כתבות
פ"ת; ברוורמן וועד ההורים הגיעו להסכמות; תקציב החינוך יגדל – ייבדקו ההסעות
ג' שבט ה'תשע"ו 13/01/2016
מערכת ′פיתה′
כצפוי, ראש עיריית פ"ת, איציק ברוורמן, ונציגי ועדי ההורים, הגיעו אמש להבנות באשר לאי פגיעה בתקציב החינוך בשנת התקציב 2016, ומשכך – הוסר איום העיצומים.
בפגישה אמש, יום שלישי, בהשתתפות ראש העיר איציק ברוורמן, מנכ״ל העירייה יעקב ממן ומנהל מנהל החינוך רמי הופנברג, לבין נציגי ועד ההורים העירוני, סוכם שתקציב החינוך יעלה, כאשר בכמה הוא יעלה יש סתירה בין דיווח של ועד נציגי ועדי ההורים ליושבי ראש הוועדים בבתי הספר לבין הודעה שהוציא ראש העיר בנושא. הוועד דיווח כי ההעלאה תהיה בת כ-7 מיליון שקל, ואילו ראש העיר בהודעתו כתב שהתקציב לחינוך יעלה מכ-519 מיליון שקל ב-2015 לכ-550 מיליון שקל השנה. ראש העיר הוסיף, כי כפי שהיה בשנים הקודמות, גם השנה כספים שיגויסו במהלך השנה יתווספו למערכת החינוך. ואין מדובר בכסף קטן. ב-2015 התווספו במהלך השנה כ-24 מיליון שקל.
.jpg)
ברוורמן, יכול להיות מרוצה
הוועד גם דיווח כי הצעת התקציב כשלעצמה טרם הוצגה בפניו, וכי כאשר תוצג, הוא יבחן אותה כדי לוודא שהגידול בתקציב אכן עונה על הצרכים של ילדי העיר.
הנקודה הכי מעניינת בסיפור הזה היא החלטה להקים ועדה שתבחן את נושא מערך ההיסעים למוסדות החינוך, סיפור שעלותו השנתית היא מיליונים רבים (מאוד). סוכם שוועדה של הרשות עם נציגות ההורים תדון לגבי אפשרויות של התייעלות במערך ההיסעים, ללא פגיעה בילדים. אם יוחלט על ייעול ההיסעים, זה ייכנס לפועל רק בשנה"ל הבאה, ספטמבר 2016.
.jpg)
רמי הופנברג, מנהל מינהל חינוך
ראש העיר כתב בעניין זה: "בבדיקות שערכנו לאחרונה נמצא כי מיליוני שקלים המוצאים מידי שנה על הסעות למוסדות חינוך, ניתנים לרבים שאינם זכאים למימון זה על פי הקריטריונים שקבע משרד החינוך. לצורך כך תוקם ועדה שתיבחן את הנושא מחדש, במטרה שתקציב ההסעות, שהינו חלק מתקציב החינוך, יגיע למי שזכאים לו".

אלי מור, יו"ר ועדי ההורים
כתב 'פיתה' מציין, כי משרד החינוך קבע קריטריון של מרחק בית התלמיד מהמוסד החינוכי בו הוא לומד, 2 ק"מ לתלמיד בכיתות א-ד, 3 ק"מ לכיתות ה-ו. תלמיד שהמרחק האמור גדול יותר – זכאי להשתתפות בהסעה (הממומנת בידי המשרד), ומי שהמרחק קטן יותר – אינו זכאי. בפועל, כך זה מיושם, כמעט ב-100 אחוז, בכל הקשור לילדים הלומדים במסגרות החינוך הממלכתי ו/או הממלכתי דתי. אלא, שבעיריית פ"ת, וזה סיפור של שנים רבות מאוד, סבסוד ההסעות לילדים במסגרות החינוך המוכר שאינו רשמי, כלומר – מה שנקרא המוסדות ה'פרטיים' (הגם שממומנים לפחות ב-75 אחוז בידי המשרד והעירייה), מימון סבסוד הנסיעות נערך בדרך התחשבנות אחרת – דרך סעיף התמיכות – מה שמאפשר לאותם מוסדות להציע הסעות כמעט לכל דכפין, גם אם גר קרוב מאוד לבית הספר בו הוא לומד. יש הטוענים כי עניין זה מהווה טריגר ללא מעט הורים לשלוח את ילדיהם לבי"ס מסוג זה.
לפני כארבע שנים כבר הוחלט בעירייה על הקמת ועדה לבחינת סוגיית ההסעות, ואף נשכר מומחה לנושא. הנושא אף נדון בידי גזברית העירייה בימי עיון על התקציב שנערכו בהיכל התרבות העירוני ערב הסיכום על תקציב העירייה, ואף קוצצו בו סכומים מסוימים.

גזברית העירייה, רו"ח חני גולדשטיין. היכן לקצץ?
דרך אפשרית לקיצוץ משמעותי בתקציב היא באמצעות קביעת מערך היסעים חדש, שיכלול שילוב תלמידים מכמה מוסדות באותן ההסעות. זאת באשר להסעות מאורגנות. יש מימון אחר באמצעות השתתפות ב'כרטיסיית תלמיד' לתחבורה הציבורית.
כתב 'פיתה' מעריך כי הממונים הפוליטיים בעירייה על החינוך המוכר הרשמי שאינו מוכר (נועם, דעת מבינים, למרחב וכן המסגרות החרדיות) יעמדו על רגליהם האחוריות כדי למנוע פגיעה ב'תנאי השירות' של התלמידים במוסדות אלה, ומי יודע, אולי זה יביא למתיחות ביחסיהם עם ראש העיר.
כך או כך, במכתב של ועד ההורים העירוני ליושבי ראש הוועדים לקחו הם את הקרדיט על אי צמצום תקציב החינוך ל-2016 וכתבו: "ברור לכולנו שלכידותו של ועד ההורים העירוני בדרישה ברורה, לגידול תקציב החינוך, בהתאם לגידול הטבעי באוכלוסיה, הביאה להכרה של עיריית פתח תקווה בצורך לשמור ולהגדיל את תקציב החינוך".
מאידך, ראש העיר, איציק ברוורמן, סיים את מכתבו לתושבי העיר ב'אני מאמין' שלו:
"מערכת החינוך בעיר היא מהטובות בארץ. בתי הספר שלנו זכו בעשרות פרסים ומביאים כבוד רב לעיר. אני מתחייב שכל עוד אני עומד בראשות העיר הזאת לא תיפגע מערכת החינוך בעיר. העירייה תמשיך ותשקיע מאות מיליוני שקלים במערכת החינוך ותקדם אותה מתוך אמונה שהחינוך הוא הבסיס לחברה טובה יותר ולחיים טובים יותר עבור תושבי העיר. זוהי מדיניותנו וכך נפעל".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפגישה אמש, יום שלישי, בהשתתפות ראש העיר איציק ברוורמן, מנכ״ל העירייה יעקב ממן ומנהל מנהל החינוך רמי הופנברג, לבין נציגי ועד ההורים העירוני, סוכם שתקציב החינוך יעלה, כאשר בכמה הוא יעלה יש סתירה בין דיווח של ועד נציגי ועדי ההורים ליושבי ראש הוועדים בבתי הספר לבין הודעה שהוציא ראש העיר בנושא. הוועד דיווח כי ההעלאה תהיה בת כ-7 מיליון שקל, ואילו ראש העיר בהודעתו כתב שהתקציב לחינוך יעלה מכ-519 מיליון שקל ב-2015 לכ-550 מיליון שקל השנה. ראש העיר הוסיף, כי כפי שהיה בשנים הקודמות, גם השנה כספים שיגויסו במהלך השנה יתווספו למערכת החינוך. ואין מדובר בכסף קטן. ב-2015 התווספו במהלך השנה כ-24 מיליון שקל.
.jpg)
ברוורמן, יכול להיות מרוצה
הוועד גם דיווח כי הצעת התקציב כשלעצמה טרם הוצגה בפניו, וכי כאשר תוצג, הוא יבחן אותה כדי לוודא שהגידול בתקציב אכן עונה על הצרכים של ילדי העיר.
הנקודה הכי מעניינת בסיפור הזה היא החלטה להקים ועדה שתבחן את נושא מערך ההיסעים למוסדות החינוך, סיפור שעלותו השנתית היא מיליונים רבים (מאוד). סוכם שוועדה של הרשות עם נציגות ההורים תדון לגבי אפשרויות של התייעלות במערך ההיסעים, ללא פגיעה בילדים. אם יוחלט על ייעול ההיסעים, זה ייכנס לפועל רק בשנה"ל הבאה, ספטמבר 2016.
.jpg)
רמי הופנברג, מנהל מינהל חינוך
ראש העיר כתב בעניין זה: "בבדיקות שערכנו לאחרונה נמצא כי מיליוני שקלים המוצאים מידי שנה על הסעות למוסדות חינוך, ניתנים לרבים שאינם זכאים למימון זה על פי הקריטריונים שקבע משרד החינוך. לצורך כך תוקם ועדה שתיבחן את הנושא מחדש, במטרה שתקציב ההסעות, שהינו חלק מתקציב החינוך, יגיע למי שזכאים לו".

אלי מור, יו"ר ועדי ההורים
כתב 'פיתה' מציין, כי משרד החינוך קבע קריטריון של מרחק בית התלמיד מהמוסד החינוכי בו הוא לומד, 2 ק"מ לתלמיד בכיתות א-ד, 3 ק"מ לכיתות ה-ו. תלמיד שהמרחק האמור גדול יותר – זכאי להשתתפות בהסעה (הממומנת בידי המשרד), ומי שהמרחק קטן יותר – אינו זכאי. בפועל, כך זה מיושם, כמעט ב-100 אחוז, בכל הקשור לילדים הלומדים במסגרות החינוך הממלכתי ו/או הממלכתי דתי. אלא, שבעיריית פ"ת, וזה סיפור של שנים רבות מאוד, סבסוד ההסעות לילדים במסגרות החינוך המוכר שאינו רשמי, כלומר – מה שנקרא המוסדות ה'פרטיים' (הגם שממומנים לפחות ב-75 אחוז בידי המשרד והעירייה), מימון סבסוד הנסיעות נערך בדרך התחשבנות אחרת – דרך סעיף התמיכות – מה שמאפשר לאותם מוסדות להציע הסעות כמעט לכל דכפין, גם אם גר קרוב מאוד לבית הספר בו הוא לומד. יש הטוענים כי עניין זה מהווה טריגר ללא מעט הורים לשלוח את ילדיהם לבי"ס מסוג זה.
לפני כארבע שנים כבר הוחלט בעירייה על הקמת ועדה לבחינת סוגיית ההסעות, ואף נשכר מומחה לנושא. הנושא אף נדון בידי גזברית העירייה בימי עיון על התקציב שנערכו בהיכל התרבות העירוני ערב הסיכום על תקציב העירייה, ואף קוצצו בו סכומים מסוימים.

גזברית העירייה, רו"ח חני גולדשטיין. היכן לקצץ?
דרך אפשרית לקיצוץ משמעותי בתקציב היא באמצעות קביעת מערך היסעים חדש, שיכלול שילוב תלמידים מכמה מוסדות באותן ההסעות. זאת באשר להסעות מאורגנות. יש מימון אחר באמצעות השתתפות ב'כרטיסיית תלמיד' לתחבורה הציבורית.
כתב 'פיתה' מעריך כי הממונים הפוליטיים בעירייה על החינוך המוכר הרשמי שאינו מוכר (נועם, דעת מבינים, למרחב וכן המסגרות החרדיות) יעמדו על רגליהם האחוריות כדי למנוע פגיעה ב'תנאי השירות' של התלמידים במוסדות אלה, ומי יודע, אולי זה יביא למתיחות ביחסיהם עם ראש העיר.
כך או כך, במכתב של ועד ההורים העירוני ליושבי ראש הוועדים לקחו הם את הקרדיט על אי צמצום תקציב החינוך ל-2016 וכתבו: "ברור לכולנו שלכידותו של ועד ההורים העירוני בדרישה ברורה, לגידול תקציב החינוך, בהתאם לגידול הטבעי באוכלוסיה, הביאה להכרה של עיריית פתח תקווה בצורך לשמור ולהגדיל את תקציב החינוך".
מאידך, ראש העיר, איציק ברוורמן, סיים את מכתבו לתושבי העיר ב'אני מאמין' שלו:
"מערכת החינוך בעיר היא מהטובות בארץ. בתי הספר שלנו זכו בעשרות פרסים ומביאים כבוד רב לעיר. אני מתחייב שכל עוד אני עומד בראשות העיר הזאת לא תיפגע מערכת החינוך בעיר. העירייה תמשיך ותשקיע מאות מיליוני שקלים במערכת החינוך ותקדם אותה מתוך אמונה שהחינוך הוא הבסיס לחברה טובה יותר ולחיים טובים יותר עבור תושבי העיר. זוהי מדיניותנו וכך נפעל".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה