כתבות
ח"כ אמסלם: עפ"ת לא עושה די בעניין סירקין. ברוורמן: הוא לא יודע
י' אלול ה'תשע"ה 25/08/2015
מערכת ′פיתה′
רק נושא אחד מעכב את תחילת ביצוע החלטת הממשלה על פינוי הבסיס הצבאי מסרקין ובנייתן של 17 אלף יח"ד וכן שטחי מסר ושטחים ציבוריים על השטח. התחום של התנועה ובעיקר (העדר) תוכניות דרכים אל השטח וממנו – תחום זה נמצא בכאוס מוחלט. כך עולה מפרסום פרוטוקול ישיבת ועדת הפנים והסביבה של הכנסת שנערכה ביולי ופורסם השבוע. עוד עולה, כי יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם, שבעת ניהול הישיבה קטע לא אחת את נציגי העירייה ו'כיסח' אותם, מה שלענ"ד הצביע על חד-צדדיות/ עויינות לעירייה (בחר את המועדף עליך) תובע מעיריית פתח תקווה להיות הרבה יותר מעורבת ו'לתקוע' את התוכנית היכן שחושבת לנכון בגלל העדר פתרון תנועתי.
בתגובה לפניית כתב 'פיתה', לראש העירייה, איציק ברוורמן, לתגובתו לדברי ח"כ אמסלם שהעירייה מסתפקת בדיבורים ולא פועלת לעצור את תהליך הבנייה המתוכננת בסרקין, אמר דובר העירייה חזי חקאק:
" עם כל הכבוד שאנו רוחשים לחה"כ אמסלם, יובהר שהוא לא מודע למהלכים ולהתנהלות העירונית שאנו מקיימים מול משרדי הממשלה בכל הנוגע לתוכנית הבניה הממשלתית בסירקין.
" ראש העיר איציק ברוורמן הבהיר באופן חד משמעי לא פעם, שאין כל שינוי בעמדתו. ראש העיר מתבצר בעמדתו הנחושה שלא יתיר לבנות יחידת דיור אחת ללא פתרונות ראויים במתחם, בעיקר בהצגת פתרונות תחבורתיים בכל האזור. מר ברוורמן מתמיד במאבקו מול משרדי הממשלה להקטנת כמות הדירות מחד ומאידך, קבלת פתרונות לחוסרים המשמעותיים מהבחינה התכנונית", דברי דובר העירייה.
ולעניינים עצמם, להלן קטעים מפרוטוקול הישיבה בכנס.:
מהנדסת העיר פתח תקווה, חוה ארליך אמרה בוועדה, בין השאר: "הגענו לפרוגרמה מוסכמת בינינו ובין משרד הביטחון ורמ"י, שנותן הרבה מאוד שטחים פתוחים, כולל מוסדות ציבור על עירוניים שהיו חסרים בעיר. יש מאמצים להגיע לפרוגרמה מוסכמת. מדובר היום על בערך 35% סחירים משטח התכנית, שאר השטח מיועד להפקעות לצורכי ציבור, שצ"פים ודרכים. מה שחסר בתכנית זה המעטפת. אין פתרונות קצה לתחבורה. אין. לא מתנהל תכנון מקביל של קווי תחבורה ציבורית, של קווי הרכבת הקלה. מדובר על גישות ויציאות, אבל לא מתוכנן תכנון מקביל של הפתרונות של המחלפים.
בתגובה לדבריה, שאל יו"ר הוועדה, דוד אמסלם, מדוע, אם כן, העירייה לא עוצרת את התוכנית.

.jpg)
ח"כ דוד אמסלם, יו"ר הוועדה. צילום: פייסבוק ראש העיר איציק ברוורמן
תשובת מהנדסת העיר:

חוה ארליך. מהנדסת עיריית פתח תקווה. צילום: מהפייסבוק
"עד עכשיו לא רצינו להגיע לצעדים רדיקאליים כאלה. זה היום במצב שלד. דרך אגב, היא לא הגיעה לשום דיון פורמאלי בוועדות התכנון".

השיב לה היו"ר דוד אמסלם:
"חוה, עבדתי 20 שנה בעיריית ירושלים, אני מכיר את כל הליכי התכנון. מה שאתם קובעים בעירייה זה מה שקורה. היזם לא מתנהל עם עצמו. אתם לא מהאו"ם. עירייה מובילה את התכנון הפנימי.
חוה ארליך:
ראש העיר אמר בפירוש שלא תיבנה יחידה אחת - - -
אמסלם:
לא אומר. תעצרו את התכנון.
חוה ארליך:
הוא אומר שלא תיבנה דירה אחת אם לא יהיו פתרונות. חד משמעית. כל מוסדות התכנון יודעים את זה. נמצאת כאן מתכננת מנהלת מחוז, היא מהנהנת כי היא יודעת את זה. זה נמצא בתכנית שלד. הדבר השני, אמור להתבצע במקביל מהלך של הסכם גג לאותם שלבי ביצוע שאתה מדבר עליהם, שגם הוא עוד לא התחיל. בקיצור, אנחנו במצוקה, זה נכון. המסר הוא חד משמעי. אם לא נשמע היום דברים, אני חוזרת לראש העיר וכנראה יקרה מה שאתה אומר.

דניאלה פוסק ממשרד הפנים:
היות ואנחנו מזהים את עוצמות הפיתוח החזויות גם בראש העין שנמצא היום כבר בעבודה, גם בהוד השרון ובכפר סבא, אז אנחנו מזהים את כל המרחב. העבודה שהוכנה ואושרה על ידי משרד התחבורה זיהתה מספר אמצעים נדרשים מבחינה תחבורתית, ביניהן לפחות שתי מערכות הסעת המונים. אני לא יודעת להגיד, משרד התחבורה יגיד אם זה יהיה רכבת קלה, BRT או מטרו. שתי המערכות האלו יהיו חייבות לחצות את המרחב. האחת, מזרח מערב על מנת לקשר את ראש העין דרך פתח תקווה עם גוש דן, והשנייה, צפון דרום על מנת לעשות את החיבור מכפר סבא הוד השרון ודרומה לכיוון רמלה ולוד. זה הבסיס הראשון.
התכנית מכילה את עוקף כביש 40. לגבי עוקף כביש 40, הוא יצטרך להיפתר מבחינה תכנונית לא רק בפני עצמו, אלא גם במחברים שלו אל כביש 5 ואל כביש 471. כל הנושאים האלה ייכנסו לתכנון.
מבחינת התכנון של סירקין עצמו. התכנית כרגע נמצאת בשלב של תכנית שלד, היא עוד לא נדונה במוסדות התכנון. היא מקודמת בוועדת היגוי בין משרדית, כאשר עיריית פתח תקווה שותפה לה. בכל מקרה, כבר תכנית השלד תצטרך להכיל בתוכה שלביות תחבורתית אשר מתנה פיתוח פתרונות תחבורתיים. בלי זה אי אפשר להקים את השכונה הזאת.
אורית נבון ממשרד התחבורה:
נערכה בדיקה תחבורתית לסירקין וזו מצאה מספר פתרונות שיש לעשות מבחינה תחבורתית. זה עוקף כביש 40 שמקודם במסגרת תמ"א 47. הוא כרגע בהליכי תכנון במועצה הארצית.
דניאלה פוסק:
אנחנו נמצאים כרגע בעבודה בשלבים מתקדמים עם עיריית פתח תקווה. אנחנו מקווים איפשהו עד סוף השנה הזאת כבר להגיע עם תכנית השלד למוסדות התכנון . כרגע תכנית השלד רואה 3 שלבים בתוכה. השלב הראשון מדבר על כ-8000 יחידות דיור, השלב השני על כ-4000 יחידות דיור, ונשארת חטיבת קרקע לתכנון בעתיד שהיא כרגע לא מתוכננת להיכנס לתכנון מפורט. כביש 40 כפי שמתוכנן כרגע בתכנית השלד מתוכנן עם קטע ממונהר, כאשר מעליו יהיה פארק עירוני אשר יהווה מחבר בין השכונות הוותיקות של פתח תקווה לבין סירקין עצמה.
היו"ר דוד אמסלם:
כל הכביש מתחת לקרקע?
דניאלה פוסק:
אותו קטע בלבד שעובר דרך השכונה באורך של 1.3 קילומטר.
גיורא שילוני:
זה לא מדויק. הכביש לא עובר מתחת לקרקע. זאת אשליה שמשלים את כל הציבור כאן.
היו"ר דוד אמסלם:
אם אין היתכנות לביצוע הכביש, בעצם לא עשינו כלום. אז בסדר, התכנית לא תאושר בגלל שאין פתרון תחבורתי. יותר מעניין אותי, מעבר לכביש 40, הנושא של הרק"ל והמטרו. אין מטרו בכלל, אין בכלל החלטה לעשות מטרו. איפה זה עומד מבחינת לוחות זמנים? אני שואל שאלה מבחינתכם, משרד התחבורה. אתם יודעים לתת לוחות זמנים. האם בכלל יש תכנון להגיע לרכבת הקלה, האם באמת קידמתם תכנון שם, או שזה סתם איזה משהו שם שיושב לכם באופק? אם כן, מתי לדעתכם תיכנסו גם לביצוע?
אורית נבון:
כרגע כל הנושא הזה הוא בבדיקה כוללת של כל מערך הסעת המונים.
אודי ויזנר:
צריך פה ראייה רחבה. שאלתי את עומר בר לב מה יכול לצאת מהוועדה הזאת. אם אפשר להוציא סיכום, אני אתן משהו שמתמצת. את אבן הפינה לבניין הראשון יעשו כשתהיה תחנת הרכבת הקלה פעילה וכביש 40, לפי המאוחר ביניהם. אני חושב שהבהרתי את המסר.
היו"ר דוד אמסלם:
טוב, רבותיי, אני רוצה לסכם את העניין. תראו, אין ספק שגם היום, כשמדינת ישראל נמצאת במצוקת הדיור, יש אינטרס למדינה וגם לערים לקדם תכניות בינוי - על זה אין ספק ואני מניח שגם יש על זה הסכמה בין כל האנשים - אבל במקביל הבעיה בקידום התכניות או בכלל בנושא של בנייה רוויה זה בעיקר סוגיות התחבורה. לקחת אנשים, לדחוף אותם לתוך קופסאות ולא לאפשר להם לצאת, בזה לא עשית כלום. בכל תכנון שעשינו בירושלים בשנים אחרונות הורדנו נפחי בנייה אפילו לא כתוצאה מתחבורה, אלא כתוצאה מחניות. זה בוודאי ובוודאי כשיש בעיות קצה. כשיש בעיות קצה, לדעתי, זה תנאי תב"עי. אני חושב שמי שאמור לבוא בזווית של התושבים זו העירייה. יש מה שנקרא ממשלה. הממשלה שמה את השופל, מתחילה לנסוע בגלל שיש לה בעיות של ממשלה. העירייה עושה את הזום היותר מאוזן. היא אומרת: רק שנייה, תעצור פה, פה צריך לשים תחנה. עושים את הפיין טיונינג ונועלים את התכנית.
אני אישית חושב שאתם צריכים להוביל את התכנית. אני תמיד אומר שבסוף בסוף יכול להיות שהם ירוצו כאן אבל הם ייתקעו אצלכם ואתם תתחילו להוריד את הקצב. חבל. כדאי שמעכשיו תהיו שותפים מלאים, גם תשתפו את הציבור. עצם העניין שהתושבים כאן יזמו את הדיון אצלנו קצת תמוה בעיני, כי אם אתם כעירייה חשבתם שיש בעיה, אתם הייתם צריכים ליזום את המהלך הזה. זה בדיוק האחריות שלכם. כל תושב פה קם בבוקר, הולך לעבודתו. הוא לא מתעסק בנושא תחבורה ועירייה, הוא לא פקיד. פקידי העירייה, ודאי מהנדסת העיר, זה נושא שאתם צריכים להוביל. אתם צריכים לשבת מול כל הגורמים ולהכניס תנאים תב"עים לתכנית. ברגע שיש תנאי תב"עי אי אפשר להתקדם. גם אם מישהו רוצה, אי אפשר. מה שאני מציע לכם כעירייה לעשות זה ישיבה בתוך העירייה. תזמנו את החבר'ה, תעשו שיתוף ציבור. דרך אגב, זה מקובל כמעט היום בכל עיר. גם אם אתם רוצים להוביל קו מסוים, עצם העניין של תושבים, שהם הקליינטים, שלא מודעים, לא יודעים או יש להן הערות - - יושבים איתם. לפעמים זה נראה כמו מטרד. אני מבקש מעיריית פתח תקווה לשתף את התושבים שלה, לגבש ביחד את העמדה מול משרד התכנון. אני טוען שהמפתח הוא אצלכם. אם זה ילך לו"תלים זה משהו אחר. אז נצטרך אנחנו כאן להתערב אולי באופן יותר דרמטי.
עינב רינגלר:
גם היתרי הבנייה יוצאים בעירייה.
היו"ר דוד אמסלם:
בוודאי. אתם יכולים גם לעצור את זה בשלבי ההיתרים. גם בשלב התב"ע יש לכם הרבה מה לומר. אתם לא מהאו"ם.
חוה ארליך:
אנחנו לא מתנהגים כמו מהאו"ם. אנחנו משתתפים.
היו"ר דוד אמסלם:
מה אני מציע? אפשר לריב בחניון, אבל בסוף כשיוצאים לכביש יש שוטר שעושה סדר. לפעמים עדיף לעשות את הסדר כבר ביציאה מהחניון במקום לריב על הכביש. אתם עדיין בחניון. תשבו איתם. אתם אמורים להוביל את הקצב. זה לא הם. אתם אמורים לשבת איתם, לסדר איתם את הפתרונות ההכרחיים. כמו שאמרתי, אין דבר כזה שאין פתרונות תנועה. מתחילים מפתרון התנועה, אחרי זה בתכנית הבינוי, לא הפוך. קודם מבינים לאיפה הולכים, איך יוצאים.
אני מבקש מכולכם שתשבו, תגבשו תכנית, כי אני מאמין שאם לא תהיה תכנית מוסכמת, לא יהיה כלום - לא יהיו 12 אלף , לא 8000 ולא 4000. זה בעצם מה שאני יכול כאן בוועדה לעשות".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בתגובה לפניית כתב 'פיתה', לראש העירייה, איציק ברוורמן, לתגובתו לדברי ח"כ אמסלם שהעירייה מסתפקת בדיבורים ולא פועלת לעצור את תהליך הבנייה המתוכננת בסרקין, אמר דובר העירייה חזי חקאק:
" עם כל הכבוד שאנו רוחשים לחה"כ אמסלם, יובהר שהוא לא מודע למהלכים ולהתנהלות העירונית שאנו מקיימים מול משרדי הממשלה בכל הנוגע לתוכנית הבניה הממשלתית בסירקין.
" ראש העיר איציק ברוורמן הבהיר באופן חד משמעי לא פעם, שאין כל שינוי בעמדתו. ראש העיר מתבצר בעמדתו הנחושה שלא יתיר לבנות יחידת דיור אחת ללא פתרונות ראויים במתחם, בעיקר בהצגת פתרונות תחבורתיים בכל האזור. מר ברוורמן מתמיד במאבקו מול משרדי הממשלה להקטנת כמות הדירות מחד ומאידך, קבלת פתרונות לחוסרים המשמעותיים מהבחינה התכנונית", דברי דובר העירייה.
ולעניינים עצמם, להלן קטעים מפרוטוקול הישיבה בכנס.:
מהנדסת העיר פתח תקווה, חוה ארליך אמרה בוועדה, בין השאר: "הגענו לפרוגרמה מוסכמת בינינו ובין משרד הביטחון ורמ"י, שנותן הרבה מאוד שטחים פתוחים, כולל מוסדות ציבור על עירוניים שהיו חסרים בעיר. יש מאמצים להגיע לפרוגרמה מוסכמת. מדובר היום על בערך 35% סחירים משטח התכנית, שאר השטח מיועד להפקעות לצורכי ציבור, שצ"פים ודרכים. מה שחסר בתכנית זה המעטפת. אין פתרונות קצה לתחבורה. אין. לא מתנהל תכנון מקביל של קווי תחבורה ציבורית, של קווי הרכבת הקלה. מדובר על גישות ויציאות, אבל לא מתוכנן תכנון מקביל של הפתרונות של המחלפים.
בתגובה לדבריה, שאל יו"ר הוועדה, דוד אמסלם, מדוע, אם כן, העירייה לא עוצרת את התוכנית.

.jpg)
ח"כ דוד אמסלם, יו"ר הוועדה. צילום: פייסבוק ראש העיר איציק ברוורמן
תשובת מהנדסת העיר:

חוה ארליך. מהנדסת עיריית פתח תקווה. צילום: מהפייסבוק
"עד עכשיו לא רצינו להגיע לצעדים רדיקאליים כאלה. זה היום במצב שלד. דרך אגב, היא לא הגיעה לשום דיון פורמאלי בוועדות התכנון".

השיב לה היו"ר דוד אמסלם:
"חוה, עבדתי 20 שנה בעיריית ירושלים, אני מכיר את כל הליכי התכנון. מה שאתם קובעים בעירייה זה מה שקורה. היזם לא מתנהל עם עצמו. אתם לא מהאו"ם. עירייה מובילה את התכנון הפנימי.
חוה ארליך:
ראש העיר אמר בפירוש שלא תיבנה יחידה אחת - - -
אמסלם:
לא אומר. תעצרו את התכנון.
חוה ארליך:
הוא אומר שלא תיבנה דירה אחת אם לא יהיו פתרונות. חד משמעית. כל מוסדות התכנון יודעים את זה. נמצאת כאן מתכננת מנהלת מחוז, היא מהנהנת כי היא יודעת את זה. זה נמצא בתכנית שלד. הדבר השני, אמור להתבצע במקביל מהלך של הסכם גג לאותם שלבי ביצוע שאתה מדבר עליהם, שגם הוא עוד לא התחיל. בקיצור, אנחנו במצוקה, זה נכון. המסר הוא חד משמעי. אם לא נשמע היום דברים, אני חוזרת לראש העיר וכנראה יקרה מה שאתה אומר.

דניאלה פוסק ממשרד הפנים:
היות ואנחנו מזהים את עוצמות הפיתוח החזויות גם בראש העין שנמצא היום כבר בעבודה, גם בהוד השרון ובכפר סבא, אז אנחנו מזהים את כל המרחב. העבודה שהוכנה ואושרה על ידי משרד התחבורה זיהתה מספר אמצעים נדרשים מבחינה תחבורתית, ביניהן לפחות שתי מערכות הסעת המונים. אני לא יודעת להגיד, משרד התחבורה יגיד אם זה יהיה רכבת קלה, BRT או מטרו. שתי המערכות האלו יהיו חייבות לחצות את המרחב. האחת, מזרח מערב על מנת לקשר את ראש העין דרך פתח תקווה עם גוש דן, והשנייה, צפון דרום על מנת לעשות את החיבור מכפר סבא הוד השרון ודרומה לכיוון רמלה ולוד. זה הבסיס הראשון.
התכנית מכילה את עוקף כביש 40. לגבי עוקף כביש 40, הוא יצטרך להיפתר מבחינה תכנונית לא רק בפני עצמו, אלא גם במחברים שלו אל כביש 5 ואל כביש 471. כל הנושאים האלה ייכנסו לתכנון.
מבחינת התכנון של סירקין עצמו. התכנית כרגע נמצאת בשלב של תכנית שלד, היא עוד לא נדונה במוסדות התכנון. היא מקודמת בוועדת היגוי בין משרדית, כאשר עיריית פתח תקווה שותפה לה. בכל מקרה, כבר תכנית השלד תצטרך להכיל בתוכה שלביות תחבורתית אשר מתנה פיתוח פתרונות תחבורתיים. בלי זה אי אפשר להקים את השכונה הזאת.
אורית נבון ממשרד התחבורה:
נערכה בדיקה תחבורתית לסירקין וזו מצאה מספר פתרונות שיש לעשות מבחינה תחבורתית. זה עוקף כביש 40 שמקודם במסגרת תמ"א 47. הוא כרגע בהליכי תכנון במועצה הארצית.
דניאלה פוסק:
אנחנו נמצאים כרגע בעבודה בשלבים מתקדמים עם עיריית פתח תקווה. אנחנו מקווים איפשהו עד סוף השנה הזאת כבר להגיע עם תכנית השלד למוסדות התכנון . כרגע תכנית השלד רואה 3 שלבים בתוכה. השלב הראשון מדבר על כ-8000 יחידות דיור, השלב השני על כ-4000 יחידות דיור, ונשארת חטיבת קרקע לתכנון בעתיד שהיא כרגע לא מתוכננת להיכנס לתכנון מפורט. כביש 40 כפי שמתוכנן כרגע בתכנית השלד מתוכנן עם קטע ממונהר, כאשר מעליו יהיה פארק עירוני אשר יהווה מחבר בין השכונות הוותיקות של פתח תקווה לבין סירקין עצמה.
היו"ר דוד אמסלם:
כל הכביש מתחת לקרקע?
דניאלה פוסק:
אותו קטע בלבד שעובר דרך השכונה באורך של 1.3 קילומטר.
גיורא שילוני:
זה לא מדויק. הכביש לא עובר מתחת לקרקע. זאת אשליה שמשלים את כל הציבור כאן.
היו"ר דוד אמסלם:
אם אין היתכנות לביצוע הכביש, בעצם לא עשינו כלום. אז בסדר, התכנית לא תאושר בגלל שאין פתרון תחבורתי. יותר מעניין אותי, מעבר לכביש 40, הנושא של הרק"ל והמטרו. אין מטרו בכלל, אין בכלל החלטה לעשות מטרו. איפה זה עומד מבחינת לוחות זמנים? אני שואל שאלה מבחינתכם, משרד התחבורה. אתם יודעים לתת לוחות זמנים. האם בכלל יש תכנון להגיע לרכבת הקלה, האם באמת קידמתם תכנון שם, או שזה סתם איזה משהו שם שיושב לכם באופק? אם כן, מתי לדעתכם תיכנסו גם לביצוע?
אורית נבון:
כרגע כל הנושא הזה הוא בבדיקה כוללת של כל מערך הסעת המונים.
אודי ויזנר:
צריך פה ראייה רחבה. שאלתי את עומר בר לב מה יכול לצאת מהוועדה הזאת. אם אפשר להוציא סיכום, אני אתן משהו שמתמצת. את אבן הפינה לבניין הראשון יעשו כשתהיה תחנת הרכבת הקלה פעילה וכביש 40, לפי המאוחר ביניהם. אני חושב שהבהרתי את המסר.
היו"ר דוד אמסלם:
טוב, רבותיי, אני רוצה לסכם את העניין. תראו, אין ספק שגם היום, כשמדינת ישראל נמצאת במצוקת הדיור, יש אינטרס למדינה וגם לערים לקדם תכניות בינוי - על זה אין ספק ואני מניח שגם יש על זה הסכמה בין כל האנשים - אבל במקביל הבעיה בקידום התכניות או בכלל בנושא של בנייה רוויה זה בעיקר סוגיות התחבורה. לקחת אנשים, לדחוף אותם לתוך קופסאות ולא לאפשר להם לצאת, בזה לא עשית כלום. בכל תכנון שעשינו בירושלים בשנים אחרונות הורדנו נפחי בנייה אפילו לא כתוצאה מתחבורה, אלא כתוצאה מחניות. זה בוודאי ובוודאי כשיש בעיות קצה. כשיש בעיות קצה, לדעתי, זה תנאי תב"עי. אני חושב שמי שאמור לבוא בזווית של התושבים זו העירייה. יש מה שנקרא ממשלה. הממשלה שמה את השופל, מתחילה לנסוע בגלל שיש לה בעיות של ממשלה. העירייה עושה את הזום היותר מאוזן. היא אומרת: רק שנייה, תעצור פה, פה צריך לשים תחנה. עושים את הפיין טיונינג ונועלים את התכנית.
אני אישית חושב שאתם צריכים להוביל את התכנית. אני תמיד אומר שבסוף בסוף יכול להיות שהם ירוצו כאן אבל הם ייתקעו אצלכם ואתם תתחילו להוריד את הקצב. חבל. כדאי שמעכשיו תהיו שותפים מלאים, גם תשתפו את הציבור. עצם העניין שהתושבים כאן יזמו את הדיון אצלנו קצת תמוה בעיני, כי אם אתם כעירייה חשבתם שיש בעיה, אתם הייתם צריכים ליזום את המהלך הזה. זה בדיוק האחריות שלכם. כל תושב פה קם בבוקר, הולך לעבודתו. הוא לא מתעסק בנושא תחבורה ועירייה, הוא לא פקיד. פקידי העירייה, ודאי מהנדסת העיר, זה נושא שאתם צריכים להוביל. אתם צריכים לשבת מול כל הגורמים ולהכניס תנאים תב"עים לתכנית. ברגע שיש תנאי תב"עי אי אפשר להתקדם. גם אם מישהו רוצה, אי אפשר. מה שאני מציע לכם כעירייה לעשות זה ישיבה בתוך העירייה. תזמנו את החבר'ה, תעשו שיתוף ציבור. דרך אגב, זה מקובל כמעט היום בכל עיר. גם אם אתם רוצים להוביל קו מסוים, עצם העניין של תושבים, שהם הקליינטים, שלא מודעים, לא יודעים או יש להן הערות - - יושבים איתם. לפעמים זה נראה כמו מטרד. אני מבקש מעיריית פתח תקווה לשתף את התושבים שלה, לגבש ביחד את העמדה מול משרד התכנון. אני טוען שהמפתח הוא אצלכם. אם זה ילך לו"תלים זה משהו אחר. אז נצטרך אנחנו כאן להתערב אולי באופן יותר דרמטי.
עינב רינגלר:
גם היתרי הבנייה יוצאים בעירייה.
היו"ר דוד אמסלם:
בוודאי. אתם יכולים גם לעצור את זה בשלבי ההיתרים. גם בשלב התב"ע יש לכם הרבה מה לומר. אתם לא מהאו"ם.
חוה ארליך:
אנחנו לא מתנהגים כמו מהאו"ם. אנחנו משתתפים.
היו"ר דוד אמסלם:
מה אני מציע? אפשר לריב בחניון, אבל בסוף כשיוצאים לכביש יש שוטר שעושה סדר. לפעמים עדיף לעשות את הסדר כבר ביציאה מהחניון במקום לריב על הכביש. אתם עדיין בחניון. תשבו איתם. אתם אמורים להוביל את הקצב. זה לא הם. אתם אמורים לשבת איתם, לסדר איתם את הפתרונות ההכרחיים. כמו שאמרתי, אין דבר כזה שאין פתרונות תנועה. מתחילים מפתרון התנועה, אחרי זה בתכנית הבינוי, לא הפוך. קודם מבינים לאיפה הולכים, איך יוצאים.
אני מבקש מכולכם שתשבו, תגבשו תכנית, כי אני מאמין שאם לא תהיה תכנית מוסכמת, לא יהיה כלום - לא יהיו 12 אלף , לא 8000 ולא 4000. זה בעצם מה שאני יכול כאן בוועדה לעשות".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה