- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
תלמידים בתפקיד המורים
י"ח סיון ה'תשע"ז 12/06/2017
מערכת ′פיתה′
במערכת החינוך העל יסודי פ"ת חגגו את יום הלמידה, שכלל לימוד מגוון עם סדנאות שהועברו על ידי תלמידים.
רויטל שפירא מנהלת האגף לחינוך על יסודי מסבירה: "לפני שנתיים הכרזנו על פ"ת עיר המיומנויות של המאה 21, כן דווקא כאן בעיר הוותיקה הזאת, ובחינוך העל יסודי המכוון לתוצאות והישגים החלטנו לצד שיפור הישגים לימודיים, הצטיינות, צמצום פערים לימודיים וקידום מרחבים מצמיחים בבתי הספר, לפתח ולקדם את תפקודי הלומד במאה ה- 21.
בשנה שעברה בכל בתי הספר פיתחו "קורסים" ויחידות הוראה מגוונות סביב תפקודי לומד, השנה החלטנו להרחיב את האוטונומיה ולאפשר לכל בי"ס לבחור את דרכו ובלבד שיהיה לנו הרבה עש"ן: עומק, שכיחות ונראות גדולה יותר של מיומנויות המאה ה- 21. החלום שלנו שתלמיד המסיים ללמוד במערכת החינוך בעיר פ"ת יוכל להתגאות ולומר בביה"ס שלי לא רק לימדו לבגרות ולמיצב, אלא הכשירו ואימנו אותי בתחומים מגוונים לחיים ונתנו לי כלים לשוק העבודה העתידי".
בסדנאות שעברו צוותי בתי הספר העל יסודיים, התאפשרה למידת עמיתים והצצה ללמידה אחרת. פגשנו תלמידים וצוותים שהציגו למידה אחרת מבוססת מיומנויות כשהם חדורי התלהבות ביצירה. הנחיה זו היא חלק מהאימון שאנו מדברים עליו המקדם את התפקודים הרצויים.
נדיר עד מאוד שרשות מקומית בוחרת לבדוק ולמפות את המיומנויות שבהן בתי הספר בחרו להעמיק. לעשות בדיקה בתחילת התהליך ובדיקה בסוף השנה על דיווחי תלמידים ומורים.
בכנס הוצגו תוצרי המפויים שנערכו בשבעה בתי ספר בעיר. ממצאי המפויים לימדו שיש התקדמות בהוראה מבוססת מיומנויות.
התלמידים שנדגמו מדווחים שבתי הספר עשו תהליך של הוראה מבוססת מיומנויות, ביחס לפתיחת השנה, והמורים דיווחו על התכוונות ותכנון שיעורים בהתאם.
סיים את יום הלמידה ד"ר עופר מורגרשטיין יועץ לאגף מו"פ של משרד החינוך ועוסק בחקר העתיד בחינוך, שהרצה בנושא: כיצד נכין את התלמידים לעולם העתיד הבלתי ידוע?
.jpg)
בתמונות סדנאות הלמידה, ועל הבמה התלמידים שלימדו במהלך היום "מהי למידה משמעותית עבורם".
צילום: לשכת הדובר
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
רויטל שפירא מנהלת האגף לחינוך על יסודי מסבירה: "לפני שנתיים הכרזנו על פ"ת עיר המיומנויות של המאה 21, כן דווקא כאן בעיר הוותיקה הזאת, ובחינוך העל יסודי המכוון לתוצאות והישגים החלטנו לצד שיפור הישגים לימודיים, הצטיינות, צמצום פערים לימודיים וקידום מרחבים מצמיחים בבתי הספר, לפתח ולקדם את תפקודי הלומד במאה ה- 21.
בשנה שעברה בכל בתי הספר פיתחו "קורסים" ויחידות הוראה מגוונות סביב תפקודי לומד, השנה החלטנו להרחיב את האוטונומיה ולאפשר לכל בי"ס לבחור את דרכו ובלבד שיהיה לנו הרבה עש"ן: עומק, שכיחות ונראות גדולה יותר של מיומנויות המאה ה- 21. החלום שלנו שתלמיד המסיים ללמוד במערכת החינוך בעיר פ"ת יוכל להתגאות ולומר בביה"ס שלי לא רק לימדו לבגרות ולמיצב, אלא הכשירו ואימנו אותי בתחומים מגוונים לחיים ונתנו לי כלים לשוק העבודה העתידי".
בסדנאות שעברו צוותי בתי הספר העל יסודיים, התאפשרה למידת עמיתים והצצה ללמידה אחרת. פגשנו תלמידים וצוותים שהציגו למידה אחרת מבוססת מיומנויות כשהם חדורי התלהבות ביצירה. הנחיה זו היא חלק מהאימון שאנו מדברים עליו המקדם את התפקודים הרצויים.
נדיר עד מאוד שרשות מקומית בוחרת לבדוק ולמפות את המיומנויות שבהן בתי הספר בחרו להעמיק. לעשות בדיקה בתחילת התהליך ובדיקה בסוף השנה על דיווחי תלמידים ומורים.
בכנס הוצגו תוצרי המפויים שנערכו בשבעה בתי ספר בעיר. ממצאי המפויים לימדו שיש התקדמות בהוראה מבוססת מיומנויות.
התלמידים שנדגמו מדווחים שבתי הספר עשו תהליך של הוראה מבוססת מיומנויות, ביחס לפתיחת השנה, והמורים דיווחו על התכוונות ותכנון שיעורים בהתאם.
סיים את יום הלמידה ד"ר עופר מורגרשטיין יועץ לאגף מו"פ של משרד החינוך ועוסק בחקר העתיד בחינוך, שהרצה בנושא: כיצד נכין את התלמידים לעולם העתיד הבלתי ידוע?
.jpg)
בתמונות סדנאות הלמידה, ועל הבמה התלמידים שלימדו במהלך היום "מהי למידה משמעותית עבורם".
צילום: לשכת הדובר
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה