כתבות
אוהד דורש מהעירייה לבטל את ההצבעה על התקציב ומאיים בעתירה מנהלית
ו' אדר א ה'תשע"ו 15/02/2016
מערכת ′פיתה′
לא תמיד סוף ישיבה הוא גם סוף הסיפור. מועצת עיריית פ"ת אישרה אמש, יום ראשון, את תקציב העירייה לשנת 2016 בהיקף כ-1.6 מיליארד שקל, בקולות הקואליציה, כאשר ההצבעה נעשתה, לטענת האופוזיציה, בחטף ובניגוד לדין. חבר המועצה, עו"ד אורי אוהד פנה היום, בשמו ובשם שבעה חברים נוספים מהמועצה, ליועצת המשפטית של העירייה, עוה"ד שרית גרינבאום, בבקשה שתכריז על ההצבעה ההיא כבלתי חוקית. אוהד דרש זאת גם 'בשידור חי' בעת ישיבת מועצת העיר, אך עוה"ד גרינבאום אפשרה לראש העיר להעלות את התקציב להצבעת החברים ובזה ננעלה הישיבה.
.jpg)
אוהד. דורש ביטול ההחלטה

שנינו 'ביחד'
עו"ד אורי אוהד טוען במכתבו לעוה"ד גרינבאום, כי חרף העובדה שהדיון על התקציב טרם הסתיים (גרינברג היה באמצע דבריו וחברי המועצה צדוק בן משה, אביהו סופר, גלעד שדמון, חנוך מיליבצקי ומארק לקיוורניק המתינו לקבלת רשות דיבור), קטע ראש העירייה, ברוורמן, את הדיון והורה על ביצוע הצבעה מיידית לאישור התקציב, "כל זאת בשעה שבאולם מתחוללת מהומה גדולה עקב צעדו זה".
אוהד טוען עוד כי כאשר ביקש מהיועצת המשפטית, עוה"ד שרית גרינבאום לקבל את חחות-דעתה המקצועית בנוגע לעובדה שההצבעה עליה הכריז ברוורמן מתבצעת בטרם הסתיים הדיון, צעק ראש העיר כי "הישיבה הסתיימה" ומנע מהיועצת המשפטית ליתן את חוות-דעתה לשאלתו.

היועצת המשפטית עוה"ד שרית גרינבאום. האם תדבוק בעמדתה?
חבר המועצה אורי אוהד טוען כי היפנה את תשומת ליבה של היועצת לעובדה שחלפו כבר יותר משש שעות מאז תחילת הישיבה ולהבנתו, על פי סעיף 58 לתוספת השנייה לפקודת העיריות, במקרה כזה יש לקיים ישיבת המשך ביום המחרת.
נקודה זו עלתה כאמור בישיבה עצמה והיועצת עוה"ד גרינבאום חלקה על גישתו זו של אוהד ואפשרה להמשיך בישיבה. וכאן טוען אורי אוהד: "בפועל לא נמשכו הדיון והצגת הדברים, אלא ראש העיר הכריז לפתע, תוך שהוא קוטע את המשך דבריו של חבר המועצה רמי גרינברג, על קיום הצבעה וממהר לסגור את הישיבה".
.jpg)
ברוורמן והמנכ"ל יעקב ממן בישיבה אחרת.
עוד טוען אוהד שהתמשכות הישיבה מעבר לשש שעות היא תוצאה ישירה מכך שחברי הקואליציה הם שקטעו את השאלות שהציגו חברי האופוזיציה ולא אפשרו להם לדבר. "חרף כל זאת, החריש ראש העירייה, לא ניהל את הישיבה, ישב על כסאו כ'נוכח-נפקד', עד כי עולה החשש הכבד כי מחדלו זה הוא בכוונת מכוון כדי לשבש את הדיון ולא להביאו למיצויו כחוק".
חבר המועצה, אורי אוהד טוען כי "נוכח מחדלים אלו, ההצבעה על התקציב בוצעה במחטף, כאשר ראש העיר עצמו מונע את מיצוי הדיון כחוק ולפיכך עליו להתבטל".
אוהד שלח העתקים ממכתבו זה גם למשרד הפנים.
כתב 'פיתה' מעריך כי בעקבות חוות-הדעת בדיוק באותו נושא שנתנה היועצת המשפטית של הירייה, עוה"ד שרית גרינבאום ב'זמן אמת', בשלהי ישיבת המועצה, סביר כי היא תעמוד גם עתה על עמדתה שההצבעה חוקית. במקרה זה, נודע ל'פיתה', עשוי אורי אוהד לעתור לבית המשפט בעתירה מנהלית, בבקשה שיורה על פסילת ההחלטה שאישרה את תקציב העירייה ל-2016 ויורה על המשך הישיבה מהמקום בו נקטעה.
ובתוך כך, דברים שאמר אורי אוהד בישיבת המועצה, כאשר מרבית דבריו יוחסו לברוורמן:
" סעיף 206 לפקודת העיריות קובע כי את התקציב יש לאשר, לכל המאוחר בתחילת נובמבר. אנחנו כבר באמצע פברואר. זו פעם ראשונה מזה 14 שנה שעיריית פתח- תקווה לא מאשרת את התקציב השנתי במועדים שקבע החוק".
" לצערי אנו רואים בשנתיים האחרונות כשל ניהולי קשה בעיר.לפני כשנתיים העברתי לך את הקופה הציבורית בעודף של 200,000 ₪ ובהתאם להודעות אשר יצאו בחודשים האחרונים, הן מלשכת המנכ"ל והן מלשכתך, למדנו כי בתוך שנתיים בלבד יצרת גירעון אסטרונומי של 30-35 מיליון ₪".
" (מנכ"ל העירייה הודה בישיבה אתמול כי הסיבה לעיכוב בהגשת התקציב נבעה מהצורך לאזן את הגירעון)".
"נעבור לספר התקציב:
נתחיל, ברשותך בהכנסות:
תושבי פתח תקווה ישלמו השנה 23,000 מיליון שקלים יותר ממה ששילמו בשנה שעברה (907 מיליון, לעומת 884 מיליון ₪ בארנונה) בנוסף אתה גובה מהציבור עוד 147 מיליון ש"ח), מעבר לארנונה, גידול של מיליון נוסף לעומת שנת 2015.
ספר התקציב מוכיח כי בשעה בה החלטת להכניס יד לכיס התושבים ולגבות מהם עוד 24 מיליון שקלים, עלה תקציב הפעולות ב-פחות משניים וחצי מיליון ₪, כלומר למעלה מעשרים מיליון ₪ נועדו לממן את חגיגת הניהול הכושל והמינויים הפוליטיים שלך כדוגמת רז אביבי וקליטתם של פעילי הבחירות שלך בעירייה ע"ח הציבור.
כך שברוורמן, בשנת 2016, החלטת, לפי מה שהגשת לנו כי תושבי העיר ישלמו הרבה יותר אבל יקבלו הרבה פחות"
" התקציב הוא בלוף.
" ברוורמן, התקציב הזה בדיוק באמת מראה שלך. נבנה בדמותך ובצלמך- ברוורמן- התקציב הזה הוא בלוף! אתה משקר לתושבים:
" אתה מתהדר בהגדלת תקציב הביטחון, אבל בפועל קיצצת:
" קיצצת במשק לשע"ח, קיצצת בשיטור העירוני, קיצצת ביחידת סע"ר, קיצצת בתקציב כיבוי האש, קיצצת בהחזקת מקלטים ציבוריים, קיצצת בתקציב בסיסי המשמר האזרחי..
" במה הגדלת? הגדלת בסעיף אבטחת נבחרי ציבור, שזה בעצם אתה. אבטחתך האישית, שעד עכשיו לא ברור מדוע היה צריך אותה.את התקציב הזה הגדלת מ-0 ל1.300 מיליון. את התושבים הפקרת ולעצמך דאגת.
" אתה מתהדר בהעלאת תקציב מינהל שפ"ע, אבל את תקציב ניקוי הרחובות קיצצת בכמעט מיליון ₪ (מ35,838 ל- 34,587), את תקציב ריקון המכולות קיצצת בחצי מיליון ₪ (מ5 מיליון ל- 4.5 מיליון). התושבים ישלמו יותר אבל ילכו ברחובות מלוכלכים יותר.
" באותו עניין קיצצת ב- 20% את הטיפול במפגעים הנקלטים במוקד, כלומר ברוורמן, בעירייה שאתה עומד בראשה, התושבים ידברו לקיר, כי אין כסף לטפל בליקויים.
" עם התייחסות שכזו לניקיון ולתלונות התושבים, אין פלא ברוורמן שקיצצת כמיליון ₪ מתקציב הבטיחות בדרכים!

" קיצצת בפעולות קידום נוער, כמעט 5%.קיצצת בפעילות עיר ללא אלימות , קיצצת בטיפול באלימות ושירותי הקהילה (סעיף 814700)אבל הגדלת את השכר.
" ואם נגענו בקיצוץ בקידום נוער ובעיר ללא אלימות בוא נחשוף קצת את הבלוף בחינוך:
" ביטלת לחלוטין את תקציב אחזקת גני הילדים ממיליון ₪ ל-אפס! קיצצת ב- 50% את תקציב ההצטיידות של הגנים החדשים. קיצצת את תקציב הטיפוח הפדגוגי בגני הילדים ב-30% (עמוד 26 בהוצאות). קיצצת את תקציב גני הילדים לחינוך מיוחד. קיצצת בתקציב שיעורי העזר לתלמידי בתיה"ס היסודיים. קיצצת בתיקונים ושיפוצים בבתי הספר היסודיים. קיצצת בפיתוח החינוכי לבתי הספר היסודיים. קיצצת בניקיון לבתיה"ס היסודיים. קיצצת ככלל מיליון ₪ מתקציב החינוך הממלכתי היסודי!".
" קיצצת בניקיון בחטיבות הביניים. קיצצת בתגבור תלמידים מתקשים. קיצצת בפיתוח יוזמות חינוכיות בחטה"ב.- התקציב הנמוך ביותר מזה שנתיים- אתה בטח גאה בעצמך שחסכת ע"ח התלמידים ובכך פינית עוד כסף לניפוח המנגנון העירוני בפעילי הבחירות שלך, ע"ח הציבור. קיצצת בפרויקט כישורי למידה. קיצצת בסיוע לטעוני טיפוח. קיצצת את טיפוח היוזמות הפדגוגיות בהשוואה לביצוע תקציב 2014, שמוכיח כי הקיצוץ אינו במקום ויש לתקן זאת. קיצצת את שעות הכוננות לקציני הביקור הסדיר. קיצצת בהסעות ודווקא ובייחוד הקיצוץ החד ביותר נרשם בהסעות החינוך המיוחד- כמעט 3 מיליון שקלים. קיצצת בשני מליון ₪ את תקציב השירותים הנלווים למוסדות חינוך (הסעות, רווחה חינוכית, קבסי"ם וכו'). קיצצת את תקציב הספריות העירוניות בכמעט מיליון ₪. קיצצת את תקציב המתנסי"ם .
" קיצצת בתקציב ההנצחה של יד לבנים, בתקציב פעולות התרבות והאומנות. ביצעת קיצוץ חד של 25% בפעילות התרבותית לעומת הביצוע בפועל של שנת 2014 , כלומר פעולות שבוצעו תבוטלנה! פחות שירות, פחו ת תרבות!! (לשם השוואה תרבות תורנית ותרבות מורשת ישראל דווקא גדלו לעומת ביצוע 2014).
" קיצצת בהפעלת הצהרונים- משמעות הדבר- פגיעה ישירה ביכולת ההשתכרות של ההורים.
" גם על הבריאות לא חסת: קיצצת בפעילות התחנות לבריאות המשפחה ובמרפאות השיניים.
אתה מתהדר בעליה בתקציב הרווחה אולם שוב, מה שעלה אלו המשכורות ולא הפעולות:
קיצצת את תקציב ההפעלה למקלטים לנשים מוכות, קיצצת את תקציב הצרכים המיוחדים.
קיצצת את תקציב רווחת הפרט.
" אם יש לך תשובות ענייניות לכך אשמח מאוד לשמוע אותן".
עוד הוסיף אורי אוהד:
" לשכת מנכ"ל - הוכח כי הודעות ברוורמן לעיתונות על קיצוץ בתקציב לשכת המנכ"ל התגלו כשקר וכי חלק מהתקציבים " נוידו" לסעיפי תקציב אחרים, שגם הם באחריות לשכת המנכל, כך שבפועל לא קוצץ דבר (התקציב ש"כביכול קוצץ" עבר לסעיף תקציבי בשם " שירותים שונים-סעיף תקציבי 769000).
" עוד נחשף בלוף של "הסתרת כספים" כאשר התברר כי בסעיף הפיקוח הרב תכליתי יש 2 תקנים בסה"כ בעלות שכר של כמעט מיליון ₪, אבל אין תקציב לפעולות כלל, ניסה ברוורמן לטעון כי מדובר בטעות וכי הסכום הוא נמוך בחצי מהסכום שכתוב, כלומר ניסו" להחביא" סכום אותו יעבירו בהמשך למטרות אחרות, אחריהן יהיה קשה לעקוב".
עד כאן דברי אוהד.
כתב 'פיתה' מעיר כי ראש העיר בחר שלא לענות על כל הטיעונים, אלאל הגזברית והמנכ"ל השיבו לכמה מהטענות. בשלב מסוים, בהתייחס לסעיף לשכת ראש העיר, אמר ברוורמן לאוהד כי ביכולתו להביא נתונים על מה שהיה בלשכת ראש העיר בימים שאורי אוהד כיהן בתפקיד זה. אוהד השיב כי ישמח אם ברוורמן יעשה כן, אך הניסיון, לדברי אוהד, מראה שברוורמן רק מדבר ולא עושה.
תגובת העירייה:
ביום ראשון אישרה מועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2016. התקציב החדש מתאפיין בשורה של בשורות ובמרכזו, עלייה בתקציב החינוך שגדל בכ – 32 מיליון ₪ ויעמוד על 550 מיליון ₪ לעומת כ - 518 מיליון ₪ בשנת 2015 , תקציב הרווחה יעמוד על 186 מיליון ₪ לעומת 169.5 מתקציב 2015 , לתקציב שפ"ע הוספו 8 מיליון ₪ מהתקציב בשנה החולפת שיעמוד השנה על 179 מיליון ש"ח. סעיף שמירה וביטחון יעמוד על 20.5 מיליון ש"ח, גידול של שני מליון ₪ לעומת התקציב הקודם.
ראש העיר, איציק ברוורמן: "אישור התקציב ברוב קולות הוא תולדה של עבודה מקצועית של גורמי העירייה ועבודה רצינית, איכותית ומעמיקה של חברי מועצת העיר. שנת 2015 התאפיינה בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה בעיר בכל התחומים. אוכלוסיית העיר ממשיכה לגדול ורבים מקרב הזוגות הצעירים בחרו להעתיק את מגוריהם לפתח תקוה שניצבת בשנים האחרונות כאחת מהערים האטרקטיביות ביותר למגורים. גם בשנת 2016 נשפר את השירות ואת איכות החיים של התושבים כשההשקעה הגדולה ביותר תופנה לחינוך ילדינו, דור העתיד".
במסגרת הכנת התקציב התמודדה הנהלת העיר עם הצורך להתייעל ולחסוך בהוצאות, מחד גיסא ומאידך, לשמור ואף להגדיל את התקציבים העומדים לטובת הנושאים החשובים למען העיר ותושביה.
(מצ"ב גרף המציג את הסעיפים בהם חלה עליה ובאלה שחלה בהם הפחתה).
להלן מספר נתונים מתקציב 2016, המדברים בעד עצמם:
סעיפים נבחרים אשר חל בהם גידול:
- סעיף החינוך גדל בכ- 32 מיליון מכ-518 מיליון לכ-550 מיליון.
- סעיף רווחה גדל מכ-169.5 מיליון לכ-186 מיליון.
- סעיף תברואה גדל בכ-8 מיליון מכ-171 לכ-179 מיליון.
- סעיף התרבות גדל בכ-5 מיליון מכ-101.5 מיליון לכ-106.5 מיליון.
- סעיף שמירה ובטחון גדל בכמעט 2 מיליון מכ-18.5 מיליון ל כ-20.5 מיליון.
- סעיף השרות הפסיכולוגי במינהל החינוך גדל בכמיליון וחצי מכ-10 מיליון בשנת 2015 לכ-11.5 מיליון בתקציב 2016.
- סעיף מרכז עולי אתיופיה במינהל החינוך גדל בכחצי מיליון מכ-5 מיליון לכ5.5 מיליון.

סעיפים אשר חל בהם קיטון:
- סעיף לשכת מנכ"ל ומזכירות קטן בכמעט 5 מיליון מכ-16 מיליון לכ-11 מיליון
- סעיף חגיגות מבצעים וארועים קטן בכ-2.5 מיליון מכ-9 מיליון לכ-6.5 מיליון.
- סעיפי הסברה ויחסי ציבור והנהלה ומועצה קטנו יחדיו בכחצי מיליון מכ-9.5 מיליון לכ-9 מיליון.
השקעה בחינוך וברווחה:
- הכנסות החינוך המורכבות בעיקרן מהשתתפות המדינה מוערכות לשנת 2016 ב297 מיליון כאשר תקציב החינוך הוא כ550 מיליון כלומר העירייה משקיעה כמעט פי שתיים בחינוך ביחס להשקעת המדינה.
- הכנסות הרווחה מוערכות לשנת 2016 ב124 מיליון כאשר תקציב הרווחה הוא כ186 מיליון כלומר העירייה משקיעה פי 1.5 ביחס להשקעת המדינה.
בהכנת התקציב נעשתה עבודת הכנה יסודית בה נטלו חלק ראש העיר וחברי הנהלת העיר, מנכ"ל העירייה וצוות לשכתו, גזברית העירייה וצוות לשכת הגזברות, סמנכ"לים, מנהלי מינהלים ומנהלי אגפים ועל כך נתונה להם תודתנו.

צילום תמונת דף שער: morguefile
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
.jpg)
אוהד. דורש ביטול ההחלטה

שנינו 'ביחד'
עו"ד אורי אוהד טוען במכתבו לעוה"ד גרינבאום, כי חרף העובדה שהדיון על התקציב טרם הסתיים (גרינברג היה באמצע דבריו וחברי המועצה צדוק בן משה, אביהו סופר, גלעד שדמון, חנוך מיליבצקי ומארק לקיוורניק המתינו לקבלת רשות דיבור), קטע ראש העירייה, ברוורמן, את הדיון והורה על ביצוע הצבעה מיידית לאישור התקציב, "כל זאת בשעה שבאולם מתחוללת מהומה גדולה עקב צעדו זה".
אוהד טוען עוד כי כאשר ביקש מהיועצת המשפטית, עוה"ד שרית גרינבאום לקבל את חחות-דעתה המקצועית בנוגע לעובדה שההצבעה עליה הכריז ברוורמן מתבצעת בטרם הסתיים הדיון, צעק ראש העיר כי "הישיבה הסתיימה" ומנע מהיועצת המשפטית ליתן את חוות-דעתה לשאלתו.

היועצת המשפטית עוה"ד שרית גרינבאום. האם תדבוק בעמדתה?
חבר המועצה אורי אוהד טוען כי היפנה את תשומת ליבה של היועצת לעובדה שחלפו כבר יותר משש שעות מאז תחילת הישיבה ולהבנתו, על פי סעיף 58 לתוספת השנייה לפקודת העיריות, במקרה כזה יש לקיים ישיבת המשך ביום המחרת.
נקודה זו עלתה כאמור בישיבה עצמה והיועצת עוה"ד גרינבאום חלקה על גישתו זו של אוהד ואפשרה להמשיך בישיבה. וכאן טוען אורי אוהד: "בפועל לא נמשכו הדיון והצגת הדברים, אלא ראש העיר הכריז לפתע, תוך שהוא קוטע את המשך דבריו של חבר המועצה רמי גרינברג, על קיום הצבעה וממהר לסגור את הישיבה".
.jpg)
ברוורמן והמנכ"ל יעקב ממן בישיבה אחרת.
עוד טוען אוהד שהתמשכות הישיבה מעבר לשש שעות היא תוצאה ישירה מכך שחברי הקואליציה הם שקטעו את השאלות שהציגו חברי האופוזיציה ולא אפשרו להם לדבר. "חרף כל זאת, החריש ראש העירייה, לא ניהל את הישיבה, ישב על כסאו כ'נוכח-נפקד', עד כי עולה החשש הכבד כי מחדלו זה הוא בכוונת מכוון כדי לשבש את הדיון ולא להביאו למיצויו כחוק".
חבר המועצה, אורי אוהד טוען כי "נוכח מחדלים אלו, ההצבעה על התקציב בוצעה במחטף, כאשר ראש העיר עצמו מונע את מיצוי הדיון כחוק ולפיכך עליו להתבטל".
אוהד שלח העתקים ממכתבו זה גם למשרד הפנים.
כתב 'פיתה' מעריך כי בעקבות חוות-הדעת בדיוק באותו נושא שנתנה היועצת המשפטית של הירייה, עוה"ד שרית גרינבאום ב'זמן אמת', בשלהי ישיבת המועצה, סביר כי היא תעמוד גם עתה על עמדתה שההצבעה חוקית. במקרה זה, נודע ל'פיתה', עשוי אורי אוהד לעתור לבית המשפט בעתירה מנהלית, בבקשה שיורה על פסילת ההחלטה שאישרה את תקציב העירייה ל-2016 ויורה על המשך הישיבה מהמקום בו נקטעה.
ובתוך כך, דברים שאמר אורי אוהד בישיבת המועצה, כאשר מרבית דבריו יוחסו לברוורמן:
" סעיף 206 לפקודת העיריות קובע כי את התקציב יש לאשר, לכל המאוחר בתחילת נובמבר. אנחנו כבר באמצע פברואר. זו פעם ראשונה מזה 14 שנה שעיריית פתח- תקווה לא מאשרת את התקציב השנתי במועדים שקבע החוק".
" לצערי אנו רואים בשנתיים האחרונות כשל ניהולי קשה בעיר.לפני כשנתיים העברתי לך את הקופה הציבורית בעודף של 200,000 ₪ ובהתאם להודעות אשר יצאו בחודשים האחרונים, הן מלשכת המנכ"ל והן מלשכתך, למדנו כי בתוך שנתיים בלבד יצרת גירעון אסטרונומי של 30-35 מיליון ₪".
" (מנכ"ל העירייה הודה בישיבה אתמול כי הסיבה לעיכוב בהגשת התקציב נבעה מהצורך לאזן את הגירעון)".
"נעבור לספר התקציב:
נתחיל, ברשותך בהכנסות:
תושבי פתח תקווה ישלמו השנה 23,000 מיליון שקלים יותר ממה ששילמו בשנה שעברה (907 מיליון, לעומת 884 מיליון ₪ בארנונה) בנוסף אתה גובה מהציבור עוד 147 מיליון ש"ח), מעבר לארנונה, גידול של מיליון נוסף לעומת שנת 2015.
ספר התקציב מוכיח כי בשעה בה החלטת להכניס יד לכיס התושבים ולגבות מהם עוד 24 מיליון שקלים, עלה תקציב הפעולות ב-פחות משניים וחצי מיליון ₪, כלומר למעלה מעשרים מיליון ₪ נועדו לממן את חגיגת הניהול הכושל והמינויים הפוליטיים שלך כדוגמת רז אביבי וקליטתם של פעילי הבחירות שלך בעירייה ע"ח הציבור.
כך שברוורמן, בשנת 2016, החלטת, לפי מה שהגשת לנו כי תושבי העיר ישלמו הרבה יותר אבל יקבלו הרבה פחות"
" התקציב הוא בלוף.
" ברוורמן, התקציב הזה בדיוק באמת מראה שלך. נבנה בדמותך ובצלמך- ברוורמן- התקציב הזה הוא בלוף! אתה משקר לתושבים:
" אתה מתהדר בהגדלת תקציב הביטחון, אבל בפועל קיצצת:
" קיצצת במשק לשע"ח, קיצצת בשיטור העירוני, קיצצת ביחידת סע"ר, קיצצת בתקציב כיבוי האש, קיצצת בהחזקת מקלטים ציבוריים, קיצצת בתקציב בסיסי המשמר האזרחי..
" במה הגדלת? הגדלת בסעיף אבטחת נבחרי ציבור, שזה בעצם אתה. אבטחתך האישית, שעד עכשיו לא ברור מדוע היה צריך אותה.את התקציב הזה הגדלת מ-0 ל1.300 מיליון. את התושבים הפקרת ולעצמך דאגת.
" אתה מתהדר בהעלאת תקציב מינהל שפ"ע, אבל את תקציב ניקוי הרחובות קיצצת בכמעט מיליון ₪ (מ35,838 ל- 34,587), את תקציב ריקון המכולות קיצצת בחצי מיליון ₪ (מ5 מיליון ל- 4.5 מיליון). התושבים ישלמו יותר אבל ילכו ברחובות מלוכלכים יותר.
" באותו עניין קיצצת ב- 20% את הטיפול במפגעים הנקלטים במוקד, כלומר ברוורמן, בעירייה שאתה עומד בראשה, התושבים ידברו לקיר, כי אין כסף לטפל בליקויים.
" עם התייחסות שכזו לניקיון ולתלונות התושבים, אין פלא ברוורמן שקיצצת כמיליון ₪ מתקציב הבטיחות בדרכים!

" קיצצת בפעולות קידום נוער, כמעט 5%.קיצצת בפעילות עיר ללא אלימות , קיצצת בטיפול באלימות ושירותי הקהילה (סעיף 814700)אבל הגדלת את השכר.
" ואם נגענו בקיצוץ בקידום נוער ובעיר ללא אלימות בוא נחשוף קצת את הבלוף בחינוך:
" ביטלת לחלוטין את תקציב אחזקת גני הילדים ממיליון ₪ ל-אפס! קיצצת ב- 50% את תקציב ההצטיידות של הגנים החדשים. קיצצת את תקציב הטיפוח הפדגוגי בגני הילדים ב-30% (עמוד 26 בהוצאות). קיצצת את תקציב גני הילדים לחינוך מיוחד. קיצצת בתקציב שיעורי העזר לתלמידי בתיה"ס היסודיים. קיצצת בתיקונים ושיפוצים בבתי הספר היסודיים. קיצצת בפיתוח החינוכי לבתי הספר היסודיים. קיצצת בניקיון לבתיה"ס היסודיים. קיצצת ככלל מיליון ₪ מתקציב החינוך הממלכתי היסודי!".
" קיצצת בניקיון בחטיבות הביניים. קיצצת בתגבור תלמידים מתקשים. קיצצת בפיתוח יוזמות חינוכיות בחטה"ב.- התקציב הנמוך ביותר מזה שנתיים- אתה בטח גאה בעצמך שחסכת ע"ח התלמידים ובכך פינית עוד כסף לניפוח המנגנון העירוני בפעילי הבחירות שלך, ע"ח הציבור. קיצצת בפרויקט כישורי למידה. קיצצת בסיוע לטעוני טיפוח. קיצצת את טיפוח היוזמות הפדגוגיות בהשוואה לביצוע תקציב 2014, שמוכיח כי הקיצוץ אינו במקום ויש לתקן זאת. קיצצת את שעות הכוננות לקציני הביקור הסדיר. קיצצת בהסעות ודווקא ובייחוד הקיצוץ החד ביותר נרשם בהסעות החינוך המיוחד- כמעט 3 מיליון שקלים. קיצצת בשני מליון ₪ את תקציב השירותים הנלווים למוסדות חינוך (הסעות, רווחה חינוכית, קבסי"ם וכו'). קיצצת את תקציב הספריות העירוניות בכמעט מיליון ₪. קיצצת את תקציב המתנסי"ם .
" קיצצת בתקציב ההנצחה של יד לבנים, בתקציב פעולות התרבות והאומנות. ביצעת קיצוץ חד של 25% בפעילות התרבותית לעומת הביצוע בפועל של שנת 2014 , כלומר פעולות שבוצעו תבוטלנה! פחות שירות, פחו ת תרבות!! (לשם השוואה תרבות תורנית ותרבות מורשת ישראל דווקא גדלו לעומת ביצוע 2014).
" קיצצת בהפעלת הצהרונים- משמעות הדבר- פגיעה ישירה ביכולת ההשתכרות של ההורים.
" גם על הבריאות לא חסת: קיצצת בפעילות התחנות לבריאות המשפחה ובמרפאות השיניים.
אתה מתהדר בעליה בתקציב הרווחה אולם שוב, מה שעלה אלו המשכורות ולא הפעולות:
קיצצת את תקציב ההפעלה למקלטים לנשים מוכות, קיצצת את תקציב הצרכים המיוחדים.
קיצצת את תקציב רווחת הפרט.
" אם יש לך תשובות ענייניות לכך אשמח מאוד לשמוע אותן".
עוד הוסיף אורי אוהד:
" לשכת מנכ"ל - הוכח כי הודעות ברוורמן לעיתונות על קיצוץ בתקציב לשכת המנכ"ל התגלו כשקר וכי חלק מהתקציבים " נוידו" לסעיפי תקציב אחרים, שגם הם באחריות לשכת המנכל, כך שבפועל לא קוצץ דבר (התקציב ש"כביכול קוצץ" עבר לסעיף תקציבי בשם " שירותים שונים-סעיף תקציבי 769000).
" עוד נחשף בלוף של "הסתרת כספים" כאשר התברר כי בסעיף הפיקוח הרב תכליתי יש 2 תקנים בסה"כ בעלות שכר של כמעט מיליון ₪, אבל אין תקציב לפעולות כלל, ניסה ברוורמן לטעון כי מדובר בטעות וכי הסכום הוא נמוך בחצי מהסכום שכתוב, כלומר ניסו" להחביא" סכום אותו יעבירו בהמשך למטרות אחרות, אחריהן יהיה קשה לעקוב".
עד כאן דברי אוהד.
כתב 'פיתה' מעיר כי ראש העיר בחר שלא לענות על כל הטיעונים, אלאל הגזברית והמנכ"ל השיבו לכמה מהטענות. בשלב מסוים, בהתייחס לסעיף לשכת ראש העיר, אמר ברוורמן לאוהד כי ביכולתו להביא נתונים על מה שהיה בלשכת ראש העיר בימים שאורי אוהד כיהן בתפקיד זה. אוהד השיב כי ישמח אם ברוורמן יעשה כן, אך הניסיון, לדברי אוהד, מראה שברוורמן רק מדבר ולא עושה.
תגובת העירייה:
ביום ראשון אישרה מועצת העיר את תקציב העירייה לשנת 2016. התקציב החדש מתאפיין בשורה של בשורות ובמרכזו, עלייה בתקציב החינוך שגדל בכ – 32 מיליון ₪ ויעמוד על 550 מיליון ₪ לעומת כ - 518 מיליון ₪ בשנת 2015 , תקציב הרווחה יעמוד על 186 מיליון ₪ לעומת 169.5 מתקציב 2015 , לתקציב שפ"ע הוספו 8 מיליון ₪ מהתקציב בשנה החולפת שיעמוד השנה על 179 מיליון ש"ח. סעיף שמירה וביטחון יעמוד על 20.5 מיליון ש"ח, גידול של שני מליון ₪ לעומת התקציב הקודם.
ראש העיר, איציק ברוורמן: "אישור התקציב ברוב קולות הוא תולדה של עבודה מקצועית של גורמי העירייה ועבודה רצינית, איכותית ומעמיקה של חברי מועצת העיר. שנת 2015 התאפיינה בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה בעיר בכל התחומים. אוכלוסיית העיר ממשיכה לגדול ורבים מקרב הזוגות הצעירים בחרו להעתיק את מגוריהם לפתח תקוה שניצבת בשנים האחרונות כאחת מהערים האטרקטיביות ביותר למגורים. גם בשנת 2016 נשפר את השירות ואת איכות החיים של התושבים כשההשקעה הגדולה ביותר תופנה לחינוך ילדינו, דור העתיד".
במסגרת הכנת התקציב התמודדה הנהלת העיר עם הצורך להתייעל ולחסוך בהוצאות, מחד גיסא ומאידך, לשמור ואף להגדיל את התקציבים העומדים לטובת הנושאים החשובים למען העיר ותושביה.
(מצ"ב גרף המציג את הסעיפים בהם חלה עליה ובאלה שחלה בהם הפחתה).
להלן מספר נתונים מתקציב 2016, המדברים בעד עצמם:
סעיפים נבחרים אשר חל בהם גידול:
- סעיף החינוך גדל בכ- 32 מיליון מכ-518 מיליון לכ-550 מיליון.
- סעיף רווחה גדל מכ-169.5 מיליון לכ-186 מיליון.
- סעיף תברואה גדל בכ-8 מיליון מכ-171 לכ-179 מיליון.
- סעיף התרבות גדל בכ-5 מיליון מכ-101.5 מיליון לכ-106.5 מיליון.
- סעיף שמירה ובטחון גדל בכמעט 2 מיליון מכ-18.5 מיליון ל כ-20.5 מיליון.
- סעיף השרות הפסיכולוגי במינהל החינוך גדל בכמיליון וחצי מכ-10 מיליון בשנת 2015 לכ-11.5 מיליון בתקציב 2016.
- סעיף מרכז עולי אתיופיה במינהל החינוך גדל בכחצי מיליון מכ-5 מיליון לכ5.5 מיליון.

סעיפים אשר חל בהם קיטון:
- סעיף לשכת מנכ"ל ומזכירות קטן בכמעט 5 מיליון מכ-16 מיליון לכ-11 מיליון
- סעיף חגיגות מבצעים וארועים קטן בכ-2.5 מיליון מכ-9 מיליון לכ-6.5 מיליון.
- סעיפי הסברה ויחסי ציבור והנהלה ומועצה קטנו יחדיו בכחצי מיליון מכ-9.5 מיליון לכ-9 מיליון.
השקעה בחינוך וברווחה:
- הכנסות החינוך המורכבות בעיקרן מהשתתפות המדינה מוערכות לשנת 2016 ב297 מיליון כאשר תקציב החינוך הוא כ550 מיליון כלומר העירייה משקיעה כמעט פי שתיים בחינוך ביחס להשקעת המדינה.
- הכנסות הרווחה מוערכות לשנת 2016 ב124 מיליון כאשר תקציב הרווחה הוא כ186 מיליון כלומר העירייה משקיעה פי 1.5 ביחס להשקעת המדינה.
בהכנת התקציב נעשתה עבודת הכנה יסודית בה נטלו חלק ראש העיר וחברי הנהלת העיר, מנכ"ל העירייה וצוות לשכתו, גזברית העירייה וצוות לשכת הגזברות, סמנכ"לים, מנהלי מינהלים ומנהלי אגפים ועל כך נתונה להם תודתנו.

צילום תמונת דף שער: morguefile
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה