כתבות
מהבוקר; נוסעים לתל-אביב? עדיף לכם שלא
י"ז אב ה'תשע"ה 02/08/2015
מערכת ′פיתה′
אם עד הבוקר הנסיעה ברכב הפרטי לתל אביב לא הייתה משהו, מהבוקר היא צפויה להיפך לסיוט. מהבוקר ולשש השנים הקרובות (לשיטת האופטימיסטים), ייערכו בציר הזה עבודות חפירה ופיתוח בהיקפים חסרי תקדים במדינת ישראל, במה שנקרא 'הקו האדום' לקראת מה שצפוי לנוע בציר זה: הרכבת הקלה.
.jpg)
מהבוקר – המלצה חד-משמעית לאלה החייבים (ומי שלא חייב – עדיף לו שלא יגיע) להגיע לתל אביב וסביבתה – השתמשו בתחבורה הציבורית, עדיף ברכבת. המלצה נוספת; תשכחו מלוחות הזמנים שהכרתם עד היום. הוסיפו עוד שעה לזמן שחשבתם שיקח לכם להגיע מפתח תקווה לתל אביב.
הערכת המשטרה היא כי למרות שעיקר העבודות ייערכו בתל אביב, הרי שסגירת הכבישים תגרום לפקקי תנועה לא קטנים 30 ק"מ צפונה ודרומה מתל אביב.
אז איך בכל זאת ינסו לעשות לנו את החיים פחות קשים מבלתי נסבלים?
- הכשירו (מעט מדי) חניוני 'חנה וסע' תמורת 15 שקל, תשלום המקנה לך גם זכות לנסוע ללא תשלום נוסף בשאטלים מיוחדים שהוכנו לכך. חניון אחד כזה הוכשר ליד חניון אצטדיון המושבה בקריית אריה בפתח תקווה (1,000 מקומות חניה). משם ייצא קו הסעה אחד למרכז תל אביב ומתחם איכילוב עם תחנות ביניים ב: מכון מור (בני ברק), מתחם הבורסה, תחנת רכבת מרכז, בית החולים איכילוב ומתחם בתי המשפט, בית ציוני אמריקה ולונדון מיניסטור, היכל התרבות ותיאטרון הבימה, דיזנגוף סנטר, כיכר דיזנגוף ותיאטרון בית ליסין חניונים נוספים הוכשרו בגני יהושע בתל אביב, חוף תל-ברוך, בעיר מודיעין ועוד. טיפה בים בהתחשב בכך שנכון להיום נכנסות כחצי מיליון מכוניות מידי יום לתל אביב. אגב, נכון להיום, אין בחניונים האלה סככות צל, שירותים, כלום. ככה לא בונים חומה.
- יתגברו את התחבורה הציבורית, לה ייועד מסלול מיוחד לה, תוך כדי אכיפה משמעותית יותר נגד נהגים ברכב פרטי שיסעו בנתיב התחבורה הציבורית. בשבוע שעבר הותקנה בכנסת תקנה המטילה על הרשויות המקומיות לדחוף קנסות של 750 שקל לנהגים שיצפצפו על החוק ויסעו דווקא בנתיב תחבורה ציבורית. אגב, נכון להיום, ולחודשים הקרובים, חסרים 200 אוטובוסים חדשים שהוזמנו למטרה זו ויגיעו רק עוד כמה חודשים. כלומר, גם תדירות השאטלים לא תהיה מי יודע מה. נת"ע מבטיחים כל 6 דקות בשעת הלחץ, וכל רבע שעה עד עשרים דקות בשעות המתות יותר.
.jpg)
- אם בכל זאת אין ברירה – נסו לתאם עם אחרים הצריכים גם הם להגיע לתל אביב. התכנסו לרכב אחד במקום ארבעה. היום שלי, מחר שלך.
- למעט בנסיעה לתל אביב, לפחות עד שהעניינים יירגעו מהלחץ. רוצים לבלות? מה רע במתחם יכין? ועל ירושלים, שמעתם? השאירו את תל אביב לתל אביבים.
- יודעים לדווש על אופניים? תחשבו על זה ברצינות. ולו כדי להגיע עימן לתחנת הרכבת הקרובה. החנויות לממכר אופניים מדווחות על גידול משמעותי בביקושים לאופניים בגלל העבודות בכבישי תל אביב. גם מהיר יותר, גם בריא לדווש. רק - בזהירות.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
.jpg)
מהבוקר – המלצה חד-משמעית לאלה החייבים (ומי שלא חייב – עדיף לו שלא יגיע) להגיע לתל אביב וסביבתה – השתמשו בתחבורה הציבורית, עדיף ברכבת. המלצה נוספת; תשכחו מלוחות הזמנים שהכרתם עד היום. הוסיפו עוד שעה לזמן שחשבתם שיקח לכם להגיע מפתח תקווה לתל אביב.
הערכת המשטרה היא כי למרות שעיקר העבודות ייערכו בתל אביב, הרי שסגירת הכבישים תגרום לפקקי תנועה לא קטנים 30 ק"מ צפונה ודרומה מתל אביב.
אז איך בכל זאת ינסו לעשות לנו את החיים פחות קשים מבלתי נסבלים?
- הכשירו (מעט מדי) חניוני 'חנה וסע' תמורת 15 שקל, תשלום המקנה לך גם זכות לנסוע ללא תשלום נוסף בשאטלים מיוחדים שהוכנו לכך. חניון אחד כזה הוכשר ליד חניון אצטדיון המושבה בקריית אריה בפתח תקווה (1,000 מקומות חניה). משם ייצא קו הסעה אחד למרכז תל אביב ומתחם איכילוב עם תחנות ביניים ב: מכון מור (בני ברק), מתחם הבורסה, תחנת רכבת מרכז, בית החולים איכילוב ומתחם בתי המשפט, בית ציוני אמריקה ולונדון מיניסטור, היכל התרבות ותיאטרון הבימה, דיזנגוף סנטר, כיכר דיזנגוף ותיאטרון בית ליסין חניונים נוספים הוכשרו בגני יהושע בתל אביב, חוף תל-ברוך, בעיר מודיעין ועוד. טיפה בים בהתחשב בכך שנכון להיום נכנסות כחצי מיליון מכוניות מידי יום לתל אביב. אגב, נכון להיום, אין בחניונים האלה סככות צל, שירותים, כלום. ככה לא בונים חומה.
- יתגברו את התחבורה הציבורית, לה ייועד מסלול מיוחד לה, תוך כדי אכיפה משמעותית יותר נגד נהגים ברכב פרטי שיסעו בנתיב התחבורה הציבורית. בשבוע שעבר הותקנה בכנסת תקנה המטילה על הרשויות המקומיות לדחוף קנסות של 750 שקל לנהגים שיצפצפו על החוק ויסעו דווקא בנתיב תחבורה ציבורית. אגב, נכון להיום, ולחודשים הקרובים, חסרים 200 אוטובוסים חדשים שהוזמנו למטרה זו ויגיעו רק עוד כמה חודשים. כלומר, גם תדירות השאטלים לא תהיה מי יודע מה. נת"ע מבטיחים כל 6 דקות בשעת הלחץ, וכל רבע שעה עד עשרים דקות בשעות המתות יותר.
- אם בכל זאת אין ברירה – נסו לתאם עם אחרים הצריכים גם הם להגיע לתל אביב. התכנסו לרכב אחד במקום ארבעה. היום שלי, מחר שלך.
- למעט בנסיעה לתל אביב, לפחות עד שהעניינים יירגעו מהלחץ. רוצים לבלות? מה רע במתחם יכין? ועל ירושלים, שמעתם? השאירו את תל אביב לתל אביבים.
- יודעים לדווש על אופניים? תחשבו על זה ברצינות. ולו כדי להגיע עימן לתחנת הרכבת הקרובה. החנויות לממכר אופניים מדווחות על גידול משמעותי בביקושים לאופניים בגלל העבודות בכבישי תל אביב. גם מהיר יותר, גם בריא לדווש. רק - בזהירות.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה