כתבות
לקראת קטסטרופה בתחבורה; על סף רגע ההכרעה בנוגע למתחם סירקין
י"ג אדר א ה'תשע"ו 22/02/2016
מערכת ′פיתה′
נציגי העמותה להגנה על עתיד מחנה סירקין, ובתרגום לעברית: אלה המתנגדים לתוכניות המדינה לבנות על מתחם הבסיס שיפונה כמות עתק של 15,000 יחידות דיור, נפגשו בימים אלה עם אדריכל ארי כהן, שהציג בפניהם את תוכנית השלד לבנייה במחנה סירקין. מהפגישה הזו יצאו החברים עם חצי כוס מלאה ועם חצי כוס ריקה.
החצי המלאה – השם שמעו מהאדריכל כי עמדת ראש העיר איציק ברוורמן ועמדת העיר בדבר החובה של קיום פתרונות תחבורה להסעת המונים כתנאי לאישור התוכנית, נשמעה בקול רם ואף נקלטה ברשויות שלטון המדינה. (עניין אחר אם הן יתרגשו ממנה..). עוד בחצי הכוס המלאה – בשבועות הקרובים צפויה להתקבל עמדת העיר פ"ת לתוכנית וכי עמדה זו חשובה ביותר לכל הגורמים ולכולם ברור כי עיכוב בהגשת העמדה או התנגדות לתוכנית – תעכב אותה מאוד. עוד נמסר כי בהמשך תובא התוכנית לאישור הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה של פ"ת ושל דרום השרון.
חצי הכוס הריקה – התוכנית שהוצגה בידי אדריכל ארי כהן לא מציגה, להבנתם, אפילו לא בטווח הרחוק מאוד, פתרון לבעייה המרכזית של יציאת תושבי השכונה והאיזור לכיוון מערב. אין בתוכנית שום אזכור למערכת הסעת המונים של רכבת קלה או מערכת דומה.
במכתב ששלחו לראש העיר ברוורמן הם ציינו כי הפתרון היחיד המוצע לבעיית התנועה לכיוון מערב הוא חיבור השכונה לתחנת רכבת סגולה ע"י נתיב תחבורה לאוטובוסים.
.jpg)
ברוורמן. האם ימנע את הקטסטרופה ע"י התנגדות שלו לתוכנית?
הוועד מבקש מברוורמן: "להמשיך בהתנגדות עיקשת לאשר כל בנייה (בסרקין) לפני קיום פתרונות תחבורתיים". הם חיזקו אותו במאבק לטובת עתיד העיר והאיזור וביקשו כי ישתף אותם בתשובת העירייה לוועדה המחוזית (ככל שתוגש התגובה) ולוודא כי התשובה תיתן מענה לפגמים החמורים של התוכנית, לטענתם.
יו"ר הוועד, משה פישר טוען כי בתוכנית האמורה של המדינה יש כדי לגרום לצירה כמעט מוחלטת של התנועה וקרא לציבור לצאת מהאדישות, "להכות במקום שכואב לפוליטיקאים המנהלים את משרדי הממשלה הרלוונטיים, שיידעו שהם לא ייבחרו שוב אם יתעלמו מצרכי הציבור".
פישר טוען כי אין ספק כי ששעון החול התחיל לזרום ואנו נמצאים עכשיו בימים חשובים מאין כמותם.
בשבוע האחרון הגיע נחשפנו לתכנית מנהל התכנון. התכנית מדברת על פתרונות התחבורה של תכנית סירקין בדגש על "שלביות". לדבריו, זהו מתכון קסם "לעבוד" על הציבור ולא להשקיע בפתרונות תחבורה ראויים.
להלן ה"שלביות" המתוכננת כפי שהוצגה בתכנית:
מ-0 עד 500 יח' דיור: ללא שינוי בתנועה.
מ-500 - 4000 יחידות: ציר תנועה לאוטובוסים מהמחנה דרך צומת גנים ועד לרכבת ירקונים.
מ-4000 - 8000 יחידות: יציאות מהמחנה לכביש 40 וכן כביש עוקף עמישב דרך שטחי כפר סירקין הצמודים לעמישב.
מ- 8000 ומעלה יחידות: כביש 40 משוקע בקטע של 1300 מטר, לכאורה כביש מהיר במקביל לציר 40 בתחום פרוייקט סירקין ועד למתחם ירקונים.
לדברי פישר: "בתכנית באמת אין שום פיתרון, אפילו אחד משמעותי. ההיפך - יש בה כדי לגרום לעצירה כמעט מוחלטת של התנועה."
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
החצי המלאה – השם שמעו מהאדריכל כי עמדת ראש העיר איציק ברוורמן ועמדת העיר בדבר החובה של קיום פתרונות תחבורה להסעת המונים כתנאי לאישור התוכנית, נשמעה בקול רם ואף נקלטה ברשויות שלטון המדינה. (עניין אחר אם הן יתרגשו ממנה..). עוד בחצי הכוס המלאה – בשבועות הקרובים צפויה להתקבל עמדת העיר פ"ת לתוכנית וכי עמדה זו חשובה ביותר לכל הגורמים ולכולם ברור כי עיכוב בהגשת העמדה או התנגדות לתוכנית – תעכב אותה מאוד. עוד נמסר כי בהמשך תובא התוכנית לאישור הוועדות המקומיות לתכנון ובנייה של פ"ת ושל דרום השרון.
חצי הכוס הריקה – התוכנית שהוצגה בידי אדריכל ארי כהן לא מציגה, להבנתם, אפילו לא בטווח הרחוק מאוד, פתרון לבעייה המרכזית של יציאת תושבי השכונה והאיזור לכיוון מערב. אין בתוכנית שום אזכור למערכת הסעת המונים של רכבת קלה או מערכת דומה.
במכתב ששלחו לראש העיר ברוורמן הם ציינו כי הפתרון היחיד המוצע לבעיית התנועה לכיוון מערב הוא חיבור השכונה לתחנת רכבת סגולה ע"י נתיב תחבורה לאוטובוסים.
.jpg)
ברוורמן. האם ימנע את הקטסטרופה ע"י התנגדות שלו לתוכנית?
הוועד מבקש מברוורמן: "להמשיך בהתנגדות עיקשת לאשר כל בנייה (בסרקין) לפני קיום פתרונות תחבורתיים". הם חיזקו אותו במאבק לטובת עתיד העיר והאיזור וביקשו כי ישתף אותם בתשובת העירייה לוועדה המחוזית (ככל שתוגש התגובה) ולוודא כי התשובה תיתן מענה לפגמים החמורים של התוכנית, לטענתם.
יו"ר הוועד, משה פישר טוען כי בתוכנית האמורה של המדינה יש כדי לגרום לצירה כמעט מוחלטת של התנועה וקרא לציבור לצאת מהאדישות, "להכות במקום שכואב לפוליטיקאים המנהלים את משרדי הממשלה הרלוונטיים, שיידעו שהם לא ייבחרו שוב אם יתעלמו מצרכי הציבור".
פישר טוען כי אין ספק כי ששעון החול התחיל לזרום ואנו נמצאים עכשיו בימים חשובים מאין כמותם.
בשבוע האחרון הגיע נחשפנו לתכנית מנהל התכנון. התכנית מדברת על פתרונות התחבורה של תכנית סירקין בדגש על "שלביות". לדבריו, זהו מתכון קסם "לעבוד" על הציבור ולא להשקיע בפתרונות תחבורה ראויים.
להלן ה"שלביות" המתוכננת כפי שהוצגה בתכנית:
מ-0 עד 500 יח' דיור: ללא שינוי בתנועה.
מ-500 - 4000 יחידות: ציר תנועה לאוטובוסים מהמחנה דרך צומת גנים ועד לרכבת ירקונים.
מ-4000 - 8000 יחידות: יציאות מהמחנה לכביש 40 וכן כביש עוקף עמישב דרך שטחי כפר סירקין הצמודים לעמישב.
מ- 8000 ומעלה יחידות: כביש 40 משוקע בקטע של 1300 מטר, לכאורה כביש מהיר במקביל לציר 40 בתחום פרוייקט סירקין ועד למתחם ירקונים.
לדברי פישר: "בתכנית באמת אין שום פיתרון, אפילו אחד משמעותי. ההיפך - יש בה כדי לגרום לעצירה כמעט מוחלטת של התנועה."
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה