- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
′אור ירוק′: ציון 6 לתחבורה הציבורית בפ"ת
כ"ט אדר א ה'תשע"ו 09/03/2016
מערכת ′פיתה′
חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות ישראל ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. בני הנוער, המתנדבים ב'אור ירוק', ביקרו ב-694 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-41 ישובים ברחבי ישראל.
בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס - שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.
.jpg)
בפתח תקווה, בדקו בני הנוער 17 תחנות אוטובוס שונות ברחבי הישוב. נמצא, כי בשתי תחנות אין סככה לצורך הגנה מהשמש ובתחנה נוספת הסככה אינה תקנית, בארבע תחנות חסר לוח מידע אודות זמני הקווים ובתחנה נוספת המידע אינו עדכני, באחת התחנות חסר מידע אודות מסלולי הקווים, בשש תחנות חסר שלט המכיל את מספרי הקווים העוברים בתחנה ובתחנה נוספת המידע אינו עדכני, בתשע תחנות חסרים שלטי ברייל עבור עיוורים ובשלוש תחנות נוספות השלטים אינם תקינים, בשמונה תחנות אין נגישות לכיסא גלגלים ובשתי תחנות נוספות הנגישות אינה עפ"י התקנות, באחת התחנות אין מקומות לישיבה ובתחנה נוספת המקומות אינם עפ"י התקנות.
כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער סקר בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית בפתח תקווה. על פי התוצאות, תושבי פתח תקווה די מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 6 (מתוך 10). בנוסף 33% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי, 56% מציינים כי האוטובוס בו הם נוסעים מדי יום עמוס ו- 33% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר בחמש דקות לפחות. כמו כן, 25% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי לוקח להם למעלה מעשר דקות בכדי להגיע לתחנת האוטובוס מביתם.
שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על משרד התחבורה, לשפר את מצבה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור לעשות בה שימוש יומיומי. זו צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים".
על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
UPBsQnpXVcSrrweUPbQ
Not much more I can add here, but one thing is for sure. Most of the readers and responders are good and sincere people. Rats to to the rest. I will spare you my mental chiiacterazatron of that person. It is a form of bullying. Without talent or skill these persons become bitter, and still accomplish little. I say get away from the computer and go do something, anything. You will feel better. OK, I'm done. PS. on my little blog I blocked anonymous comments, quilting, sewing and knitting have little in common with male enhancement products. (((smile)))
Lateisha
13/08/2016 13:41:37
בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס - שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.
.jpg)
בפתח תקווה, בדקו בני הנוער 17 תחנות אוטובוס שונות ברחבי הישוב. נמצא, כי בשתי תחנות אין סככה לצורך הגנה מהשמש ובתחנה נוספת הסככה אינה תקנית, בארבע תחנות חסר לוח מידע אודות זמני הקווים ובתחנה נוספת המידע אינו עדכני, באחת התחנות חסר מידע אודות מסלולי הקווים, בשש תחנות חסר שלט המכיל את מספרי הקווים העוברים בתחנה ובתחנה נוספת המידע אינו עדכני, בתשע תחנות חסרים שלטי ברייל עבור עיוורים ובשלוש תחנות נוספות השלטים אינם תקינים, בשמונה תחנות אין נגישות לכיסא גלגלים ובשתי תחנות נוספות הנגישות אינה עפ"י התקנות, באחת התחנות אין מקומות לישיבה ובתחנה נוספת המקומות אינם עפ"י התקנות.
כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער סקר בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית בפתח תקווה. על פי התוצאות, תושבי פתח תקווה די מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 6 (מתוך 10). בנוסף 33% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי, 56% מציינים כי האוטובוס בו הם נוסעים מדי יום עמוס ו- 33% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר בחמש דקות לפחות. כמו כן, 25% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי לוקח להם למעלה מעשר דקות בכדי להגיע לתחנת האוטובוס מביתם.
שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "על משרד התחבורה, לשפר את מצבה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור לעשות בה שימוש יומיומי. זו צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים".
על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
UPBsQnpXVcSrrweUPbQ
Not much more I can add here, but one thing is for sure. Most of the readers and responders are good and sincere people. Rats to to the rest. I will spare you my mental chiiacterazatron of that person. It is a form of bullying. Without talent or skill these persons become bitter, and still accomplish little. I say get away from the computer and go do something, anything. You will feel better. OK, I'm done. PS. on my little blog I blocked anonymous comments, quilting, sewing and knitting have little in common with male enhancement products. (((smile)))
Lateisha
13/08/2016 13:41:37