- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
למי מיועדות המדרכות?
ב' שבט ה'תשע"ז 29/01/2017
מערכת ′פיתה′
אופניים חשמליים, קלנועיות, רכבים פרטיים, משאיות פורקות סחורה וקטנועים – זוהי רק רשימה חלקית של כלי רכב שהפקיעו בשנים האחרונות את המדרכה מידיהם של הולכי הרגל והפכו את המקום הבטוח ביותר עבורם למסוכן. בנוסף לכל אלו, ברחובות רבים בכל רחבי הארץ, ישנם מפגעים שונים על המדרכות, שמאלצים את הולכי הרגל לרדת מהמדרכה וללכת על הכביש, כשדבר אינו מפריד בינם לבין המכוניות.
לאחרונה, יצאו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין בכל רחבי הארץ בכדי לבדוק עד כמה חמורה תופעה זו ולהביא לידיעת הרשויות המקומיות כי ישנם מפגעים שיש לטפל בהם למען בטיחות התושבים.
בני הנוער בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.
בין היישובים בהם התבצעה הבדיקה גם פתח תקוה.
הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
- ברחובות פינס וסלנט כל המדידות נמצאו תקינות.
- ברחוב העצמאות מדידה אחת מתוך שלוש מדידות נמצאה לא תקינה.
- ברחוב אבא אחימאיר שתי מדידות מתוך שלוש מדידות נמצאו לא תקינות.
חסמים שנמצאו ברחובות השונים במרחב המוקצה להולכי הרגל:
- עמודי תאורה
- עצים
- עמודי חשמל
- פחי זבל
- רכבים חונים
.jpg)
עמותת אור ירוק: "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן כי הולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
לאחרונה, יצאו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לכבוד שניאור חשין בכל רחבי הארץ בכדי לבדוק עד כמה חמורה תופעה זו ולהביא לידיעת הרשויות המקומיות כי ישנם מפגעים שיש לטפל בהם למען בטיחות התושבים.
בני הנוער בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, עצים גדולים השתולים באמצע המדרכה וחוסמים אותה ועוד.
בין היישובים בהם התבצעה הבדיקה גם פתח תקוה.
הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
- ברחובות פינס וסלנט כל המדידות נמצאו תקינות.
- ברחוב העצמאות מדידה אחת מתוך שלוש מדידות נמצאה לא תקינה.
- ברחוב אבא אחימאיר שתי מדידות מתוך שלוש מדידות נמצאו לא תקינות.
- עמודי תאורה
- עצים
- עמודי חשמל
- פחי זבל
- רכבים חונים
.jpg)
עמותת אור ירוק: "המדרכות נועדו לשמור על בטיחותם ונוחותם של הולכי הרגל. לא ייתכן כי הולכי הרגל, ביניהם קשישים, בעלי מוגבלויות וילדים, ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה