נוער
"אור ירוק": לחייב בחינת בגרות בתיאוריה
ז' סיון ה'תשע"ו 13/06/2016
מערכת ′פיתה′
קבוצת הנוער של עמותת 'אור ירוק לכבוד שניאור חשין' בפתח תקוה ערכו את סקר בנושא מבחני התיאוריה ברחבי העיר. על פי תוצאות הסקר, 69% מבני הנוער בעיר שנשאלו עברו את מבחן התיאוריה בפעם הראשונה, 23% עברו אותו בפעם השנייה ואילו 3% עדיין לא הצליחו לעבור אותו. היתר עברו את המבחן בפעם השלישית או הרביעית שניגשו.
כידוע, כל אדם המעוניין בהוצאת רישיון נהיגה במדינת ישראל מחויב לעבור את מבחן התיאוריה, הבוחן את הידע של הנבחן בחוקי התנועה, בתמרורים השונים ומשמעותם, הבנת כללי השתלבות בתנועה ואת ההיכרות של הנבחן עם הרכב ותפעולו.
כיום נוהגים המועמדים לקבלת רישיון נהיגה, ללמוד למבחן התיאוריה באופן עצמאי באתרי האינטרנט השונים או בעזרת חוברת לימוד לתיאוריה.
על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2015 התרחשו 98 תאונות דרכים קטלניות בהן נהרג אדם אחד או יותר, בהם היה מעורב נהג צעיר בגילאי 15-24. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 התרחשו 4,212 תאונות דרכים בישראל בהן היה מעורב נהג צעיר.
בבקשה לקדם לימודי תיאוריה במסגרת לימודי בית הספר, כך שנוכל ללמוד בצורה יסודית את הנושאים התיאורטיים, נגביר את סיכויינו להצליח בבחינה ולא נוציא כסף נוסף מכיסם של הורינו.
עמותת 'אור ירוק': "מבחן התיאוריה אינו מספיק בכדי לאפשר לצעירים לקבל רישיון נהיגה כיוון שהוא לא מאפשר למידה יסודית של הנושאים התיאורטיים הקשורים בבטיחות בדרכים וכללי הנהיגה. בכדי לשנות זאת על יש לקדם את לימודי התיאוריה במסגרת לימודי בית הספר וכן להוסיף בחינת בגרות בתיאוריה. הטמעה של לימודי התעבורה והזהירות בדרכים בבתי הספר, תוביל לכך שהנהגים הצעירים יהיו בשלים יותר לנהיגה ויבינו בצורה מעמיקה יותר את כללי הבטיחות והזהירות בדרכים".

תגובות
(2 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
2.
עבודה מהבית
דרושים לעבודה מהבית בהעתק הדבק (הזנת תוכן ונתונים), אפשרות להגיע ל-250-450 ש"ח ביום! העתק הדבק של פוסטים בפייסבוק או באתרים שתקבלו מאיתנו! פרטים נוספים ינתנו בוואטספ 050-6158874 רווית
מיטל
19/07/2023 00:09:10
1.
ZvBQCRZjZgRP
Hello Lisa,Thanks for the comment. This blog is designed to get as much valuable marketing information, to as many small businesses as poat8ble.Thssi217;s why I am always seeking to get people, like yourself and those who have been kind enough to comment here, to share their knowledge with the blog’s readers.Thanks for contributing!
Clara
13/08/2016 12:09:52
קבוצת הנוער של עמותת 'אור ירוק לכבוד שניאור חשין' בפתח תקוה ערכו את סקר בנושא מבחני התיאוריה ברחבי העיר. על פי תוצאות הסקר, 69% מבני הנוער בעיר שנשאלו עברו את מבחן התיאוריה בפעם הראשונה, 23% עברו אותו בפעם השנייה ואילו 3% עדיין לא הצליחו לעבור אותו. היתר עברו את המבחן בפעם השלישית או הרביעית שניגשו.
כידוע, כל אדם המעוניין בהוצאת רישיון נהיגה במדינת ישראל מחויב לעבור את מבחן התיאוריה, הבוחן את הידע של הנבחן בחוקי התנועה, בתמרורים השונים ומשמעותם, הבנת כללי השתלבות בתנועה ואת ההיכרות של הנבחן עם הרכב ותפעולו.
כיום נוהגים המועמדים לקבלת רישיון נהיגה, ללמוד למבחן התיאוריה באופן עצמאי באתרי האינטרנט השונים או בעזרת חוברת לימוד לתיאוריה.
על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2015 התרחשו 98 תאונות דרכים קטלניות בהן נהרג אדם אחד או יותר, בהם היה מעורב נהג צעיר בגילאי 15-24. עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2015 התרחשו 4,212 תאונות דרכים בישראל בהן היה מעורב נהג צעיר.
בבקשה לקדם לימודי תיאוריה במסגרת לימודי בית הספר, כך שנוכל ללמוד בצורה יסודית את הנושאים התיאורטיים, נגביר את סיכויינו להצליח בבחינה ולא נוציא כסף נוסף מכיסם של הורינו.
עמותת 'אור ירוק': "מבחן התיאוריה אינו מספיק בכדי לאפשר לצעירים לקבל רישיון נהיגה כיוון שהוא לא מאפשר למידה יסודית של הנושאים התיאורטיים הקשורים בבטיחות בדרכים וכללי הנהיגה. בכדי לשנות זאת על יש לקדם את לימודי התיאוריה במסגרת לימודי בית הספר וכן להוסיף בחינת בגרות בתיאוריה. הטמעה של לימודי התעבורה והזהירות בדרכים בבתי הספר, תוביל לכך שהנהגים הצעירים יהיו בשלים יותר לנהיגה ויבינו בצורה מעמיקה יותר את כללי הבטיחות והזהירות בדרכים".

תגובות
(2 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
2.
עבודה מהבית
דרושים לעבודה מהבית בהעתק הדבק (הזנת תוכן ונתונים), אפשרות להגיע ל-250-450 ש"ח ביום! העתק הדבק של פוסטים בפייסבוק או באתרים שתקבלו מאיתנו! פרטים נוספים ינתנו בוואטספ 050-6158874 רווית
מיטל
19/07/2023 00:09:10
1.
ZvBQCRZjZgRP
Hello Lisa,Thanks for the comment. This blog is designed to get as much valuable marketing information, to as many small businesses as poat8ble.Thssi217;s why I am always seeking to get people, like yourself and those who have been kind enough to comment here, to share their knowledge with the blog’s readers.Thanks for contributing!
Clara
13/08/2016 12:09:52