כתבות
פרשת השבוע "תרומה"
ג' אדר א ה'תשע"ו 12/02/2016
מערכת "פיתה"
בפרשת תרומה. אם נשים לב על כל בניית כלי המשכן הנזכרים בפרשת תרומה, מצווה התורה בלשון יחיד "ועשית", ואילו לגבי הארון, נאמר הציווי בהכללה "ועשו" - "ועשו ארון עצי שטים וגו'. והסיבה היא, כיוון שארון זה הוא ארון הברית, שבו מונחים היו לוחות ושברי לוחות, והוא רומז לתורה כידוע, ולכן רמז לנו הכתוב: "ועשו" בלשון רבים - כולכם תעשוהו ביחד, הציווי מופנה לכל אחד ואחד מישראל. לכל אחד היכולת והזכות להיות שותף לכתר תורה. שלא ככתר מלוכה וכהונה הרמוזים במזבח ובשולחן, שכדי לזכות בהם צריך ירושה. בכתר תורה היכולת אינה תלויה בנסיבות חיצוניות, ייחוס או מעמד, הדבר תלוי באדם עצמו בלבד, כל אחד בהתאם למצבו, דרכו ויכולתו. זהו המיוחד במצוות לימוד תורה - לא חשוב מי אתה, לא משנה מאיפה אתה, לא מעניין מהו עברך, תמיד תוכל להגיע לדרגה הגבוהה ביותר בלימוד התורה. כתר תורה מונח ועומד ומוכן לכל ישראל, שנאמר "תורה ציווה לנו משה מורשה קהלת יעקב", כל מי שירצה יבוא וייטול. שבת שלום לכולם. כניסת השבת לפי ת"א 17:02. יציאת השבת 18:02.

תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפרשת תרומה. אם נשים לב על כל בניית כלי המשכן הנזכרים בפרשת תרומה, מצווה התורה בלשון יחיד "ועשית", ואילו לגבי הארון, נאמר הציווי בהכללה "ועשו" - "ועשו ארון עצי שטים וגו'. והסיבה היא, כיוון שארון זה הוא ארון הברית, שבו מונחים היו לוחות ושברי לוחות, והוא רומז לתורה כידוע, ולכן רמז לנו הכתוב: "ועשו" בלשון רבים - כולכם תעשוהו ביחד, הציווי מופנה לכל אחד ואחד מישראל. לכל אחד היכולת והזכות להיות שותף לכתר תורה. שלא ככתר מלוכה וכהונה הרמוזים במזבח ובשולחן, שכדי לזכות בהם צריך ירושה. בכתר תורה היכולת אינה תלויה בנסיבות חיצוניות, ייחוס או מעמד, הדבר תלוי באדם עצמו בלבד, כל אחד בהתאם למצבו, דרכו ויכולתו. זהו המיוחד במצוות לימוד תורה - לא חשוב מי אתה, לא משנה מאיפה אתה, לא מעניין מהו עברך, תמיד תוכל להגיע לדרגה הגבוהה ביותר בלימוד התורה. כתר תורה מונח ועומד ומוכן לכל ישראל, שנאמר "תורה ציווה לנו משה מורשה קהלת יעקב", כל מי שירצה יבוא וייטול. שבת שלום לכולם. כניסת השבת לפי ת"א 17:02. יציאת השבת 18:02.

תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה