- ט"ו אלול ה'תשפ"ה 08/09/2025כבן 70 נפל מחלון ברחוב שלום צלח, פונה לבלינסון במצב בינוני
- ז' אלול ה'תשפ"ה 31/08/2025מועצת העיר אישרה הערב, יום ראשון, 31 באוגוסט, פה אחד את תקציב התמיכות לאחזקת בתי כנסת וענייני דת. בין השאר אושר תקציב לבניית מקווה ומרכז קהילתי ברחוב פנחס חגין. מעניין יהיה לראות תגובת השכנים באיזור למקווה שיוקם
כתבות
האם פתח תקוה מסוכנת לקשישים בכבישים?
כ"א חשון ה'תשע"ז 22/11/2016
מערכת ′פיתה′
בחודש נובמבר מציינים ברחבי ישראל את "חודש האזרח הוותיק". לאור ההיפגעות הגבוהה של הקשישים בישראל בתאונות דרכים, החליטו בעמותת אור ירוק לבדוק האם מעברי החציה ביישובים מותאמים גם לאוכלוסייה המבוגרת. הבדיקה נעשתה במקומות אליהם מגיעים קשישים רבים כמו מחוץ למעונות יום לקשישים, בתי אבות וקופות חולים.
מתנדבי אור ירוק בדקו כמעט 200 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי הולכי הרגל הקשישים נמצאו עדיין במעבר החצייה כשלכלי הרכב כבר הופיע האור הירוק.
בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם פתח תקוה:
נבדקו שישה מעברי חציה. בבדיקה נמצא כי שלושה מעברי חציה היו מחוקים או דהויים, בשניים מהם לא הייתה הנמכה, בארבעה לא היו פסי האטה ומעבר חציה אחד לא היה מרומזר. ברמזורים שכן נבדקו, הזמן הממוצע של האור הירוק בהם היה 20 שניות, בעוד זמן ממוצע של חציית קשיש את מעברי החציה הללו היה 14 שניות.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והרשויות המקומיות צריכים להגן על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
מתנדבי אור ירוק בדקו כמעט 200 מעברי חציה ב-83 רשויות ברחבי הארץ. במהלך הבדיקות בחנו המתנדבים האם מעברי החציה דהויים, האם קיימת הנמכת מדרכה בכניסה למעבר החציה, האם קיים פס האטה לפני מעבר החציה והאם משך האור הירוק (במעברי חציה עם רמזור) מותאם לקצב ההליכה של האזרחים הוותיקים.

מהבדיקה עולה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות. בנוסף נמצא כי הולכי הרגל הקשישים נמצאו עדיין במעבר החצייה כשלכלי הרכב כבר הופיע האור הירוק.
בין המקומות אליהם הגיעו המתנדבים גם פתח תקוה:
נבדקו שישה מעברי חציה. בבדיקה נמצא כי שלושה מעברי חציה היו מחוקים או דהויים, בשניים מהם לא הייתה הנמכה, בארבעה לא היו פסי האטה ומעבר חציה אחד לא היה מרומזר. ברמזורים שכן נבדקו, הזמן הממוצע של האור הירוק בהם היה 20 שניות, בעוד זמן ממוצע של חציית קשיש את מעברי החציה הללו היה 14 שניות.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה והרשויות המקומיות צריכים להגן על הקשישים באמצעות שיפור התשתית הבטיחותית עבורם. בסביבת ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, צריך להאריך את משך הרמזור הירוק להולכי הרגל, להתקין פסי האטה, להנמיך מדרכות ולהציב שלטים המתריעים כי ישנם קשישים בדרך".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
כתבות
הנחיות מצילות חיים לקראת גל החום
06/08/2025
מקומי
מרוץ הלילה נדחה בחודשיים
29/07/2025
חינוך
חרדים ומשרתים
21/07/2025
מקומי
איך תונצח המלחמה בפ"ת?
26/06/2025
כתבות
רחוקות מהבית - קרובות ללב
24/06/2025
מקומי
ממשיכים בשידרוג מרכז העיר
24/06/2025
מקומי
מה העלתה בחכתה סוכנת קטינה שהפעילה המשטרה בפ"ת?
23/06/2025
כתבות
פעם מתנדב, תמיד מתנדב
22/06/2025
מקומי
פחות אוטובוסים יסעו בשכונה
26/05/2025
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023




