- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
′אור ירוק′: 42% מהנהגים בפ"ת תופסים מקום של נהג נכה
כ"ה כסלו ה'תשע"ו 07/12/2015
מערכת ′פיתה′
לכבוד יום הנכה הבינלאומי, שחל ב-3 בדצמבר, יצאו מתנדבי אור ירוק לבדוק האם הנהג הישראלי מכבד את החוק ואת בעלי המוגבלויות ומאפשר לנכים להחנות בחניות שהוקצו במיוחד עבורם.
בפתח תקווה, נבדקו 12 כלי רכב החונים בחניית נכה. על פי הממצאים, חמישה נהגים חנו בחנית נכים ללא תו נכה. כלומר, 42% מסך כלי הרכב שנבדקו חנו בניגוד לחוק.
הבדיקה שנעשתה בפתח תקווה, נערכה במקביל ב-56 יישובים בכל רחבי הארץ. על פי כלל הממצאים הארצי, מתוך 741 כלי רכב שחנו במקומות חניית השמורים לנכים, 121 מתוכם חנו שלא כחוק, בין אם היו ללא תו נכה או תו שאינו בתוקף. המשמעות היא ש-16% מכלל הרכבים שנבדקו, חנו בחניית נכים בניגוד לחוק ומנעו את נגישותו של הנכה לחנייה. מדובר בנתונים מדאיגים אשר מצביעים על תופעה מכוערת שפוגעת בציבור הנכים בישראל.
מכאן נובעת המסקנה החד משמעית- בעלי מוגבלויות שמגיעים למקום ורוצים לחנות בחניית הנכים לא יוכלו לעשות זאת, ויאלצו לחנות במקום אחר שאינו מותאם להם. מעבר למעשה הלא מוסרי שבחניה במקום השמור לאדם בעל מוגבלות, פעולה זו מסכנת את חייו של הנהג הנכה. מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם הנכה לעלות בצורה בטוחה למדרכה. במקרים רבים המדרכה תהיה מותאמת לעליית הנכים ובכך יתאפשר לנהג לעלות עם כסא הגלגלים בקלות למדרכה.
אולם, ברגע שמקום החניה תפוס, נאלץ האדם הנכה לחפש מקום חניה חלופי, במקום חניה שירידה ממנו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש.
בישראל קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום. למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחניה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם אנשים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.
עמותת אור ירוק: "למשטרה חסרות מאות ניידות וחסרים מאות שוטרים והתוצאה הישירה היא זלזול של האזרחים באוכלוסיות החלשות כי הם יודעים שהסיכוי שיתפסו הוא קטן מאוד. משרד התחבורה חייב לחזק את האכיפה המשטרתית באמצעות ניידות שיגבירו את האכיפה וירתיעו נהגים מלתפוס מקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפתח תקווה, נבדקו 12 כלי רכב החונים בחניית נכה. על פי הממצאים, חמישה נהגים חנו בחנית נכים ללא תו נכה. כלומר, 42% מסך כלי הרכב שנבדקו חנו בניגוד לחוק.
הבדיקה שנעשתה בפתח תקווה, נערכה במקביל ב-56 יישובים בכל רחבי הארץ. על פי כלל הממצאים הארצי, מתוך 741 כלי רכב שחנו במקומות חניית השמורים לנכים, 121 מתוכם חנו שלא כחוק, בין אם היו ללא תו נכה או תו שאינו בתוקף. המשמעות היא ש-16% מכלל הרכבים שנבדקו, חנו בחניית נכים בניגוד לחוק ומנעו את נגישותו של הנכה לחנייה. מדובר בנתונים מדאיגים אשר מצביעים על תופעה מכוערת שפוגעת בציבור הנכים בישראל.
מכאן נובעת המסקנה החד משמעית- בעלי מוגבלויות שמגיעים למקום ורוצים לחנות בחניית הנכים לא יוכלו לעשות זאת, ויאלצו לחנות במקום אחר שאינו מותאם להם. מעבר למעשה הלא מוסרי שבחניה במקום השמור לאדם בעל מוגבלות, פעולה זו מסכנת את חייו של הנהג הנכה. מקום החניה השמור לנכה, נמצא בסמוך למדרכה והוא עונה על הצורך לאפשר לאדם הנכה לעלות בצורה בטוחה למדרכה. במקרים רבים המדרכה תהיה מותאמת לעליית הנכים ובכך יתאפשר לנהג לעלות עם כסא הגלגלים בקלות למדרכה.
אולם, ברגע שמקום החניה תפוס, נאלץ האדם הנכה לחפש מקום חניה חלופי, במקום חניה שירידה ממנו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש.
בישראל קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות ולהשקיע בתשתית אשר תבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום. למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחניה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות כי ישנם אנשים המצפצפים על החוק ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.
עמותת אור ירוק: "למשטרה חסרות מאות ניידות וחסרים מאות שוטרים והתוצאה הישירה היא זלזול של האזרחים באוכלוסיות החלשות כי הם יודעים שהסיכוי שיתפסו הוא קטן מאוד. משרד התחבורה חייב לחזק את האכיפה המשטרתית באמצעות ניידות שיגבירו את האכיפה וירתיעו נהגים מלתפוס מקום חניה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה