- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
דעות
כבר מדברים על זה / עמדה / מוטי זפט
ו' ניסן ה'תשע"ו 14/04/2016
מוטי זפט
כבר מדברים על זה
בהערכה (לא בדוקה) שלי, אם נשאל בכללי 'רבני בית הלל', מי זה, מה זה, 100% מהציבור שאינו דתי ו-90% מהציבור הדתי יגידו שאינם יודעים, מיעוטם אולי ישייכו אותם כברי פלוגתא לבית שמאי של פעם. אז בשביל ההשכלה הכללית – יש דבר כזה ארגון רבני בית הלל, שנוסד לפני 4 שנים בידי כמה רבנים שפרשו מארגון רבני צה"ר, ומורכב בעיקר מרבנים מהזרם שנקרא 'מודרנאורתודוכס'. רובם ככולם גם אקדמאים, הרבה דוקטורים, וכן, גם רבניות (מכוח עצמן, לא מכוח היותן נשואות לרבנים) יושבות בבית המדרש ההלכתי של הארגון הזה. מדי כמה חודשים מעלים שם סוגיה מעניינת, דנים בה בעיניים של ההלכה כפי שנראית להם, ומפרסמים. כמעט תמיד, הדיו עוד לא יבש, ויהיו מי שיתקפו. הנושאים בהם עסקו בבית המדרש של הארגון (המשותף לרבנים ולרבניות, כאמור) היו: נישואי אנשים הלוקים במוגבלות שכלית-התפתחותית, האם עפ"י ההלכה נשים רשאיות להורות דינים והלכות? המותר לאישה לפסוק בדיני שבת ותפילה, איסור והיתר? האם נשים יכולות לפסוק לנשים הלכות בדיני נשים כגון מראות ושאר דיני טהרת המשפחה? 'כשרות מוסרית' – האם צער בעלי חיים צריך להיות שיקול בתחום צריכת המזון, כיצד לארח במשפחה דתית בשבת, חגיגת בר מצווה בקהילה לנער עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ועוד. השבוע, השיקו שם חוברת בשם 'הלכה והכלה', שעניינה היחס לחד-מיניים. נושא שרבים העדיפו לא לגעת בו. מעולם לא קיבלו החברים בארגון רבני בית הלל תשומת לב תקשורתית כמו זו לה זכו השבוע בגלל הנושא ה'צבעוני' הזה. החוברת הזו לא נכתבה כלאחר יד. כבר לפני חצי שנה, באלול האחרון, קיים הארגון כנס בנושא, מאז נערכו עשרות רבות של מפגשים עם נציגי הארגונים השונים, עם רבנים ורבניות, אנשי אקדמיה, מה לא. הוקמה קבוצת וואטסאפ בה הועלו מאות פוסטים, והמסמך עצמו עבר כמעט עשר טיוטות, עד שיצא אל אוויר העולם.
ב'שורה התחתונה', החוברת הזו לא סיפקה הרבה דרמה. כבר בפתיחת החוברת מבהירים שם כי "האיסור על קיום יחסים בין בני זוג מאותו מין הוא מן התורה. התורה תורת נצח ולא תהא מוחלפת, ועל כן אין דרך להתיר קיום יחסים בין בני אותו מין". ומוסיפים: "קשר זוגי אפשרי על פי ההלכה רק בין איש לאישה....לא ניתן להכיר על פי דרכה של תורה במשמעות הפורמלית של קשר זוגי בין בני אותו המין".
אז מה החידוש? קודם כל שמדברים על הנושא הזה. וכן, ובעיקר – העלאת השאלה כיצד הקהילות הדתיות צריכות להתייחס אל בעלי הנטייה ההיא. אם תרצו בשורה אחת? "אנו פותחים את הלב ושערי הקהילה לאדם מתוך הדגשה שאין בכך כדי לתת אישור לעבירה".
מסקנת המסמך ההלכתי, שחובר בידי הרב עמית קולא, ראש בית המדרש ההלכתי של ארגון רבני בית הלל ורב קיבוץ עלומים היא , ש"על אף שאין להתיר את איסורי העריות יש מקום להקל בגישת ההכלה החברתית ולקבלם לתוך הקהילה". לפי המסמך כל קהילה תצטרך ללבן את הנושא על פי כוחה ולהכריע האם יוטלו סייגים על בעלי הנטייה החד מינית, בעיקר ברשות הרבים, כשהקו המנחה הוא קבלתם לקהילה ב"עבותות אהבה".
כצפוי, ביקורת לא אחרה לבוא. גם מהרב שלמה אבינר, שבראיון לאתר 'כיפה' נשאל על זה שנכתב בחוברת שגבר 'נשוי' לגבר יכול להיות שליח ציבור ולמלא תפקידים בקהילה, והשיב: " אין זו שאלה כלל, ואין היא זקוקה לתשובה. שאל ילד בכיתה א' ויאמר לך שכתוב בתורה שהוא חייב מיתה ונקרא תועבה (כמובן לא נהרוג אותו). שאל ילד בגן מה הוא חושב על אבא שמתחתן עם אבא, ואמא שמתחתנת עם אמא, והוא יצחק". שאלה: ואותם רבנים (בבית הלל) שהחליטו כן, לא יודעים זאת?! הרב אבינר: שאל אותם ישירות. על כל פנים אותו ארגון אינו מייצג אלא את עצמו, ולא את ההלכה היהודית. ההלכה היא שכדי להיות שליח ציבור יש להיות נקי מעבירות ובוודאי לא לחטוא בחטא כה חמור ובתועבה. שאלה: אבל לפעמים יש מחלוקות בין רבנים לגבי ההלכה? הרב אבינר: אין זו מחלוקת. מחלוקת היא בין שווים. אבל רב לא יכול לחלוק על התורה, על הגמרא, על הרמב"ם, על השולחן ערוך, ועל כל גדולי הדור שלנו. זה נכון בכל הלכה, קל וחומר בהלכה כה חמורה", סוף ציטוט.
נוכח ביקורתו של הרב אבינר על רבני הארגון, חשבנו להביא בפניכם חלק מ'כרטיס הביקור' שלהם. ואתם, קיימו את "עשה לך רב", כהבנתכם.
מאתר האינטרנט של ארגון רבני בית הלל:
" אנו מאמינים בנצחיותה של תורת ישראל ומחויבים באופן מוחלט להלכה היהודית. בתקופה האחרונה תורתנו הקדושה מוצגת לעתים במרחב הציבורי הישראלי באור לא ראוי וחד-מימדי. אנו עוסקים מדי יום בהוראת תורה ובלימודה, ומאמינים שלא אלו פניה האמתיים של היהדות. רק היהדות בדמותה האמתית המאירה, אשר דרכיה דרכי נועם, תוכל להביא בשורה אמתית לחברה הישראלית של ימינו.
אנו מאמינים בשיתוף נשים בתפקידי הנהגה ציבוריים. ברוח זו בחרנו להיות ארגון הרבנים האורתודוקסי הראשון בעולם שפתח את שורותיו בפני נשים. תלמידות חכמים ומנהיגות רוחניות ימצאו ב'בית הלל' את ביתן, לצד רבני קהילות ומרביצי תורה".
" אנו רואים עצמנו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. אמנם, יש לנו ביקורת על התנהלות המרחב הציבורי בישראל, אך אנו מביעים ביקורת זו מתוך אהבה והזדהות. ייעודנו הוא לרומם את החברה הישראלית - מבפנים, ולא מבחוץ."
" אנו מביטים בעין יפה על העולם המודרני ועל חידושיו. בהתפתחויות החדשות בתחומי החברה, המדע, הטכנולוגיה והתרבות יש טוב וגם רע. אנו מסרבים להתנכר להתפתחויות הללו. דרכנו היא לברור את הטוב מתוך הרע. לדעתנו, לימודים כלליים הם חיוניים לבניין אישיותו של יהודי מאמין בדור הזה.
" אנו מסורים למדינת ישראל, וסבורים שהמשך קיומה ושגשוגה חיוני להתפתחותו של עם היהודי. אנו מסתייגים מההתקפות כנגד החזון הציוני, שבאות מכיוונים שונים בחברה הישראלית.
" חז"ל לימדונו שחכמי 'בית הלל' נהגו בענווה ובכבוד גם כלפי יריביהם הרעיוניים. אף אנו מקבלים על עצמנו שיח של הקשבה ופתיחות, גם כלפי קולות שאיננו מזדהים עמם, תוך מתן ביטוי לדרכנו בלימוד התורה ובהפצתה".
אגב, ארגון רבני בית הלל הציב לו כיעד לשנים הקרובות להתמקד בנושאים שלעיתים מוזנחים הן בחברה הכללית והן ובעיקר בחברה הדתית. מה שמבטיח, שמשעמם לא יהיה.
מסופר על אחד מהגדויילים האמתיים של פעם, שבמקום מיני מאפה ותבשיל כמשלוח מנות בפורים למחותנו, הביא לו חידושים שחיבר על המגילה. על זו הדרך, אחד מבאי ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק, הוציא, לקראת בואו בברית הנישואין, ספר בשם 'פניני שיח' ובו תשובותיו של הרב קנייבסקי בעניינים שונים. באתר 'סרוגים' הביאו התייחסות הרב לשאלה: האם מותר לספרדי לשנות את שם משפחתו בכדי להתקבל לתלמוד תורה, שלא מקבל את הבן בגלל המוצא העדתי ששמו מעיד עליו. "זו לא רמאות, העיקר שיקבלו אותו לחיידר, השיב הרב עפ"י הכתבה. קטונתי. אני מניח שהרב שלי ('סרוג', מודרני, רב עם ידע עצום ואיש אקדמיה מוכשר) היה פוסק: חיידר שלא מוכן לקבל ילד בגלל מוצאו, אסור גם לאחרים ללמוד בו או ללמד בו. ואתם יודעים מה? אולי לא הרב קנייבסקי פסק כפי שמיוחס לו, אלא רק אחד המשמשים?.
**
לומדים היסטוריה וגם עושים היסטוריה. המערך לשירותים רוחניים בתפוצות, בהסתדרות הציונית העולמית, הוציא השנה הגדה של פסח מיוחדת לילדים בשפה האסטונית, הגדה המצטרפת לסדרת ההגדות, בתשע עשרה שפות שונות, שראו אור במהלך השנים האחרונות (איטלקית אנגלית, בולגרית, גרמנית, דנית, הודית, הונגרית, טורקית, יוונית, נורבגית, ספרדית, סרבית, פולנית, פורטוגזית, פינית, צרפתית, קרואטית רוסית, שוודית). לדברי הרב יחיאל וסרמן, ראש מערך התפוצות, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה, שההגדה של פסח יוצאת לאור בשפה האסטונית. איך אומרים 'לשנה הבאה בירושלים' באסטונית?...
(המאמר מופיע ב'שבתון' גליון 'מצורע' - שבת הגדול תשע"ו)
צילום אילוסטרציה morguefile
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
OkgUPuAXRCCkTFRy
o chi per lui che linka i vimao:Codunicezione diSServizioIl link alla prima parte delle repliche riporta a Blogger.Per il resto, audio miserrimo a parte, complimenti ai relatori, al moderatore ed al pubblico presente che fino alla fine degli interventi dei relatori si è comportato in maniera ineccepibile. Un bell'incontro, finora.Bravi tutti... adesso, però, mancano le ultime parti e... mah, aspetto di vederle...
Kaylee
13/05/2016 15:50:38
בהערכה (לא בדוקה) שלי, אם נשאל בכללי 'רבני בית הלל', מי זה, מה זה, 100% מהציבור שאינו דתי ו-90% מהציבור הדתי יגידו שאינם יודעים, מיעוטם אולי ישייכו אותם כברי פלוגתא לבית שמאי של פעם. אז בשביל ההשכלה הכללית – יש דבר כזה ארגון רבני בית הלל, שנוסד לפני 4 שנים בידי כמה רבנים שפרשו מארגון רבני צה"ר, ומורכב בעיקר מרבנים מהזרם שנקרא 'מודרנאורתודוכס'. רובם ככולם גם אקדמאים, הרבה דוקטורים, וכן, גם רבניות (מכוח עצמן, לא מכוח היותן נשואות לרבנים) יושבות בבית המדרש ההלכתי של הארגון הזה. מדי כמה חודשים מעלים שם סוגיה מעניינת, דנים בה בעיניים של ההלכה כפי שנראית להם, ומפרסמים. כמעט תמיד, הדיו עוד לא יבש, ויהיו מי שיתקפו. הנושאים בהם עסקו בבית המדרש של הארגון (המשותף לרבנים ולרבניות, כאמור) היו: נישואי אנשים הלוקים במוגבלות שכלית-התפתחותית, האם עפ"י ההלכה נשים רשאיות להורות דינים והלכות? המותר לאישה לפסוק בדיני שבת ותפילה, איסור והיתר? האם נשים יכולות לפסוק לנשים הלכות בדיני נשים כגון מראות ושאר דיני טהרת המשפחה? 'כשרות מוסרית' – האם צער בעלי חיים צריך להיות שיקול בתחום צריכת המזון, כיצד לארח במשפחה דתית בשבת, חגיגת בר מצווה בקהילה לנער עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ועוד. השבוע, השיקו שם חוברת בשם 'הלכה והכלה', שעניינה היחס לחד-מיניים. נושא שרבים העדיפו לא לגעת בו. מעולם לא קיבלו החברים בארגון רבני בית הלל תשומת לב תקשורתית כמו זו לה זכו השבוע בגלל הנושא ה'צבעוני' הזה. החוברת הזו לא נכתבה כלאחר יד. כבר לפני חצי שנה, באלול האחרון, קיים הארגון כנס בנושא, מאז נערכו עשרות רבות של מפגשים עם נציגי הארגונים השונים, עם רבנים ורבניות, אנשי אקדמיה, מה לא. הוקמה קבוצת וואטסאפ בה הועלו מאות פוסטים, והמסמך עצמו עבר כמעט עשר טיוטות, עד שיצא אל אוויר העולם.
ב'שורה התחתונה', החוברת הזו לא סיפקה הרבה דרמה. כבר בפתיחת החוברת מבהירים שם כי "האיסור על קיום יחסים בין בני זוג מאותו מין הוא מן התורה. התורה תורת נצח ולא תהא מוחלפת, ועל כן אין דרך להתיר קיום יחסים בין בני אותו מין". ומוסיפים: "קשר זוגי אפשרי על פי ההלכה רק בין איש לאישה....לא ניתן להכיר על פי דרכה של תורה במשמעות הפורמלית של קשר זוגי בין בני אותו המין".
אז מה החידוש? קודם כל שמדברים על הנושא הזה. וכן, ובעיקר – העלאת השאלה כיצד הקהילות הדתיות צריכות להתייחס אל בעלי הנטייה ההיא. אם תרצו בשורה אחת? "אנו פותחים את הלב ושערי הקהילה לאדם מתוך הדגשה שאין בכך כדי לתת אישור לעבירה".
מסקנת המסמך ההלכתי, שחובר בידי הרב עמית קולא, ראש בית המדרש ההלכתי של ארגון רבני בית הלל ורב קיבוץ עלומים היא , ש"על אף שאין להתיר את איסורי העריות יש מקום להקל בגישת ההכלה החברתית ולקבלם לתוך הקהילה". לפי המסמך כל קהילה תצטרך ללבן את הנושא על פי כוחה ולהכריע האם יוטלו סייגים על בעלי הנטייה החד מינית, בעיקר ברשות הרבים, כשהקו המנחה הוא קבלתם לקהילה ב"עבותות אהבה".
כצפוי, ביקורת לא אחרה לבוא. גם מהרב שלמה אבינר, שבראיון לאתר 'כיפה' נשאל על זה שנכתב בחוברת שגבר 'נשוי' לגבר יכול להיות שליח ציבור ולמלא תפקידים בקהילה, והשיב: " אין זו שאלה כלל, ואין היא זקוקה לתשובה. שאל ילד בכיתה א' ויאמר לך שכתוב בתורה שהוא חייב מיתה ונקרא תועבה (כמובן לא נהרוג אותו). שאל ילד בגן מה הוא חושב על אבא שמתחתן עם אבא, ואמא שמתחתנת עם אמא, והוא יצחק". שאלה: ואותם רבנים (בבית הלל) שהחליטו כן, לא יודעים זאת?! הרב אבינר: שאל אותם ישירות. על כל פנים אותו ארגון אינו מייצג אלא את עצמו, ולא את ההלכה היהודית. ההלכה היא שכדי להיות שליח ציבור יש להיות נקי מעבירות ובוודאי לא לחטוא בחטא כה חמור ובתועבה. שאלה: אבל לפעמים יש מחלוקות בין רבנים לגבי ההלכה? הרב אבינר: אין זו מחלוקת. מחלוקת היא בין שווים. אבל רב לא יכול לחלוק על התורה, על הגמרא, על הרמב"ם, על השולחן ערוך, ועל כל גדולי הדור שלנו. זה נכון בכל הלכה, קל וחומר בהלכה כה חמורה", סוף ציטוט.
נוכח ביקורתו של הרב אבינר על רבני הארגון, חשבנו להביא בפניכם חלק מ'כרטיס הביקור' שלהם. ואתם, קיימו את "עשה לך רב", כהבנתכם.
מאתר האינטרנט של ארגון רבני בית הלל:
" אנו מאמינים בנצחיותה של תורת ישראל ומחויבים באופן מוחלט להלכה היהודית. בתקופה האחרונה תורתנו הקדושה מוצגת לעתים במרחב הציבורי הישראלי באור לא ראוי וחד-מימדי. אנו עוסקים מדי יום בהוראת תורה ובלימודה, ומאמינים שלא אלו פניה האמתיים של היהדות. רק היהדות בדמותה האמתית המאירה, אשר דרכיה דרכי נועם, תוכל להביא בשורה אמתית לחברה הישראלית של ימינו.
אנו מאמינים בשיתוף נשים בתפקידי הנהגה ציבוריים. ברוח זו בחרנו להיות ארגון הרבנים האורתודוקסי הראשון בעולם שפתח את שורותיו בפני נשים. תלמידות חכמים ומנהיגות רוחניות ימצאו ב'בית הלל' את ביתן, לצד רבני קהילות ומרביצי תורה".
" אנו רואים עצמנו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. אמנם, יש לנו ביקורת על התנהלות המרחב הציבורי בישראל, אך אנו מביעים ביקורת זו מתוך אהבה והזדהות. ייעודנו הוא לרומם את החברה הישראלית - מבפנים, ולא מבחוץ."
" אנו מביטים בעין יפה על העולם המודרני ועל חידושיו. בהתפתחויות החדשות בתחומי החברה, המדע, הטכנולוגיה והתרבות יש טוב וגם רע. אנו מסרבים להתנכר להתפתחויות הללו. דרכנו היא לברור את הטוב מתוך הרע. לדעתנו, לימודים כלליים הם חיוניים לבניין אישיותו של יהודי מאמין בדור הזה.
" אנו מסורים למדינת ישראל, וסבורים שהמשך קיומה ושגשוגה חיוני להתפתחותו של עם היהודי. אנו מסתייגים מההתקפות כנגד החזון הציוני, שבאות מכיוונים שונים בחברה הישראלית.
" חז"ל לימדונו שחכמי 'בית הלל' נהגו בענווה ובכבוד גם כלפי יריביהם הרעיוניים. אף אנו מקבלים על עצמנו שיח של הקשבה ופתיחות, גם כלפי קולות שאיננו מזדהים עמם, תוך מתן ביטוי לדרכנו בלימוד התורה ובהפצתה".
אגב, ארגון רבני בית הלל הציב לו כיעד לשנים הקרובות להתמקד בנושאים שלעיתים מוזנחים הן בחברה הכללית והן ובעיקר בחברה הדתית. מה שמבטיח, שמשעמם לא יהיה.
אנו מאמינים בשיתוף נשים בתפקידי הנהגה ציבוריים. ברוח זו בחרנו להיות ארגון הרבנים האורתודוקסי הראשון בעולם שפתח את שורותיו בפני נשים. תלמידות חכמים ומנהיגות רוחניות ימצאו ב'בית הלל' את ביתן, לצד רבני קהילות ומרביצי תורה".
" אנו רואים עצמנו חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית. אמנם, יש לנו ביקורת על התנהלות המרחב הציבורי בישראל, אך אנו מביעים ביקורת זו מתוך אהבה והזדהות. ייעודנו הוא לרומם את החברה הישראלית - מבפנים, ולא מבחוץ."
" אנו מביטים בעין יפה על העולם המודרני ועל חידושיו. בהתפתחויות החדשות בתחומי החברה, המדע, הטכנולוגיה והתרבות יש טוב וגם רע. אנו מסרבים להתנכר להתפתחויות הללו. דרכנו היא לברור את הטוב מתוך הרע. לדעתנו, לימודים כלליים הם חיוניים לבניין אישיותו של יהודי מאמין בדור הזה.
" אנו מסורים למדינת ישראל, וסבורים שהמשך קיומה ושגשוגה חיוני להתפתחותו של עם היהודי. אנו מסתייגים מההתקפות כנגד החזון הציוני, שבאות מכיוונים שונים בחברה הישראלית.
" חז"ל לימדונו שחכמי 'בית הלל' נהגו בענווה ובכבוד גם כלפי יריביהם הרעיוניים. אף אנו מקבלים על עצמנו שיח של הקשבה ופתיחות, גם כלפי קולות שאיננו מזדהים עמם, תוך מתן ביטוי לדרכנו בלימוד התורה ובהפצתה".
אגב, ארגון רבני בית הלל הציב לו כיעד לשנים הקרובות להתמקד בנושאים שלעיתים מוזנחים הן בחברה הכללית והן ובעיקר בחברה הדתית. מה שמבטיח, שמשעמם לא יהיה.
מסופר על אחד מהגדויילים האמתיים של פעם, שבמקום מיני מאפה ותבשיל כמשלוח מנות בפורים למחותנו, הביא לו חידושים שחיבר על המגילה. על זו הדרך, אחד מבאי ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק, הוציא, לקראת בואו בברית הנישואין, ספר בשם 'פניני שיח' ובו תשובותיו של הרב קנייבסקי בעניינים שונים. באתר 'סרוגים' הביאו התייחסות הרב לשאלה: האם מותר לספרדי לשנות את שם משפחתו בכדי להתקבל לתלמוד תורה, שלא מקבל את הבן בגלל המוצא העדתי ששמו מעיד עליו. "זו לא רמאות, העיקר שיקבלו אותו לחיידר, השיב הרב עפ"י הכתבה. קטונתי. אני מניח שהרב שלי ('סרוג', מודרני, רב עם ידע עצום ואיש אקדמיה מוכשר) היה פוסק: חיידר שלא מוכן לקבל ילד בגלל מוצאו, אסור גם לאחרים ללמוד בו או ללמד בו. ואתם יודעים מה? אולי לא הרב קנייבסקי פסק כפי שמיוחס לו, אלא רק אחד המשמשים?.
**
לומדים היסטוריה וגם עושים היסטוריה. המערך לשירותים רוחניים בתפוצות, בהסתדרות הציונית העולמית, הוציא השנה הגדה של פסח מיוחדת לילדים בשפה האסטונית, הגדה המצטרפת לסדרת ההגדות, בתשע עשרה שפות שונות, שראו אור במהלך השנים האחרונות (איטלקית אנגלית, בולגרית, גרמנית, דנית, הודית, הונגרית, טורקית, יוונית, נורבגית, ספרדית, סרבית, פולנית, פורטוגזית, פינית, צרפתית, קרואטית רוסית, שוודית). לדברי הרב יחיאל וסרמן, ראש מערך התפוצות, זו הפעם הראשונה בהיסטוריה, שההגדה של פסח יוצאת לאור בשפה האסטונית. איך אומרים 'לשנה הבאה בירושלים' באסטונית?...
(המאמר מופיע ב'שבתון' גליון 'מצורע' - שבת הגדול תשע"ו)
צילום אילוסטרציה morguefile
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
OkgUPuAXRCCkTFRy
o chi per lui che linka i vimao:Codunicezione diSServizioIl link alla prima parte delle repliche riporta a Blogger.Per il resto, audio miserrimo a parte, complimenti ai relatori, al moderatore ed al pubblico presente che fino alla fine degli interventi dei relatori si è comportato in maniera ineccepibile. Un bell'incontro, finora.Bravi tutti... adesso, però, mancano le ultime parti e... mah, aspetto di vederle...
Kaylee
13/05/2016 15:50:38