- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
רובוטיקה - בממ"ד ′נצח ישראל′
כ"ט טבת ה'תשע"ו 10/01/2016
מערכת ′פיתה′
מרחב למידה חדש בתחום הרובוטיקה, יוזמה וחדשנות נחנך בחמ"ד נצח ישראל.
מקצוע הלימוד "רובוטיקה" מממש עקרונות טכנולוגיים המיישמים תהליכי חשיבה והתמודדות של האדם בפתרון בעיות בחיי יומיום. הלימוד של תחום הטכנולוגיה בכלל והרובוטיקה בפרט, מעורר את הסקרנות האינטלקטואלית של התלמידים ומצייד אותם בכלים לניתוח תופעות מדעיות ופיתוח חשיבה יצירתית ומקורית. תוצר הלמידה הכרוכה בתהליך מתמשך של חשיבה, איתור מטרה, תכנון והוצאה לפועל, הינו - בניית רובוט שיכול לפעול בתחום מוגדר מראש, לקבל החלטות ולבצע משימות שונות בהתאם למטרה.

בטקס. צילום: לשכת דובר העירייה
בטקס שהתקיים בבית הספר נחנכה מעבדת הרובוטיקה, והתלמידים הנרגשים הציגו בפני האורחים הרבים את תוצריהם. תלמידי כיתות א' הציגו רכבת מתוך הנושא חיבור וחיסור, תלמידי כיתות ב' הציגו צייר רובוטי בנושא גופים והנדסה, תלמידי כיתות ג' הציגו חיות מלגו הפועלות כמכונות, ותלמידי כיתות ה', ו' ייצגו את ביה"ס בתחרות עולמית כשיציגו רובוט הפועל בנושא מיחזור.
בית הספר מנוהל בידי רווית זר. הטקס נערך במעמד ראש העיר איציק ברוורמן, רמי הופנברג מנהל מינהל החינוך, יוספה קין מנהלת אגף שירותי חינוך ורווחה חינוכית ויעל עשוש, מפקחת ביה"ס הגב' דלילה כהן, יו"ר ועד ההורים בביה"ס יוסי זגורי ומכובדים נוספים ממשרד החינוך, ממינהל החינוך ומקרב ההורים.
מנהלת ביה"ס רווית זר אמרה בטקס כי "זוהי תכנית ייחודית השמה דגש על חוויה והתנסות אישית, במטרה להצית את הדמיון ואת הסקרנות של הילדים, ביחס לעולם בו הם חיים ולקדם מודעות טכנולוגית".
ראש העיר איציק ברוורמן: "ראוי וחשוב שילדים כבר בבית הספר היסודי ייחשפו לטכנולוגיה ולחדשנות, יצרו, יזמו וימשיכו לשאול ולחקור. אני נרגש לראות את התוצרים של הילדים ומחזק את ידיהם של אנשי הצוות ומנהלת ביה"ס על היוזמה והעשייה".
על תכנית הלימודים בנושא זה, אחראי ברוך ממן, מהנדס ומורה למתמטיקה ורובוטיקה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
מקצוע הלימוד "רובוטיקה" מממש עקרונות טכנולוגיים המיישמים תהליכי חשיבה והתמודדות של האדם בפתרון בעיות בחיי יומיום. הלימוד של תחום הטכנולוגיה בכלל והרובוטיקה בפרט, מעורר את הסקרנות האינטלקטואלית של התלמידים ומצייד אותם בכלים לניתוח תופעות מדעיות ופיתוח חשיבה יצירתית ומקורית. תוצר הלמידה הכרוכה בתהליך מתמשך של חשיבה, איתור מטרה, תכנון והוצאה לפועל, הינו - בניית רובוט שיכול לפעול בתחום מוגדר מראש, לקבל החלטות ולבצע משימות שונות בהתאם למטרה.

בטקס. צילום: לשכת דובר העירייה
בטקס שהתקיים בבית הספר נחנכה מעבדת הרובוטיקה, והתלמידים הנרגשים הציגו בפני האורחים הרבים את תוצריהם. תלמידי כיתות א' הציגו רכבת מתוך הנושא חיבור וחיסור, תלמידי כיתות ב' הציגו צייר רובוטי בנושא גופים והנדסה, תלמידי כיתות ג' הציגו חיות מלגו הפועלות כמכונות, ותלמידי כיתות ה', ו' ייצגו את ביה"ס בתחרות עולמית כשיציגו רובוט הפועל בנושא מיחזור.
בית הספר מנוהל בידי רווית זר. הטקס נערך במעמד ראש העיר איציק ברוורמן, רמי הופנברג מנהל מינהל החינוך, יוספה קין מנהלת אגף שירותי חינוך ורווחה חינוכית ויעל עשוש, מפקחת ביה"ס הגב' דלילה כהן, יו"ר ועד ההורים בביה"ס יוסי זגורי ומכובדים נוספים ממשרד החינוך, ממינהל החינוך ומקרב ההורים.
מנהלת ביה"ס רווית זר אמרה בטקס כי "זוהי תכנית ייחודית השמה דגש על חוויה והתנסות אישית, במטרה להצית את הדמיון ואת הסקרנות של הילדים, ביחס לעולם בו הם חיים ולקדם מודעות טכנולוגית".
ראש העיר איציק ברוורמן: "ראוי וחשוב שילדים כבר בבית הספר היסודי ייחשפו לטכנולוגיה ולחדשנות, יצרו, יזמו וימשיכו לשאול ולחקור. אני נרגש לראות את התוצרים של הילדים ומחזק את ידיהם של אנשי הצוות ומנהלת ביה"ס על היוזמה והעשייה".
על תכנית הלימודים בנושא זה, אחראי ברוך ממן, מהנדס ומורה למתמטיקה ורובוטיקה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה