שנערך ביוזמת ח"כ עמרי בר לב מה'מחנה הציוני', נחשף כי פתרונות התחבורה שהכינו לכאורה משרדי הממשלה לאזור, הן רחוקות מלתת את המענה לצרכים. "הולך להיות פה אסון אורבני", אמרו נציגי ועד הפעולה, בראשות משה פישר, אי התכנון הראוי מצביע על כאוס מוחלט, הוסיפו. בין השאר הציגו שם תוכנית לכביש 40 חדש תחת מנהרה – פרויקט שעלותו מיליארדים רבים שעדיין לא ברור מהיכן יגיעו, קווי רכבת קלה שאמורים לעבור שם, ועוד כהנה וכהנה.

יצוין, כי גם מנהלת המחוז, גב' דניאלה פוסק ממשרד הפנים אמרה בדיון כי ההצעות בתחום התחבורה שהוצגו אינן ריאליות, וכן שהרכבת הקלה, שעל קווים שלה הסתמכו נציגי הממשלה בדיון, לא תהיה מוכנה לפחות עד שנת 2025, כך שלא נכון להסתמך עליהם עתה.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אמסלם, אמר שאין כל היגיון לפתור את בעיית המחסור בדיור, בעיה החשובה לכולם, בכך "בכך שנתקע עשרות אלפי תושבים בביתם כמו קופסא בגלל העדר תשתיות ראויות לתחבורה". הוא קרא לרשויות המדינה קודם כל לתכנן פתרונות תחבורה ראויים וישימים, רק אחר כך לתכנן את תוכניות הבינוי של אלפי היחידות.
.jpg)
פישר (מימין), לידו - ח"כ עמרי בר לב, יוזם הדיון בוועדה
כמו כן קרא לעיריית פתח תקווה להיות יותר מעורבת ויוזמת בתכנון המתחם, כדי לייצג בכך את התושבים, כולל אלה הגרים בסמוך למתחם סרקין. כתב 'פיתה' מציין כי תוכנית סרקין קיבלה עדיפות לאומית, והתכנון בה אמור להתבצע בלעדית על ידי משרדי הממשלה, כאשר לעירייה תהיה יכולת מועטה בלבד להשפיע עליה. זה שנים שיש מגעים בין הרשות למקרקעי ישראל לבין מנהל ההנדסה בעירייה על הצפוי במתחם, וחילוקי הדעות בין שני הגופים הם עצומים. עיריית פתחי תקווה מתנגדת לבניית 12,000 אלף יח"ד וטוענת כי התשתיות הקיימות בעיר ובפאתיה לא יוכלו לשרת מספר כה גדול של תושבים חדשים. מחלוקות קיימות גם ביחס לשטחים הירוקים, שטחי המסחר ועוד.
בדיון השתתפו, כאמור, גם נציגי הוועד הפעיל בעניין, בראשות משה פישר, ועמו רועי סער, עו"ד אמנון דרדיק, יובל עצמון וכן מהנדסת העיר חוה ארליך, חבר הנהלת העירייה אודי ויזנר ואחרים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה