- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
כ-20% מהנוסעים ברכב נצפו ללא חגורת בטיחות
ח' אדר א ה'תשע"ו 17/02/2016
מערכת ′פיתה′
כ-20% מהנוסעים ברכב נצפו ללא חגורת בטיחות
לאחרונה, ערכו חברי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין תצפיות במטרה לאמוד את שיעור חגירת חגורות הבטיחות בארץ. המתנדבים ערכו תצפיות בכ- 140יישובים שונים ברחבי הארץ. שיעור בני האדם שנצפו שאינם חגורים עומד על 28%, בממוצע, מתוך סך התצפיות שנערכו בכלל היישובים.
חברי הקבוצה בפתח תקווה, ראש העין, אלקנה, אורנית ואלפי מנשה ערכו תצפיות במוקדים שונים ביישובים. תוצאות התצפיות נשלחו למפקד תחנת המשטרה המקומית, במטרה להגביר את האכיפה באותם המוקדים.
תוצאות התצפית בפתח תקווה:
מספר הרכבים שתוצפתו
מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג)
מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג)
אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו
320
631
150
24%
תוצאות התצפית בראש העין:
מספר הרכבים שתוצפתו
מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג)
מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג)
אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו
190
357
106
30%
תוצאות התצפית באלקנה:
מספר הרכבים שתוצפתו
מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג)
מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג)
אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו
60
72
3
4%

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2015 נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורות בטיחות או מרוסנים ורתומים בכיסאות מתאימים.
עמותת אור ירוק: "כשיש פחות אכיפה יש יותר הרוגים מתאונות דרכים. הכבישים בישראל הפכו למערב פרוע, אין כמעט ניידות ואין כמעט שוטרים ולכן נהגים לא מפחדים לסכן את החיים של כולנו. עליה של שלוש שנים במספר ההרוגים בכבישים מחייבת את המדינה להחזיר את הכסף שנלקח מאגף התנועה כדי לחזק את האכיפה המשטרתית ולצמצם את מספר ההרוגים הגבוה".".
חגורת בטיחות היא אמצעי הכרחי לנוסעים ברכב, במקרה של תאונת דרכים, עלולים יושבי הרכב שלא חגורים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם.
צילום שער אילוסטרציה: morguefile
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
כ-20% מהנוסעים ברכב נצפו ללא חגורת בטיחות
לאחרונה, ערכו חברי קבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שניאור חשין תצפיות במטרה לאמוד את שיעור חגירת חגורות הבטיחות בארץ. המתנדבים ערכו תצפיות בכ- 140יישובים שונים ברחבי הארץ. שיעור בני האדם שנצפו שאינם חגורים עומד על 28%, בממוצע, מתוך סך התצפיות שנערכו בכלל היישובים.
חברי הקבוצה בפתח תקווה, ראש העין, אלקנה, אורנית ואלפי מנשה ערכו תצפיות במוקדים שונים ביישובים. תוצאות התצפיות נשלחו למפקד תחנת המשטרה המקומית, במטרה להגביר את האכיפה באותם המוקדים.
תוצאות התצפית בפתח תקווה:
מספר הרכבים שתוצפתו | מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג) | מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג) | אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו |
320 | 631 | 150 | 24% |
תוצאות התצפית בראש העין:
מספר הרכבים שתוצפתו | מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג) | מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג) | אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו |
190 | 357 | 106 | 30% |
תוצאות התצפית באלקנה:
מספר הרכבים שתוצפתו | מספר הנוסעים ברכב (כולל הנהג) | מספר הנוסעים ברכב ללא חגורת בטיחות (כולל הנהג) | אחוז הנוסעים ללא חגורת בטיחות מבין כלל הנוסעים שתוצפתו |
60 | 72 | 3 | 4% |

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2015 נהרגו 35 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורות בטיחות או מרוסנים ורתומים בכיסאות מתאימים.
עמותת אור ירוק: "כשיש פחות אכיפה יש יותר הרוגים מתאונות דרכים. הכבישים בישראל הפכו למערב פרוע, אין כמעט ניידות ואין כמעט שוטרים ולכן נהגים לא מפחדים לסכן את החיים של כולנו. עליה של שלוש שנים במספר ההרוגים בכבישים מחייבת את המדינה להחזיר את הכסף שנלקח מאגף התנועה כדי לחזק את האכיפה המשטרתית ולצמצם את מספר ההרוגים הגבוה".".
חגורת בטיחות היא אמצעי הכרחי לנוסעים ברכב, במקרה של תאונת דרכים, עלולים יושבי הרכב שלא חגורים להיזרק אל מחוץ לרכב או על שאר היושבים בו ולסכן גם אותם.
צילום שער אילוסטרציה: morguefile
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה