כתבות
פ"ת; זוכת פרס החינוך היישובי של משרד החינוך ל-2015
י"ב אדר א ה'תשע"ו 21/02/2016
מערכת ′פיתה′
שאפו; פתח תקווה, היא אחת משש רשויות שזכו בפרס היוקרתי של משרד החינוך – פרס החינוך היישובי לשנת 2015. כך חשף היום שר החינוך נפתלי בנט.
היישובים הזוכים הם: בנימינה – גבעת עדה, גדרה, ירושלים, כפר ורדים, נצרת ופתח תקווה.
.jpg)
הופנברג, מנהל מינהל חינוך
.jpg)
ברוורמן, רגע של נחת

איציק ישראל (מימין) ואלי מור יו"ר מועצת ההורים העירונית (באמצע)

פרס החינוך היישובי מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך וביצוע תוכניות ותהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. כל אחת מהרשויות תקבל פרס של 100 אלף שקל אותם תשקיע בפרויקט חינוכי.
ועדת הפרס, בראשות המשנה למנכ"לית המשרד גילה נגר, סיירה במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ובכללן ביישובים הזוכים, והתרשמה מהעשייה ומהתרומה הערכית-החינוכית הרחבה של ראשי היישובים והמנהיגות החינוכית שבהם.
הרשויות הזוכות הצטיינו בפעילויות ייחודיות: חינוך למעורבות בקהילה, ביצוע יוזמות חדשניות לקידום למידה משמעותית, ביצוע תוכניות הכלה וקידום הישגים לימודיים וכן צמצום פערים.

ברוורמן ותלמידים. רגע של נחת. צילום: לשכת דובר העירייה
כמו כן פעלו הרשויות האלה, ופתח תקווה בכלל זה, לפיתוח תוכניות להפעלת מסגרות ופעילויות תרבות לאורך כל שעות היום, אימוץ אוכלוסיות תלמידם מיוחדות והעצמתן במסגרת בתי הספר הרגילים, העמקת המנהיגות החינוכית, עשייה המשמרת ערכי חברה ותרבות, ועוד.
מבין התחומים הרבים שהעיר מצטיינת בהם אפשר למנות את תחומי המדע והטכנולוגיה, המוסיקה, החינוך למורשת וערכים, החדשנות בעולם הדיגיטלי ותחום הרטוריקה- הדיבור והשפה.
החינוך בפתח תקוה מגיע להישגים רבים הבאים לידי ביטוי בשנים האחרונות גם בפרסים ארציים אחרים. בשנת תשע"ו זכתה ישיבת כפר גנים בפרס חינוך ארצי, בשנת תשע"ה זכה בית ספר הוברמן זכה בפרס חינוך ארצי, והשנה בית הספר קרול הינו מועמד לפרס חינוך ארצי.
בנוסף, בשבוע שעבר התבשרה העירייה כי העיר זכתה בתואר רשות מצטיינת בתיקשוב במסגרת תכנית התיקשוב הלאומית!
ראש העיר איציק ברוורמן וראש מינהל החינוך אמר "יש לנו את מערכת החינוך הטובה ביותר בארץ וכעת גם קיבלנו על כך אישור. מערכת החינוך שלנו אינה מצטיינת רק בגלל ההישגים והייחודיות שלה, אלא גם בגלל העושר והמגוון שבה ובגלל היחס האיש והפרטני הניתן לכל ילד וילדה. הבשורה מאד משמחת ומרגשת ואני רוצה להודות לצוות מינהל החינוך ולעומד בראשו רמי הופנברג, על היכולת להניע את המערכת המורכבת בעיר ולהביאה לידי הצלחה. תודה שלוחה לוועדת הפרס ובמיוחד לסיגלית הלל יאראק על שריכזה את ההכנות ופעלה לילות כימים לקראת הצגת הדברים. תודה מיוחדת לכל המנהלים, המורים, הגננות, אנשי החינוך והמינהלה על עבודה קשה ויומיומית, ועל כך שיחד איתנו- הם לא מוותרים על אף אחד!".

סיגלית הלל-יארק, מנהלת אגף יסודי. ברוורמן מפרגן לעבודתה
רמי הופנברג ראש מינהל החינוך הוסיף "מערכת החינוך שלנו היא מערכת יוצאת מן הכלל, הפועלת בשביל ולמען הילדים. הדרך היחידה לשמור על האיכות היא להמשיך ולצמוח. אני מודה לראש העיר על התמיכה ולכל מנהלי האגפים והצוות על העבודה הקשה. תודה מיוחדת לכל אנשי החינוך אשר נמצאים בשטח יום יום ופועלים ללא ליאות למען הצלחת התלמידים".
קצת נתונים:
בפתח תקוה כ- 55,000 תלמידים.
122 בתי ספר (כולל המוכר שאינו רשמי).
521 גני ילדים.
תקציב החינוך מהווה 35% מהתקציב העירוני ועומד על למעלה מ 500 מיליון ₪.
_350x529.JPG)
מ"מ רה"ע, איציק דיעי, האחראי על החינוך הדתי
אז מ'פיתה', יישר כח לראש העיר איציק ברוורמן, לחבר המועצה איציק ישראל שעמד במרבית 2015 בראשות מינהל החינוך בעירייה, לאיציק דיעי האחראי על החינוך הדתי, לרמי הופנברג מנהל המינהל, לסגלית הלל-יארק מנהל אגף יסודי ולרויטל שפירא מנהלת אגף על יסודי.
מי שמתקשה לפרגן, הוא עו"ד רמי גרינברג, חבר האופוזיציה במועצת העיר. גרינברג פרסם כך: "חבר מועצת העיר, רמי גרינברג (ליכוד, אופוזיציה) אומר בתגובה לקבלת פרס החינוך, כי העירייה מקצצת בחינוך, מקצצת במימון הסעות תלמידים, האלימות מרימה ראש במוסדות החינוך, נושאים פשוטים של בינוי אינם מטופלים ולמרבה הצער יש גם מקרים של סחר בסמים. " מחר כבר נשמע על החגיגה שבאה לכסות על האמת ובעירייה ינסו לנפנף בפרסי חנוך שכמותם קיבלה העירייה הרבה בעבר ובשביל לקבל זאת היום השקיעה העירייה משאבים רבים ביחסי ציבור מול הוועדה הבוחרת והתעסקו רק בזה ולא בבעיות הקשות הקיימות בשטח בתחום החינוך. כשמקצצים בחינוך זו התוצאה המרה כפי שבאה לידי ביטוי בכתבות האחרונות, ושום פרסים מוזמנים מטעם לא יכסו על הביות", דברי גרינברג. ואנחנו ב'פיתה' סבורים, שכאשר מגיעה מילה טובה - "אפילו" אם זה לראש העיר והעובדים - ראוי לתת אותה.
תגובת לשכת ראש העיר
" מערכת החינוך העירונית קיבלה את פרס החינוך הארצי לא בשל "יחסי ציבור" אלא בשל עובדה אחת פשוטה וידועה – מערכת החינוך העירונית בפתח תקוה היא מהמובילות בקרב הערים הגדולות בארץ, בכל התחומים. יש לנו צוותים מקצועיים מובחרים שהופכים כל אבן ופצחו את הנוסחה שהביאה לנו את הגאווה העצומה הזו ! חברי ועדת הפרס ביקרו ב – 12 רשויות ובחרו במערכת החינוך שלנו כמצטיינת ומובילה ואנו מודים לכל אנשי ההוראה, ההנהלה ולכל מי שלקח חלק בכך .
לצערנו, לאחרונה, אנשי מינהל החינוך וראש העיר בתוכם, נחשפים לניסיונות מצידם של חברי אופוזיציה להציג מצג שווא, לפיו, אין השקעה מספקת בתחום החינוך. הפעם אנו מצפים מהאופוזיציה להיות אצילים ולבקש סליחה – לא מראש העיר – אלא מהם".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
היישובים הזוכים הם: בנימינה – גבעת עדה, גדרה, ירושלים, כפר ורדים, נצרת ופתח תקווה.
.jpg)
הופנברג, מנהל מינהל חינוך
.jpg)
ברוורמן, רגע של נחת

איציק ישראל (מימין) ואלי מור יו"ר מועצת ההורים העירונית (באמצע)

פרס החינוך היישובי מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך וביצוע תוכניות ותהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. כל אחת מהרשויות תקבל פרס של 100 אלף שקל אותם תשקיע בפרויקט חינוכי.
ועדת הפרס, בראשות המשנה למנכ"לית המשרד גילה נגר, סיירה במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ובכללן ביישובים הזוכים, והתרשמה מהעשייה ומהתרומה הערכית-החינוכית הרחבה של ראשי היישובים והמנהיגות החינוכית שבהם.
הרשויות הזוכות הצטיינו בפעילויות ייחודיות: חינוך למעורבות בקהילה, ביצוע יוזמות חדשניות לקידום למידה משמעותית, ביצוע תוכניות הכלה וקידום הישגים לימודיים וכן צמצום פערים.

ברוורמן ותלמידים. רגע של נחת. צילום: לשכת דובר העירייה
כמו כן פעלו הרשויות האלה, ופתח תקווה בכלל זה, לפיתוח תוכניות להפעלת מסגרות ופעילויות תרבות לאורך כל שעות היום, אימוץ אוכלוסיות תלמידם מיוחדות והעצמתן במסגרת בתי הספר הרגילים, העמקת המנהיגות החינוכית, עשייה המשמרת ערכי חברה ותרבות, ועוד.
מבין התחומים הרבים שהעיר מצטיינת בהם אפשר למנות את תחומי המדע והטכנולוגיה, המוסיקה, החינוך למורשת וערכים, החדשנות בעולם הדיגיטלי ותחום הרטוריקה- הדיבור והשפה.
החינוך בפתח תקוה מגיע להישגים רבים הבאים לידי ביטוי בשנים האחרונות גם בפרסים ארציים אחרים. בשנת תשע"ו זכתה ישיבת כפר גנים בפרס חינוך ארצי, בשנת תשע"ה זכה בית ספר הוברמן זכה בפרס חינוך ארצי, והשנה בית הספר קרול הינו מועמד לפרס חינוך ארצי.
בנוסף, בשבוע שעבר התבשרה העירייה כי העיר זכתה בתואר רשות מצטיינת בתיקשוב במסגרת תכנית התיקשוב הלאומית!
ראש העיר איציק ברוורמן וראש מינהל החינוך אמר "יש לנו את מערכת החינוך הטובה ביותר בארץ וכעת גם קיבלנו על כך אישור. מערכת החינוך שלנו אינה מצטיינת רק בגלל ההישגים והייחודיות שלה, אלא גם בגלל העושר והמגוון שבה ובגלל היחס האיש והפרטני הניתן לכל ילד וילדה. הבשורה מאד משמחת ומרגשת ואני רוצה להודות לצוות מינהל החינוך ולעומד בראשו רמי הופנברג, על היכולת להניע את המערכת המורכבת בעיר ולהביאה לידי הצלחה. תודה שלוחה לוועדת הפרס ובמיוחד לסיגלית הלל יאראק על שריכזה את ההכנות ופעלה לילות כימים לקראת הצגת הדברים. תודה מיוחדת לכל המנהלים, המורים, הגננות, אנשי החינוך והמינהלה על עבודה קשה ויומיומית, ועל כך שיחד איתנו- הם לא מוותרים על אף אחד!".

סיגלית הלל-יארק, מנהלת אגף יסודי. ברוורמן מפרגן לעבודתה
רמי הופנברג ראש מינהל החינוך הוסיף "מערכת החינוך שלנו היא מערכת יוצאת מן הכלל, הפועלת בשביל ולמען הילדים. הדרך היחידה לשמור על האיכות היא להמשיך ולצמוח. אני מודה לראש העיר על התמיכה ולכל מנהלי האגפים והצוות על העבודה הקשה. תודה מיוחדת לכל אנשי החינוך אשר נמצאים בשטח יום יום ופועלים ללא ליאות למען הצלחת התלמידים".
קצת נתונים:
בפתח תקוה כ- 55,000 תלמידים.
122 בתי ספר (כולל המוכר שאינו רשמי).
521 גני ילדים.
תקציב החינוך מהווה 35% מהתקציב העירוני ועומד על למעלה מ 500 מיליון ₪.
מ"מ רה"ע, איציק דיעי, האחראי על החינוך הדתי
אז מ'פיתה', יישר כח לראש העיר איציק ברוורמן, לחבר המועצה איציק ישראל שעמד במרבית 2015 בראשות מינהל החינוך בעירייה, לאיציק דיעי האחראי על החינוך הדתי, לרמי הופנברג מנהל המינהל, לסגלית הלל-יארק מנהל אגף יסודי ולרויטל שפירא מנהלת אגף על יסודי.
מי שמתקשה לפרגן, הוא עו"ד רמי גרינברג, חבר האופוזיציה במועצת העיר. גרינברג פרסם כך: "חבר מועצת העיר, רמי גרינברג (ליכוד, אופוזיציה) אומר בתגובה לקבלת פרס החינוך, כי העירייה מקצצת בחינוך, מקצצת במימון הסעות תלמידים, האלימות מרימה ראש במוסדות החינוך, נושאים פשוטים של בינוי אינם מטופלים ולמרבה הצער יש גם מקרים של סחר בסמים. " מחר כבר נשמע על החגיגה שבאה לכסות על האמת ובעירייה ינסו לנפנף בפרסי חנוך שכמותם קיבלה העירייה הרבה בעבר ובשביל לקבל זאת היום השקיעה העירייה משאבים רבים ביחסי ציבור מול הוועדה הבוחרת והתעסקו רק בזה ולא בבעיות הקשות הקיימות בשטח בתחום החינוך. כשמקצצים בחינוך זו התוצאה המרה כפי שבאה לידי ביטוי בכתבות האחרונות, ושום פרסים מוזמנים מטעם לא יכסו על הביות", דברי גרינברג. ואנחנו ב'פיתה' סבורים, שכאשר מגיעה מילה טובה - "אפילו" אם זה לראש העיר והעובדים - ראוי לתת אותה.
תגובת לשכת ראש העיר
" מערכת החינוך העירונית קיבלה את פרס החינוך הארצי לא בשל "יחסי ציבור" אלא בשל עובדה אחת פשוטה וידועה – מערכת החינוך העירונית בפתח תקוה היא מהמובילות בקרב הערים הגדולות בארץ, בכל התחומים. יש לנו צוותים מקצועיים מובחרים שהופכים כל אבן ופצחו את הנוסחה שהביאה לנו את הגאווה העצומה הזו ! חברי ועדת הפרס ביקרו ב – 12 רשויות ובחרו במערכת החינוך שלנו כמצטיינת ומובילה ואנו מודים לכל אנשי ההוראה, ההנהלה ולכל מי שלקח חלק בכך .
לצערנו, לאחרונה, אנשי מינהל החינוך וראש העיר בתוכם, נחשפים לניסיונות מצידם של חברי אופוזיציה להציג מצג שווא, לפיו, אין השקעה מספקת בתחום החינוך. הפעם אנו מצפים מהאופוזיציה להיות אצילים ולבקש סליחה – לא מראש העיר – אלא מהם".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה