כתבות
′אור ירוק′; מפגעי בטיחות במדרכות בפ"ת מסכנים את הולכי הרגל
כ"ט שבט ה'תשע"ו 08/02/2016
מערכת ′פיתה′
הולכי הרגל נאלצים להידחק כשהם הולכי על גבי המדרכה. מזה זמן רב נשמעות יותר ויותר תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על מדרכות היישובים בבטחה. האופניים, המכוניות החונות, הקורקינטים הממונעים, הגזם שנערם, פחי המיחזוריות והשלטים החוסמים – כולם מסכנים את הולכי הרגל אשר נאלצים לרדת מהמדרכה אל הכביש במקום שאינו מותאם לכך.
חניכי קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין בפתח תקווה יצאו לבדוק האם גם במדרכות העיר ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל ומאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.
חברי הקבוצה בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.
מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים.
הרחובות בהם ערכו חברי קבוצת נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
- ברחוב השיטה והשומר כל שלושת המדרכות שנבדקו נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן.
- ברחוב קדושי פרהוד ובדר - שליש מתוך המדרכות שנבדקו נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן, וכן נמצאו עמוד חשמל, מכולת פסולת ורכבים חונים על המדרכות החוסמים את דרכם של הולכי הרגל.
- ברחוב עמיקם, הברוש, הרמז ובזל שתיים מתוך שלוש המדרכות שנבדקו בכל רחוב נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן, כמו כן נמצאו עמוד חשמל, עמוד תאורה, מיחזורית, מכולת פסולת ורכבים חונים על המדרכות החוסמים את דרכם של הולכי הרגל.
.jpg)
.jpg)
צילומים: 'אור ירוק'
עמותת אור ירוק: "הליכה על גבי המדרכה הפכה למשימה לא פשוטה. הורים עם עגלות, אנשים עם צרכים מיוחדים וקשישים מתקשים ללכת בבטיחות במדרכות הרחובות בישראל ונאלצים להסתכן כאשר הם יורדים אל הכביש הסואן. על הרשות המקומית מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור התשובים ומהוות מקום בטוח עבורם, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם, במיוחד האוכלוסיות הרגישות ביותר כמו ילדים וקשישים".
מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר בתגובה:
"הרחובות שמוזכרים בכתבה לא נמצאים בתוכנית העבודה, אולם אגף תנועה יבחן את המקומות ויבצע פתרונות ותיקונים נקודתיים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
חניכי קבוצות נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין בפתח תקווה יצאו לבדוק האם גם במדרכות העיר ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את הולכי הרגל ומאלצים אותם לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם.
חברי הקבוצה בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.
מטרת הבדיקה היא לוודא כי המדרכות בטוחות להולכי הרגל ובמידה ולא, ליידע את הרשות המקומית במפגעים בכדי שזו תוכל לטפל בהם למען בטיחות התושבים.
הרחובות בהם ערכו חברי קבוצת נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
- ברחוב השיטה והשומר כל שלושת המדרכות שנבדקו נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן.
- ברחוב קדושי פרהוד ובדר - שליש מתוך המדרכות שנבדקו נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן, וכן נמצאו עמוד חשמל, מכולת פסולת ורכבים חונים על המדרכות החוסמים את דרכם של הולכי הרגל.
- ברחוב עמיקם, הברוש, הרמז ובזל שתיים מתוך שלוש המדרכות שנבדקו בכל רחוב נמצאו צרות ואינן עומדות בתקן, כמו כן נמצאו עמוד חשמל, עמוד תאורה, מיחזורית, מכולת פסולת ורכבים חונים על המדרכות החוסמים את דרכם של הולכי הרגל.
.jpg)
.jpg)
צילומים: 'אור ירוק'
עמותת אור ירוק: "הליכה על גבי המדרכה הפכה למשימה לא פשוטה. הורים עם עגלות, אנשים עם צרכים מיוחדים וקשישים מתקשים ללכת בבטיחות במדרכות הרחובות בישראל ונאלצים להסתכן כאשר הם יורדים אל הכביש הסואן. על הרשות המקומית מוטלת האחריות לפעול ולוודא כי המדרכות פנויות עבור התשובים ומהוות מקום בטוח עבורם, בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם, במיוחד האוכלוסיות הרגישות ביותר כמו ילדים וקשישים".
מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר בתגובה:
"הרחובות שמוזכרים בכתבה לא נמצאים בתוכנית העבודה, אולם אגף תנועה יבחן את המקומות ויבצע פתרונות ותיקונים נקודתיים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה