- כ"ב תשרי ה'תשפ"ד 07/10/2023מצב חירום - מענה ומידע לציבור
חינוך
בית חינוך אורי אורבך; "מזקנים אתבונן"
י' טבת ה'תשע"ז 08/01/2017
מערכת ′פיתה′
בבית חינוך יוצר ממ"ד אורי אורבך, פועלת תכנית "הקשר הרב-דורי" - המחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי בית הספר לבין האוכלוסייה המבוגרת, באמצעות הסביבה הטכנולוגית. המורה סימה דדון מובילה את התוכנית בביה"ס.
התכנית מופעלת בשיתוף משרד החינוך, המשרד לאזרחים ותיקים ומוזיאון העם היהודי-בית התפוצות.
בתכנית זו נפגשים התלמידים עם אזרחים ותיקים ומלמדים אותם, בשלב הראשון, מיומנויות תקשוב בסיסיות, שימוש בדאר אלקטרוני וגלישה באינטרנט. בשלב השני נבנית תכנית לתיעוד זיכרונותיהם של המבוגרים, תוך למידה ושימור המורשת היישובית קהילתית, הארצית והלאומית של מדינת ישראל.
הסיפורים עולים למאגר הווירטואלי של בית התפוצות ונשארים שם ובכך הופכים מנחלת הפרט לנחלת הכלל.
ליאת אילון, מנהלת בית החינוך, מספרת: "במפגשים ההדדיים תורם כל צד מיתרונותיו לחיזוק הקשר הבין - דורי. למידה הדדית וחוויות משותפות תורמים להבנה טובה יותר של בן הדור האחר, ובכך יוצרים מערכת שורשית וערכית בחברה. תכנית הקשר הרב - דורי מאפשרת להפוך את הטכנולוגיה לדרך חיים יישומית, מציאותית ועממית המרוממת ומפארת את חיינו, תוך העצמה של ערכי תרבות ושמירת המורשת הלאומית".
בית הספר מוצא יתרונות רבים לתוכנית, החל בבית הספר המקיים תכנית התנדבותית קהילתית המסייעת במימוש חזון בית הספר, המשך בתלמיד אשר התכנית מסייעת לו לפתח כישורי מנהיגות, כישורי הנחייה וגיבוש הזהות האישית, וכלה באזרחים הוותיקים, להם ניתנת ההזדמנות לגלות את רזי הטכנולוגיה, ואת היישומים המעשיים. מיומנות שיאפשרו להם תפקוד מיטבי בחברה המודרנית.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
ohrdbREBbKSIPhZ
That's an inventive answer to an inntteseirg question
Zabrina
15/02/2017 16:36:24
התכנית מופעלת בשיתוף משרד החינוך, המשרד לאזרחים ותיקים ומוזיאון העם היהודי-בית התפוצות.
בתכנית זו נפגשים התלמידים עם אזרחים ותיקים ומלמדים אותם, בשלב הראשון, מיומנויות תקשוב בסיסיות, שימוש בדאר אלקטרוני וגלישה באינטרנט. בשלב השני נבנית תכנית לתיעוד זיכרונותיהם של המבוגרים, תוך למידה ושימור המורשת היישובית קהילתית, הארצית והלאומית של מדינת ישראל.
הסיפורים עולים למאגר הווירטואלי של בית התפוצות ונשארים שם ובכך הופכים מנחלת הפרט לנחלת הכלל.
ליאת אילון, מנהלת בית החינוך, מספרת: "במפגשים ההדדיים תורם כל צד מיתרונותיו לחיזוק הקשר הבין - דורי. למידה הדדית וחוויות משותפות תורמים להבנה טובה יותר של בן הדור האחר, ובכך יוצרים מערכת שורשית וערכית בחברה. תכנית הקשר הרב - דורי מאפשרת להפוך את הטכנולוגיה לדרך חיים יישומית, מציאותית ועממית המרוממת ומפארת את חיינו, תוך העצמה של ערכי תרבות ושמירת המורשת הלאומית".
בית הספר מוצא יתרונות רבים לתוכנית, החל בבית הספר המקיים תכנית התנדבותית קהילתית המסייעת במימוש חזון בית הספר, המשך בתלמיד אשר התכנית מסייעת לו לפתח כישורי מנהיגות, כישורי הנחייה וגיבוש הזהות האישית, וכלה באזרחים הוותיקים, להם ניתנת ההזדמנות לגלות את רזי הטכנולוגיה, ואת היישומים המעשיים. מיומנות שיאפשרו להם תפקוד מיטבי בחברה המודרנית.
תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
ohrdbREBbKSIPhZ
That's an inventive answer to an inntteseirg question
Zabrina
15/02/2017 16:36:24
ידיעות בקצרה
ספורט
"בשביל הספורט" טור דעה מאת שי מייבסקי "מי הבא בתור ומי בתור הבא" ("איך קוראים לאהבה שלי", יהודה פוליקר ויעקב גלעד) אליך רב"ש
10/04/2024
כתבות
אירוע פלילי חמור הלילה בפ"ת
09/04/2024
כתבות
כמה חנייה שתרצו
31/03/2024
חינוך
החינוך הדתי פ"ת - בידיו
27/03/2024
מקומי
נעצר בחשד שחטף תיקים מנשים בעיר
26/03/2024
כתבות
מי קיבלו בעירייה את הסמכויות בתיקים החשובים לציבור ה′סרוג′?
22/03/2024
מקומי
ההצעה הראשונה של האופוזיציה בעירייה
13/03/2024
נדל"ן
תחזיקו טוב; מלון נוסף יוקם בפ"ת
12/03/2024
מקומי
הנשים המובילות בפ"ת
10/03/2024
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023