- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
דת- מדינה
מהפכה בשירותי מחלקת הבחינות ברבנות הראשית; יוצאים למיקור חוץ
כ"ז חשון ה'תשע"ו 09/11/2015
מערכת ′פיתה′
בשנים האחרונות עלה באופן עקבי מספר הנבחנים במבחני הרבנות הראשית להסמכה לרבנות ולדיינות שמגיע כיום ל-6,000 נבחנים בשנה. בעקבות העלייה התלולה, התקשתה מחלקת הבחינות להשתלט על הכמות הרבה של הנבחנים ובמשך השנים האחרונות התקבלו תלונות רבד מצד הנבחנים על העיכובים הרבים במסירות תוצאות הבחינות שלעיתים אף הגיעו לעיכובים של למעלה משנה וחצי במסירת התוצאות.

צילום: morgeufile
עם כניסתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו לתפקידו לפני כשנתיים, הנחה את גורמי המקצוע ברבנות לפעול להוצאת שירותי המחלקה לידי חברה חיצונית שתוכל להשתלט על הכמות הרבה של הנבחנים. הרב הראשי ציין בזמנו, כי "הזמן אותו מבזבזים הנבחנים ובהם אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות בהמתנה אין סופית לקבלת מענה ממחלקת הבחינות והמצב בו הם שרויים תקופה ארוכה בחוסר וודאות באשר לתוצאות הבחינות, דבר המקשה על לימודיהם- הוא מצב שאינו הולם ויש לשנותו באופן מוחלט ובצורה יסודית." בהתאם להוראה, עמלו גורמי המקצוע ברבנות הראשית על בניית המכרז המורכב שכלל מאות העמודים והשוקע בו זמן ומחשבה רבה מתוך מטרה להביא את התוצאה הטובה ביותר לנבחנים.
אל המכרז שפורסם, ניגשו שבע חברות ולצורך בחירת הזוכה במכרז הוקמה ועדת משנה בה היו חברים היועמ"ש לרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג; מנהל מחלקת הבחינות, הרב רפאל מזרחי ; חשבת המשרד לשירותי דת, הגב' סיגלית פוני; תקציבנית הרבנות הראשית הגב' שרון יגן וכן נציגי לשכות הרבנים הראשיים, הרב יצחק אלחרר ופנחס טננבאום וזו המליצה על חברת "מרמנת" כחברה שתפעיל את מערך הבחינות..
חברת מרמנת הינה חברה ידועה בעלת מחזור כספי של מאות מיליוני שקלים בשנה וידועה במקצועיותה הרבה ובניסיונה רב השנים במתן שירות לנבחנים בין היתר בעבודה בעלת אופי דומה עם ובשיתוף משרד החינוך.
מעיון במסמכי המרכז עולה, כי מוקד השירות הטלפוני ייפתח כ-90 יום לפני מועד הבחינות ויפעל בימים א-ה בין השעות 08:00-16:00 וכי זמן ההמתנה לקבלת המענה לא יעלה על כ-3 דקות. את תשלומי האגרות ניתן יהיה לבצע גם באמצעות כרטיס האשראי ולא כפי המצב כיום שבהם היו נדרשים הנבחנים לסור לסניף הדואר לשלם את אגרת הבחינה.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
LdduRIJlzeF
i am gail a member of club class concierge they took 3.000 pounds off us and talked us into a loan for the rest with tescos i can not get in touch with them or they have not been in touch with us for the annuel payment tthey seem to have diprespaed can any body help me
Cathleen
13/08/2016 21:49:54

צילום: morgeufile
עם כניסתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו לתפקידו לפני כשנתיים, הנחה את גורמי המקצוע ברבנות לפעול להוצאת שירותי המחלקה לידי חברה חיצונית שתוכל להשתלט על הכמות הרבה של הנבחנים. הרב הראשי ציין בזמנו, כי "הזמן אותו מבזבזים הנבחנים ובהם אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות בהמתנה אין סופית לקבלת מענה ממחלקת הבחינות והמצב בו הם שרויים תקופה ארוכה בחוסר וודאות באשר לתוצאות הבחינות, דבר המקשה על לימודיהם- הוא מצב שאינו הולם ויש לשנותו באופן מוחלט ובצורה יסודית." בהתאם להוראה, עמלו גורמי המקצוע ברבנות הראשית על בניית המכרז המורכב שכלל מאות העמודים והשוקע בו זמן ומחשבה רבה מתוך מטרה להביא את התוצאה הטובה ביותר לנבחנים.
אל המכרז שפורסם, ניגשו שבע חברות ולצורך בחירת הזוכה במכרז הוקמה ועדת משנה בה היו חברים היועמ"ש לרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג; מנהל מחלקת הבחינות, הרב רפאל מזרחי ; חשבת המשרד לשירותי דת, הגב' סיגלית פוני; תקציבנית הרבנות הראשית הגב' שרון יגן וכן נציגי לשכות הרבנים הראשיים, הרב יצחק אלחרר ופנחס טננבאום וזו המליצה על חברת "מרמנת" כחברה שתפעיל את מערך הבחינות..
חברת מרמנת הינה חברה ידועה בעלת מחזור כספי של מאות מיליוני שקלים בשנה וידועה במקצועיותה הרבה ובניסיונה רב השנים במתן שירות לנבחנים בין היתר בעבודה בעלת אופי דומה עם ובשיתוף משרד החינוך.
מעיון במסמכי המרכז עולה, כי מוקד השירות הטלפוני ייפתח כ-90 יום לפני מועד הבחינות ויפעל בימים א-ה בין השעות 08:00-16:00 וכי זמן ההמתנה לקבלת המענה לא יעלה על כ-3 דקות. את תשלומי האגרות ניתן יהיה לבצע גם באמצעות כרטיס האשראי ולא כפי המצב כיום שבהם היו נדרשים הנבחנים לסור לסניף הדואר לשלם את אגרת הבחינה.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
LdduRIJlzeF
i am gail a member of club class concierge they took 3.000 pounds off us and talked us into a loan for the rest with tescos i can not get in touch with them or they have not been in touch with us for the annuel payment tthey seem to have diprespaed can any body help me
Cathleen
13/08/2016 21:49:54