כתבות
עשרות תלונות נגד עפ"ת נבדקות במשרד הפנים
ה' שבט ה'תשע"ו 15/01/2016
מערכת ′פיתה′
לא מעט פקידים במשרד הפנים ובמשרד מבקר המדינה חייבים אולי את משרתם לתושבת פ"ת, כרמלה דפני. הגברת עוקבת אחר פעילות העירייה, נבחריה או פקידה, הבכירים בדרך כלל, וכל אימת שנראה לה משהו לא תקין – המקלדת עובדת ומכתב יוצא. הו למבקרת העירייה, או לנציב קבילות בעירייה, והשלב הבא – משרד הפנים ומשרד מבקר המדינה.
הגברת מתלוננת כי משרד מבקרת העירייה (וכן הלשכה המשפטית בעירייה, אך זו התייחסה ממש באחרונה לשלל הפניות אליה) מתעלם מפניותיה. פניות רבות למדי, יש לאמר.

גב' דפני פנתה בתחילת השבוע לאגף לביקורת פנים במשרד הפנים בטענה כי לא מתייחסים לתלונותיה, ומשם ענו לה בו ביום במכתב מפורט על שלל תלונותיה. בתשובה שכתבה איריס נחמני-שוחט, מבקרת משרד הפנים נכתב כי במערכת הממוחשבת של משרד הפנים נתקבלו ממנה 74 פניות ותלונות בשנים 2013-2014. כל התלונות טופלו וניתנו להן תשובות, למעט שבע שעדיין בבדיקה, באלו הנושאים:
- חשד לשימוש במשאבי עיריית פ"ת.
- דו"חות כספיים של העירייה.
- -סיוע לכאורה לסיעת אכפ"ת
- -בקשה לתיקון תקנה לפיקוח על יישום חוק חופש המידע.
- -אי התייצבות חברי מועצה למליאה.
- - פיקוח על התנהלות העירייה בנושא הקצאת כספים לעמותות.
- תלונה על ראש העיר.
במכתב התשובה צוין כי ב-2016 (הכוונה כנראה ל-2015) נתקבלו ממנה 31 תלונות והן מטופלות.
מבקרת משרד הפנים מציינת במכתבה לגב' דפני הפתח-תקוואית כי "כל פעם שאזרח מתגייס לצורך פעילות בהגינות ושקיפות אני שמחה, ויחד עם זאת עליך להבין שיש פניות רבות למשרד הפנים ולעיתים התשובה הסופית מתעכבת".
מבקרת משרד הפנים, בהתייחסה לתלונה על שמבקרת עיריית פ"ת לא עונה לפניותה, כתבה כי בכוונת מחוז מרכז של משרד הפנים להוציא הנחייה וריענון הנוהל בדבר החובה לתת מענה.
וכאן עברה מבקרת המחוז למעין נזיפה בג' דפני: "העובדה שהינך מקליטה פקידים במשרד הפנים מראש יוצרת תרעומת, שמא את מחפשת שימשהו ימעד וייכשל בלשונו על-מנת שתוכלי להתלונן נגדו".
כתב 'פיתה' מוסיף כי בכל רשות מקומית, ובכל נקודת זמן, משמשת הפנייה למשרד הפנים ולמשרד מבקר המדינה בתלונה (בד"כ התלונות אנונימיות) אמצעי ניגוח הן של אופוזיציה והן של כאלה שלא אוהבים את השלטון המכהן, ואף של מאוכזבים שציפו לקידום/תמורה על עזרתם לנבחרים ולא קיבלו. ברוב מוחלט של המקרים התלונות, גם אם נבדקות, מסתיימות בלא ממצאים מחשידים. קצין משטרה בכיר התבטא לפני שבועיים כי התלונות למשטרה ולמבקר המדינה מהוות כלי לאופוזיציה, ואף שלגופים האמורים ברור המניע לתלונות, הם בוחנים את התלונות ומנסים לרדת לחקר האמת. היו מקרים שתלונות שכאלה הביאו לכתבי אישום ולהרשעות פליליות, ואף להפסקת כהונתם של ראשי רשויות.

ובתוך כך, בעקבות פרסום של קורין אלבז ב'מה בפתח' של ידיעות אחרונות וב-mynet , בשבוע שעבר, על עמותה המסייעת לכאורה לסיעת אכפ"ת של ראש העיר פ"ת, ופועלת עפ"י התחקיר שם, ללא אישור ניהול ספרים ועוד בעיות לכאורה, החל משרד הפנים לבדוק את הנושא, כולל הקשר של העמותה לראש העיר. כמו כן סיעת "ביחד" עפ"י הידיעה ב'ידיעות', פנתה בעניין הן לתנועה לאיכות השלטון והן לתנועת אומץ בראשות אריה אבנרי. העירייה בתגובתה אמרה כי פעילות העמותה נעשית כדין וכל גורם מוסמך שיפנה – יקבל את התשובות עפ"י חוק.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
הגברת מתלוננת כי משרד מבקרת העירייה (וכן הלשכה המשפטית בעירייה, אך זו התייחסה ממש באחרונה לשלל הפניות אליה) מתעלם מפניותיה. פניות רבות למדי, יש לאמר.
גב' דפני פנתה בתחילת השבוע לאגף לביקורת פנים במשרד הפנים בטענה כי לא מתייחסים לתלונותיה, ומשם ענו לה בו ביום במכתב מפורט על שלל תלונותיה. בתשובה שכתבה איריס נחמני-שוחט, מבקרת משרד הפנים נכתב כי במערכת הממוחשבת של משרד הפנים נתקבלו ממנה 74 פניות ותלונות בשנים 2013-2014. כל התלונות טופלו וניתנו להן תשובות, למעט שבע שעדיין בבדיקה, באלו הנושאים:
- חשד לשימוש במשאבי עיריית פ"ת.
- דו"חות כספיים של העירייה.
- -סיוע לכאורה לסיעת אכפ"ת
- -בקשה לתיקון תקנה לפיקוח על יישום חוק חופש המידע.
- -אי התייצבות חברי מועצה למליאה.
- - פיקוח על התנהלות העירייה בנושא הקצאת כספים לעמותות.
- תלונה על ראש העיר.
מבקרת משרד הפנים מציינת במכתבה לגב' דפני הפתח-תקוואית כי "כל פעם שאזרח מתגייס לצורך פעילות בהגינות ושקיפות אני שמחה, ויחד עם זאת עליך להבין שיש פניות רבות למשרד הפנים ולעיתים התשובה הסופית מתעכבת".
מבקרת משרד הפנים, בהתייחסה לתלונה על שמבקרת עיריית פ"ת לא עונה לפניותה, כתבה כי בכוונת מחוז מרכז של משרד הפנים להוציא הנחייה וריענון הנוהל בדבר החובה לתת מענה.
וכאן עברה מבקרת המחוז למעין נזיפה בג' דפני: "העובדה שהינך מקליטה פקידים במשרד הפנים מראש יוצרת תרעומת, שמא את מחפשת שימשהו ימעד וייכשל בלשונו על-מנת שתוכלי להתלונן נגדו".
כתב 'פיתה' מוסיף כי בכל רשות מקומית, ובכל נקודת זמן, משמשת הפנייה למשרד הפנים ולמשרד מבקר המדינה בתלונה (בד"כ התלונות אנונימיות) אמצעי ניגוח הן של אופוזיציה והן של כאלה שלא אוהבים את השלטון המכהן, ואף של מאוכזבים שציפו לקידום/תמורה על עזרתם לנבחרים ולא קיבלו. ברוב מוחלט של המקרים התלונות, גם אם נבדקות, מסתיימות בלא ממצאים מחשידים. קצין משטרה בכיר התבטא לפני שבועיים כי התלונות למשטרה ולמבקר המדינה מהוות כלי לאופוזיציה, ואף שלגופים האמורים ברור המניע לתלונות, הם בוחנים את התלונות ומנסים לרדת לחקר האמת. היו מקרים שתלונות שכאלה הביאו לכתבי אישום ולהרשעות פליליות, ואף להפסקת כהונתם של ראשי רשויות.

ובתוך כך, בעקבות פרסום של קורין אלבז ב'מה בפתח' של ידיעות אחרונות וב-mynet , בשבוע שעבר, על עמותה המסייעת לכאורה לסיעת אכפ"ת של ראש העיר פ"ת, ופועלת עפ"י התחקיר שם, ללא אישור ניהול ספרים ועוד בעיות לכאורה, החל משרד הפנים לבדוק את הנושא, כולל הקשר של העמותה לראש העיר. כמו כן סיעת "ביחד" עפ"י הידיעה ב'ידיעות', פנתה בעניין הן לתנועה לאיכות השלטון והן לתנועת אומץ בראשות אריה אבנרי. העירייה בתגובתה אמרה כי פעילות העמותה נעשית כדין וכל גורם מוסמך שיפנה – יקבל את התשובות עפ"י חוק.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה