- א' תמוז ה'תשפ"ה 27/06/2025נער בן 17 נפצע אנוש מפליטת כדור בפתח תקווה, המשטרה פתחה בחקירה
מקומי
ברוורמן: משרדי הממשלה בולמים פיתוח מואץ בקרית אריה שיכול להכניס הרבה כסף לעיר
ו' כסלו ה'תשע"ו 18/11/2015
מערכת ′פיתה′
״לא אתן לבנות יחידת דיור אחת בסירקין עד שלא נמצא פתרון לבעיות התחבורה באזור״, אמר ראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, בכנס השנתי של לשכת שמאי המקרקעין שנערך השבוע באילת.

כדי לחזק את טענתו, תהה כיצד יגיעו אלפי הדיירים בפתח תקוה, ראש העין והסביבה, לאזור תל אביב. ״משרד התחבורה קבע כבר לפני 20 שנה שכביש 40 לא מתאים ויש להסיטו מזרחה, דהיינו, לתוך שטח מחנה סירקין. בישיבה שקיימתי עם אנשי משרד התחבורה שאלתי, מה יהיה עם הכביש הזה, שהרי לא ניתן ליישם זאת, ולתדהמתי הם השיבו שאינם יודעים״. ברוורמן הוסיף ״נאמר שייבנו יחידות דיור, יכנסו לשם דיירים, איך אני כראש רשות נותן להם את כל השירותים שהם צריכים? המדינה לא עוזרת בכלום. הרי הדיירים החדשים יבואו אלי בדרישות לתשתיות הכוללות כבישים, חניות, מוסדות ראויים לבתי ספר, גני ילדים, גנים ציבוריים, שטחים ירוקים, הם ידרשו ובצדק איכות חיים, מאיפה אני אתן להם את זה? מאיפה אביא לזה מימון״?

איציק ברוורמן הציג פתרונות אפשריים למימון תשתיות למגורים הנתקלים בבירוקרטיה ״יש לנו אזור תעשיה נהדר, קריית אריה, יש שם שטחים וישנם יזמים שרוצים לבנות״ אמר ברוורמן, ״אבל לדאבוני זה לא ניתן כי הרגולציה לא מאפשרת לי. הם מתנים את זה בתוכנית מתאר לכל האזור שתיקח שנים. אני מוכן לבנות באזור התעשייה על פי הפרוגרמה שהוכתבה לי, יש יזמים שרוצים אז למה לעצור את זה? הבנייה הזו תאפשר לי לממן תשתיות ובניית מוסדות חינוך בכל העיר. זה כמובן לא פותר את הבעיה בבסיס סירקין, שכאמור המכשול העיקרי באזור זה- הוא נושא התחבורה. אבל יש רגולציה - משרד הפנים לחוד, התכנון לחוד, משרד התחבורה לחוד, משרד התחבורה לחוד, כל אחד מסתכל בראיה הצרה שלו, וזו בעיה מאוד רצינית״.
ברוורמן ציין שגם אם תהיה בניה בסירקין, הארנונה למגורים הנגבית כיום, לא תיתן מענה למתן שירותים לתושבים שיאכלסו את הדירות. "אני קורא למשרדי הממשלה לעשות חשיבה מחודשת בכל הנוגע לפרוגרמה בנושא הארנונה, כי הרי אין לי כל כוונה להעלות את הארנונה למגורים בעיר", וביקש את התייחסותו של ערן ניצן, סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר. זה השיב: "ראש העיר צודק. אני מודה ואומר שהמבנה המעוות של הארנונה בישראל היום, הוא חלק מבעיית הדיור. אנחנו מקדמים שיח שוטף וחשיבה פנימית גם באוצר, יחד עם משרד הפנים על רפורמה גדולה בתחום הארנונה", והוסיף "אנחנו צריכים כל הזמן, יחד עם השלטון המקומי וראשי הערים הבכירים, לחשוב כל היום, באומץ, מה אנחנו צריכים לתקן בארנונה כדי שהיא לא תהיה בלם אלא זרז".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

כדי לחזק את טענתו, תהה כיצד יגיעו אלפי הדיירים בפתח תקוה, ראש העין והסביבה, לאזור תל אביב. ״משרד התחבורה קבע כבר לפני 20 שנה שכביש 40 לא מתאים ויש להסיטו מזרחה, דהיינו, לתוך שטח מחנה סירקין. בישיבה שקיימתי עם אנשי משרד התחבורה שאלתי, מה יהיה עם הכביש הזה, שהרי לא ניתן ליישם זאת, ולתדהמתי הם השיבו שאינם יודעים״. ברוורמן הוסיף ״נאמר שייבנו יחידות דיור, יכנסו לשם דיירים, איך אני כראש רשות נותן להם את כל השירותים שהם צריכים? המדינה לא עוזרת בכלום. הרי הדיירים החדשים יבואו אלי בדרישות לתשתיות הכוללות כבישים, חניות, מוסדות ראויים לבתי ספר, גני ילדים, גנים ציבוריים, שטחים ירוקים, הם ידרשו ובצדק איכות חיים, מאיפה אני אתן להם את זה? מאיפה אביא לזה מימון״?

איציק ברוורמן הציג פתרונות אפשריים למימון תשתיות למגורים הנתקלים בבירוקרטיה ״יש לנו אזור תעשיה נהדר, קריית אריה, יש שם שטחים וישנם יזמים שרוצים לבנות״ אמר ברוורמן, ״אבל לדאבוני זה לא ניתן כי הרגולציה לא מאפשרת לי. הם מתנים את זה בתוכנית מתאר לכל האזור שתיקח שנים. אני מוכן לבנות באזור התעשייה על פי הפרוגרמה שהוכתבה לי, יש יזמים שרוצים אז למה לעצור את זה? הבנייה הזו תאפשר לי לממן תשתיות ובניית מוסדות חינוך בכל העיר. זה כמובן לא פותר את הבעיה בבסיס סירקין, שכאמור המכשול העיקרי באזור זה- הוא נושא התחבורה. אבל יש רגולציה - משרד הפנים לחוד, התכנון לחוד, משרד התחבורה לחוד, משרד התחבורה לחוד, כל אחד מסתכל בראיה הצרה שלו, וזו בעיה מאוד רצינית״.
ברוורמן ציין שגם אם תהיה בניה בסירקין, הארנונה למגורים הנגבית כיום, לא תיתן מענה למתן שירותים לתושבים שיאכלסו את הדירות. "אני קורא למשרדי הממשלה לעשות חשיבה מחודשת בכל הנוגע לפרוגרמה בנושא הארנונה, כי הרי אין לי כל כוונה להעלות את הארנונה למגורים בעיר", וביקש את התייחסותו של ערן ניצן, סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר. זה השיב: "ראש העיר צודק. אני מודה ואומר שהמבנה המעוות של הארנונה בישראל היום, הוא חלק מבעיית הדיור. אנחנו מקדמים שיח שוטף וחשיבה פנימית גם באוצר, יחד עם משרד הפנים על רפורמה גדולה בתחום הארנונה", והוסיף "אנחנו צריכים כל הזמן, יחד עם השלטון המקומי וראשי הערים הבכירים, לחשוב כל היום, באומץ, מה אנחנו צריכים לתקן בארנונה כדי שהיא לא תהיה בלם אלא זרז".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה