- א' תמוז ה'תשפ"ה 27/06/2025נער בן 17 נפצע אנוש מפליטת כדור בפתח תקווה, המשטרה פתחה בחקירה
מקומי
פקקי התנועה – לא רואים את הסוף
ד' טבת ה'תשע"ו 16/12/2015
מערכת ′פיתה′
כמו הרבה דברים בחיים, שמעל חצי הכוס המלאה יש גם חצי כוס ריקה, כך שם חייהן של המשפחות הרבות שבחרו לקבוע ביתם בשכונת הדר-גנים. חיי חברה – מעולים, חינוך – מעולה, מה עוד צריך הבן-אדם? מסתבר, שאחד הדברים שהכי מעיק על התושבים שם היא הדרך אל השכונה – וממנה. עד לפני כחמש שנים הייתה היציאה מהשכונה מידי בוקר סיוט אחד גדול, שכן אפשר היה לעשות כן רק דרך צומת סירקין, וההמתנה שם מדי שחרית הייתה ארוכה ומעצבנת. באה העירייה (בקדנציה הקודמת), פתחה את צומת חזן – כביש 40 בכיוון המערבי של השכונה ואת הירידה וכביש 471 בצידה הדרומי, וליהודים הייתה הקלה, אורה ושמחה.
אלא, שכל זה היה טוב ויפה להיקף האוכלוסייה שם – אז. בינתיים, מה שנקרא 'מתחם נחלים' הולך ומתאכלס, עוד מאות רבות של מכוניות הפכו לדיירי קבע בשכונה, וכך מידי בוקר, שוב פקקים מעצבנים. (ייתכן שאם הייתה תחבורה ציבורית יעילה ולמקומות הנכונים, הבעייה הייתה מצטמצמת). פקקים הם לא רק על הכבישים. דיירים שם טוענים כי השכונה החדשה נשענת על הוותיקה במגוון נושאים, כמו חנויות, המתנ"ס וכדומה, והשירותים האלה לא בנויים לכמות כה גדולה של משפחות. בהערת אגב – ב'מתחם' מתוכנן מרכז מסחרי. לוקח זמן, כמו כל דבר.
ובחזרה לבעיות התנועה. חבר מועצת העירייה, רמי גרינברג (ליכוד, אופוזיציה) הגיש הצעה למועצה בנוא. וכה כתב בה:
"לאור הגידול הניכר בכמות התושבים בשכונת הדר גנים בדגש על האכלוס הגבוה במתחם נחלים בשכונה, נוצרו בעיות רבות בכל הקשור לתשתיות ושירותים עירוניים ופרטיים כגון קופת חולים, דואר , חנויות שונות.
הבעיה האקוטית ביותר עוסקת בהסדרי התנועה בכניסה לשכונה וביציאה ממנה בדגש על שעות העומס.
כיום נוצרים פקקים ארוכים ובלתי סבירים כתוצאה מיציאות הקיימות ועל כן יש להכשיר יציאה נוספת ממתחם נחלים לכיוון דרום- מערב לכיוון מחלף שעריה.
פרויקט זה צריך להיות מקודם ע"י העירייה בתיאום מול משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים.
בנוסף יש לבצע בהקדם מעגל תנועה בצומת הרחובות מנחם בגין-ניסים יצחק לאור כמות הרכבים הגדולה בצומת רחובות אלו שאינה מסודרת היום כלל וזאת בכדי למנוע סכנות בטיחותיות ותנועתיות.


רחוב חדש במתחם נחלים
לאור האמור אבקש לקבל החלטה לקידום פרויקטים חשובים אלו, כולל תקצוב לתכנון וביצוע בהמשך וכן לוחות זמנים סבירים לביצוע". עד כאן נוסח הצעתו.
מבירור שערך 'פיתה' עולה כי כבר לפני שנים נבחנה הצעה לפתוח יציאה נוספת מהשכונה לכביש 40, אלא שהגוף האחראי לכבישים אלה, מה שהיה פעם מע"צ, פסל את התוכנית הזו כיוון שלא יהיה מספיק מרווח בין היציאה הזו לבין היציאה הקיימת, מה שיצור סכנה בטיחותית, לטענתם.
במקביל יש הדורשים לפתוח דרך מרחוב בן אליעזר לכיוון מחלף 471 עבור דרך כיכר פינקל, מה שיצריך גם סגירת הוואדי ומעבר על חלקו, אלא שדרך זו, אם תיסלל, תהיה קרובה מדי לחלק מהבתים שם, מה שיעורר בוודאות התנגדויות שיטרפדו את התוכנית הזו.
נכון לעכשיו טרם נראה פתרון טוב, יעיל וישים באופק. ואם צרת רבים חצי נחמה, אז תושבי הד"ג שהנושא מעיק להם יכולים להתנחם בפקקי התנועה הבלתי נסבלים מידי בוקר בשכונות אחרות כמו אם המושבות, כפר גנים ג' ואפילו מרכז העיר.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
אלא, שכל זה היה טוב ויפה להיקף האוכלוסייה שם – אז. בינתיים, מה שנקרא 'מתחם נחלים' הולך ומתאכלס, עוד מאות רבות של מכוניות הפכו לדיירי קבע בשכונה, וכך מידי בוקר, שוב פקקים מעצבנים. (ייתכן שאם הייתה תחבורה ציבורית יעילה ולמקומות הנכונים, הבעייה הייתה מצטמצמת). פקקים הם לא רק על הכבישים. דיירים שם טוענים כי השכונה החדשה נשענת על הוותיקה במגוון נושאים, כמו חנויות, המתנ"ס וכדומה, והשירותים האלה לא בנויים לכמות כה גדולה של משפחות. בהערת אגב – ב'מתחם' מתוכנן מרכז מסחרי. לוקח זמן, כמו כל דבר.
ובחזרה לבעיות התנועה. חבר מועצת העירייה, רמי גרינברג (ליכוד, אופוזיציה) הגיש הצעה למועצה בנוא. וכה כתב בה:
"לאור הגידול הניכר בכמות התושבים בשכונת הדר גנים בדגש על האכלוס הגבוה במתחם נחלים בשכונה, נוצרו בעיות רבות בכל הקשור לתשתיות ושירותים עירוניים ופרטיים כגון קופת חולים, דואר , חנויות שונות.
הבעיה האקוטית ביותר עוסקת בהסדרי התנועה בכניסה לשכונה וביציאה ממנה בדגש על שעות העומס.
כיום נוצרים פקקים ארוכים ובלתי סבירים כתוצאה מיציאות הקיימות ועל כן יש להכשיר יציאה נוספת ממתחם נחלים לכיוון דרום- מערב לכיוון מחלף שעריה.
פרויקט זה צריך להיות מקודם ע"י העירייה בתיאום מול משרד התחבורה והחברה הלאומית לדרכים.
בנוסף יש לבצע בהקדם מעגל תנועה בצומת הרחובות מנחם בגין-ניסים יצחק לאור כמות הרכבים הגדולה בצומת רחובות אלו שאינה מסודרת היום כלל וזאת בכדי למנוע סכנות בטיחותיות ותנועתיות.


רחוב חדש במתחם נחלים
לאור האמור אבקש לקבל החלטה לקידום פרויקטים חשובים אלו, כולל תקצוב לתכנון וביצוע בהמשך וכן לוחות זמנים סבירים לביצוע". עד כאן נוסח הצעתו.
מבירור שערך 'פיתה' עולה כי כבר לפני שנים נבחנה הצעה לפתוח יציאה נוספת מהשכונה לכביש 40, אלא שהגוף האחראי לכבישים אלה, מה שהיה פעם מע"צ, פסל את התוכנית הזו כיוון שלא יהיה מספיק מרווח בין היציאה הזו לבין היציאה הקיימת, מה שיצור סכנה בטיחותית, לטענתם.
במקביל יש הדורשים לפתוח דרך מרחוב בן אליעזר לכיוון מחלף 471 עבור דרך כיכר פינקל, מה שיצריך גם סגירת הוואדי ומעבר על חלקו, אלא שדרך זו, אם תיסלל, תהיה קרובה מדי לחלק מהבתים שם, מה שיעורר בוודאות התנגדויות שיטרפדו את התוכנית הזו.
נכון לעכשיו טרם נראה פתרון טוב, יעיל וישים באופק. ואם צרת רבים חצי נחמה, אז תושבי הד"ג שהנושא מעיק להם יכולים להתנחם בפקקי התנועה הבלתי נסבלים מידי בוקר בשכונות אחרות כמו אם המושבות, כפר גנים ג' ואפילו מרכז העיר.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה