כתבות
מנכ"ל ′אקסלנס′ לברוורמן: מצב התנועה בקרית-אריה בלתי נסבל; שוקלים לעזוב את העיר
ז' תשרי ה'תשע"ו 20/09/2015
מערכת ′פיתה′
מנהלי חברות גדולות באיזור קריית אריה מתרעמים על הבלגן בסידורי התנועה באיזור בו הם עודים, בגלל העבודות להכשרת הרכבת הקלה, טוענים כי נגרמים להם הפסדים כבדים ומאיימים לעזוב את העיר.
מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס, עוזי דנינו, שלח בימים אלה מכתב חריף לראש העירייה איציק ברוורמן, בו טוען כי המצב הפך להיות בלתי נסבל ודורש התערבותו המיידית.
להלן נוסח מכתבו לברוורמן:
"אקסלנס הינה בית השקעות, מן המובילים בישראל, המנהל כ- 90 מיליארד ש"ח מכספי הציבור – בקרנות נאמנות, בקופות גמל, בתעודות סל, בתיקי השקעות. הקבוצה מעסיקה כ- 600 עובדים בחברות שונות ומשרתת כחצי מיליון משפחות ומאות גופים עסקיים בישראל.
" בראשית שנת 2014 העתקנו את משרדינו ל- 6.5 קומות במגדל אמות פלטינום ברחוב אפעל בקריית אריה בפתח תקווה. לא חלפו שנתיים ואנחנו מצרים צער עמוק על המעבר.
" כבר בתחילה נוכחנו לדעת שתשתיות התחבורה והסדרי התנועה במתחם קריית אריה אינם מן המשופרים - באופן שהכניסה והיציאה מן המתחם עמוסות ואורכות זמן רב. אלא שלצערנו הרב, החל מסוף השבוע שעבר, המצב הפך בלתי נסבל. פשוט כך.
" השינויים בהסדרי התנועה בעקבות פרויקט הרכבת הקלה, חסימת הצמתים, הוספת רמזורים, התשתית התחבורתית הקיימת והתכנון הלקוי בכללותו, הפכו את האזור כולו לפקק תנועה עצום שבו אלפי כלי רכב עומדים משך שעות ארוכות ולא זזים. ברחוב אפעל בו ממוקמים משרדי החברה, המצב קשה פי כמה: מדובר ברחוב צר המתאים להיות חד סיטרי אך התנועה בו כיום היא דו סטרית ועוברים בו אלפי כלי רכב. בעקבות השינויים האחרונים החל מסוף השבוע שעבר - הן בשעות והבוקר והן בשעות הצהריים (מן השעה 14:00 ועד השעה 19:00) - הדרך וכל החניונים הפזורים לאורכה חסומים לחלוטין, באופן שנסיעה של כחצי ק"מ אורכת כשעה וחצי (!).
" הדבר אינו מתקבל על הדעת!

עוזי דנינו
" לא ברור לנו כיצד הרשתה לעצמה עיריית פתח תקווה להפקיר באופן כזה אזור שלם של תעשיה ועסקים אשר ממוקמים בו עשרות חברות וגופים עסקיים ואלפי עובדים, מבלי להשקיע מאמץ מינימלי בתכנון ראוי מבעוד מועד ובהערכות סבירה. תשובות כגון "כל גוש דן פקוק" או "זו בעיה עם הרכבת הקלה" אינן רלבנטיות וודאי שאינן מקובלות עלינו.
" מצב הדברים שנוצר פוגע בנו באופן חמור ומסב לנו נזקים קשים, פוגע בעובדינו ובלקוחותינו, שלא יכולים להגיע ולקבל מאיתנו שירות.
" מצב זה - אותו חווים מאות חברות ועסקים נוספים ואלפי עובדים במתחם קרית אריה (וביתר שאת באזורים מסוימים בו, כמו ברחוב אפעל) - מחייב אתכם לפעול באופן מיידי וללא דיחוי למציאת פתרונות מתאימים אשר יאפשרו את הכניסה והיציאה מן המתחם באופן סביר.

" ביומיים שחלפו מאז החלו השינויים בהסדרי התנועה כאמור, נגרמו לנו נזקים כלכליים כבדים, אשר ימשיכו ויתעצמו ככל שהמצב יימשך. הם באים לידי ביטוי באובדן מאסיבי של שעות עבודה, בעלויות דלק גבוהות, בביטולי פגישות עם לקוחות (במשרדים ומחוצה להם) ועוד. מצב דברים זה הוא בלתי סביר וברור לכל שלא ניתן להמשיך ולנהל כך עסק.
" החל מסוף השבוע שעבר אנו אומדים את הנזקים הכלכליים שכבר נגרמו לנו – כתוצאה מן התכנון הלקוי ואי ההיערכות של הרשויות הרלבנטיות - ונמשיך ונאמוד אותם ככל שימשיכו להגרם לנו, בכל יום ובכל שעה, ואנו נשקול את צעדינו בהתאם.
" זאת ועוד, במידה ולא תפעלו כנדרש ובדחיפות המתבקשת, אנו (וסביר להניח כי עסקים רבים נוספים השואפים להמשיך להתקיים, לצמוח ולשרת את ציבור לקוחותיהם ועובדיהם) נאלץ לעזוב את האזור.
" נדגיש, כי אוזלת היד המסתמנת בתשובות שקבלנו, כגון – "נעשה מאמץ אבל זה ייקח זמן", יגרמו במהרה לנטישה המונית של עסקים, כך שקרית אריה בפתח תקווה - במקום להפוך לאזור עסקים מתפתח ומשגשג, תהפוך לאזור רפאים שאף גוף עסקי לא יעז להתקרב אליו.
" מכל המתואר לעיל, ברור כי נדרשת התערבותך האישית בנושא. אין בידי ספק כי במידה ותתן לענין את המשקל המתאים ואת תשומת הלב הראויה, בדחיפות הנדרשת, יימצאו הפתרונות המתאימים" .
מעיריית פתח תקווה נמסר כי היא נערכת למצוא פתרונות ובכלל זה בוחנת פתיחת ציר תנועה נוסף. סיור של אנשי מקצוע צפוי מחר, יום שני. כמו כן הבטיחו לשנות את פעילות הרמזור ולהציב שוטר תנועה שיכוון את התנועה במקום. העירייה גם תובעת מחברת נת"ע למצוא פתרונות להקל על התנועה.
כתבנו מוסיף כי הקשיים באיזור המדובר אמורים להימשך כשנה וחצי לפחות.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס, עוזי דנינו, שלח בימים אלה מכתב חריף לראש העירייה איציק ברוורמן, בו טוען כי המצב הפך להיות בלתי נסבל ודורש התערבותו המיידית.
להלן נוסח מכתבו לברוורמן:
"אקסלנס הינה בית השקעות, מן המובילים בישראל, המנהל כ- 90 מיליארד ש"ח מכספי הציבור – בקרנות נאמנות, בקופות גמל, בתעודות סל, בתיקי השקעות. הקבוצה מעסיקה כ- 600 עובדים בחברות שונות ומשרתת כחצי מיליון משפחות ומאות גופים עסקיים בישראל.
" בראשית שנת 2014 העתקנו את משרדינו ל- 6.5 קומות במגדל אמות פלטינום ברחוב אפעל בקריית אריה בפתח תקווה. לא חלפו שנתיים ואנחנו מצרים צער עמוק על המעבר.
" כבר בתחילה נוכחנו לדעת שתשתיות התחבורה והסדרי התנועה במתחם קריית אריה אינם מן המשופרים - באופן שהכניסה והיציאה מן המתחם עמוסות ואורכות זמן רב. אלא שלצערנו הרב, החל מסוף השבוע שעבר, המצב הפך בלתי נסבל. פשוט כך.
" השינויים בהסדרי התנועה בעקבות פרויקט הרכבת הקלה, חסימת הצמתים, הוספת רמזורים, התשתית התחבורתית הקיימת והתכנון הלקוי בכללותו, הפכו את האזור כולו לפקק תנועה עצום שבו אלפי כלי רכב עומדים משך שעות ארוכות ולא זזים. ברחוב אפעל בו ממוקמים משרדי החברה, המצב קשה פי כמה: מדובר ברחוב צר המתאים להיות חד סיטרי אך התנועה בו כיום היא דו סטרית ועוברים בו אלפי כלי רכב. בעקבות השינויים האחרונים החל מסוף השבוע שעבר - הן בשעות והבוקר והן בשעות הצהריים (מן השעה 14:00 ועד השעה 19:00) - הדרך וכל החניונים הפזורים לאורכה חסומים לחלוטין, באופן שנסיעה של כחצי ק"מ אורכת כשעה וחצי (!).
" הדבר אינו מתקבל על הדעת!

עוזי דנינו
" לא ברור לנו כיצד הרשתה לעצמה עיריית פתח תקווה להפקיר באופן כזה אזור שלם של תעשיה ועסקים אשר ממוקמים בו עשרות חברות וגופים עסקיים ואלפי עובדים, מבלי להשקיע מאמץ מינימלי בתכנון ראוי מבעוד מועד ובהערכות סבירה. תשובות כגון "כל גוש דן פקוק" או "זו בעיה עם הרכבת הקלה" אינן רלבנטיות וודאי שאינן מקובלות עלינו.
" מצב הדברים שנוצר פוגע בנו באופן חמור ומסב לנו נזקים קשים, פוגע בעובדינו ובלקוחותינו, שלא יכולים להגיע ולקבל מאיתנו שירות.
" מצב זה - אותו חווים מאות חברות ועסקים נוספים ואלפי עובדים במתחם קרית אריה (וביתר שאת באזורים מסוימים בו, כמו ברחוב אפעל) - מחייב אתכם לפעול באופן מיידי וללא דיחוי למציאת פתרונות מתאימים אשר יאפשרו את הכניסה והיציאה מן המתחם באופן סביר.

" ביומיים שחלפו מאז החלו השינויים בהסדרי התנועה כאמור, נגרמו לנו נזקים כלכליים כבדים, אשר ימשיכו ויתעצמו ככל שהמצב יימשך. הם באים לידי ביטוי באובדן מאסיבי של שעות עבודה, בעלויות דלק גבוהות, בביטולי פגישות עם לקוחות (במשרדים ומחוצה להם) ועוד. מצב דברים זה הוא בלתי סביר וברור לכל שלא ניתן להמשיך ולנהל כך עסק.
" החל מסוף השבוע שעבר אנו אומדים את הנזקים הכלכליים שכבר נגרמו לנו – כתוצאה מן התכנון הלקוי ואי ההיערכות של הרשויות הרלבנטיות - ונמשיך ונאמוד אותם ככל שימשיכו להגרם לנו, בכל יום ובכל שעה, ואנו נשקול את צעדינו בהתאם.
" זאת ועוד, במידה ולא תפעלו כנדרש ובדחיפות המתבקשת, אנו (וסביר להניח כי עסקים רבים נוספים השואפים להמשיך להתקיים, לצמוח ולשרת את ציבור לקוחותיהם ועובדיהם) נאלץ לעזוב את האזור.
" נדגיש, כי אוזלת היד המסתמנת בתשובות שקבלנו, כגון – "נעשה מאמץ אבל זה ייקח זמן", יגרמו במהרה לנטישה המונית של עסקים, כך שקרית אריה בפתח תקווה - במקום להפוך לאזור עסקים מתפתח ומשגשג, תהפוך לאזור רפאים שאף גוף עסקי לא יעז להתקרב אליו.
" מכל המתואר לעיל, ברור כי נדרשת התערבותך האישית בנושא. אין בידי ספק כי במידה ותתן לענין את המשקל המתאים ואת תשומת הלב הראויה, בדחיפות הנדרשת, יימצאו הפתרונות המתאימים" .
מעיריית פתח תקווה נמסר כי היא נערכת למצוא פתרונות ובכלל זה בוחנת פתיחת ציר תנועה נוסף. סיור של אנשי מקצוע צפוי מחר, יום שני. כמו כן הבטיחו לשנות את פעילות הרמזור ולהציב שוטר תנועה שיכוון את התנועה במקום. העירייה גם תובעת מחברת נת"ע למצוא פתרונות להקל על התנועה.
כתבנו מוסיף כי הקשיים באיזור המדובר אמורים להימשך כשנה וחצי לפחות.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה