- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
את מי משמשות המדרכות בפתח-תקווה?
א' אב ה'תשע"ז 24/07/2017
מערכת ′פיתה′
בשנים האחרונות עולות עוד ועוד תלונות של הולכי רגל, שאינם מסוגלים ללכת על המדרכה מבלי לסכן את חייהם. המדרכות, כך אומרים התושבים, הפכו להיות מסלול נסיעה נוסף עבור אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ממנועים, הוברבורדים ודומיהם, ויחד עם המכוניות החונות, הגזם שנערם והשלטים החוסמים כבר לא נשאר מקום להולכי הרגל.
בכדי לעצור תופעה זו, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין, חונכי פר"ח ומתנדבים נוספים מכל רחבי הארץ, לבדוק את מצב המדרכות ביותר ממאה יישובים במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות במידה וישנה סכנה להולכי הרגל.
המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.
.jpg)
בין היישובים בהם נעשתה הבדיקה גם פתח תקוה:
הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
- ברחובות חגי ונחום, בכל שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן;
- ברחובות הענבל, התוף, מנחם בגין, סלנט ופינס בכל שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות עומדות בתקן;
- ברחוב העצמאות במדידה אחת מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן;
- ברחוב הרב צעירי בשתי מדידות מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן;
חסמים שנמצאו ברחובות השונים במרחב המוקצה להולכי הרגל:
עמודי תאורה, תמרורים, פסולת, עמודי חשמל, רכבים חונים, פחי זבל.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: " על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בכדי לעצור תופעה זו, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין, חונכי פר"ח ומתנדבים נוספים מכל רחבי הארץ, לבדוק את מצב המדרכות ביותר ממאה יישובים במטרה להתריע בפני הרשויות המקומיות במידה וישנה סכנה להולכי הרגל.
המתנדבים בדקו שני פרמטרים עיקריים: האם רוחב המדרכה הוא 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, והאם ישנם חסמים על המדרכה המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל החוסמים את המדרכות, מכוניות חונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע המדרכה ואינם מאפשרים מעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות ועוד.
.jpg)
בין היישובים בהם נעשתה הבדיקה גם פתח תקוה:
הרחובות בהם ערכו המתנדבים את הבדיקה ועמידותם בתקן רוחב המדרכה (130 ס"מ):
- ברחובות חגי ונחום, בכל שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן;
- ברחובות הענבל, התוף, מנחם בגין, סלנט ופינס בכל שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות עומדות בתקן;
- ברחוב העצמאות במדידה אחת מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן;
- ברחוב הרב צעירי בשתי מדידות מתוך שלוש המדידות שנעשו נמצא כי המדרכות אינן עומדות בתקן;
חסמים שנמצאו ברחובות השונים במרחב המוקצה להולכי הרגל:
עמודי תאורה, תמרורים, פסולת, עמודי חשמל, רכבים חונים, פחי זבל.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: " על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות רחבות מספיק וחפות ממפגעים בכדי שהולכי הרגל יוכלו ללכת בהן בבטחה תוך שמירת הפרדתם מכלי הרכב בכביש".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה