- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
חינוך
נפתח תיכון חדש בגבעת שמואל
י"ב אלול ה'תשע"ז 03/09/2017
מערכת ′פיתה′

עם 300 תלמידים, הורים, ראש העיר יוסי ברודני, סגני ראש העיר משה מרר ובני סומך, חברי מועצת העיר מיכל נתנאל, הרצל ארביב, מנחם צרויה, עדי גרוס ואריאל פרקש, מנהלת אגף החינוך אתי דהן וצוות האגף, נפתח תיכון גבעת שמואל ביום שישי האחרון ( טקס חנוכת התיכון ייערך בהמשך החודש).
שלב א' של התיכון בהשקעה ראשונית של 20 מיליון ₪ על שטח של כ 20 דונם כולל 4 קומות בהן ספרייה המתפרשת על חלל של 2 קומות , 12 כיתות לימוד , מרחבי למידה שכבתיים, ספרייה, חדרי ספח ומנהלה, מעבדות (מחשבים+ מדעים), מגרשי ספורט משולבים ומתקני כושר , אמפי מוצל , שטחים מגוננים, דשא וספסלים, גג ייחודי המהווה חצר מוצלת ומטופחת עם ספסלים וערוגות צמחים. התיכון מהווה חלק מקריית חינוך, קהילה וספורט עירוני המתוכננת בדרום העיר .חזית התיכון פונה לכיכר עירונית עתידית שתכלול מסחר ופיתוח סביבתי.
שלב ב' של התיכון, שייפתח ב 2018 בהשקעה של 20 מיליון ש"ח נוספים, יכלול מבואת כניסה, המשך ספרייה, אודיטוריום בית ספרי, 12 כיתות לימוד נוספות , מעבדות וחדרי ספח רבים. כמו כן במבנה ישולב מרכז קהילתי (שלוחת מתנ"ס הכוללת חדרי פעילות ואולמות משולבים) שישמש בבקרים את ביה"ס, ובשעות אחה"צ ייעשה בו גם שימוש קהילתי. מבנה התיכון תוכנן כך שיאפשר תוספת כיתות לימוד במידת הצורך.
כבר בכניסה למבנה ניכרת החשיבה העיצובית כתומכת תהליכי פדגוגיה חדשניים - הקומות שכל אחת מהן צבועה בצבע אחר, מרחבי הלימוד הייחודיים והחדשניים שהוקמו בכל קומה לטובת כלל תלמידי השכבה החצר המטופחת על הגג (שתיפתח בהמשך החודש) .
אתי דהן מנהלת אגף החינוך בעירייה מסבירה : "בכל קומה בתיכון הוקמו מרחבי לימוד ייחודיים, שכל אחד מהם מעודד את התלמידים ללמידה שונה, לעבודת צוות, ליזמות ועוד. למשל בקומה 2 חלל הלימוד המשותף כולל במה שמעודדת את התלמידים להכין ולהציג פרזנטציות, לנאום וממש להביא את פינת הנאומים המפורסמת ב'הייד פארק' לתוך מרחב ביה"ס, לייצר מערכי שיעור שונים לגמרי, ללא צורך לצאת החוצה.
מדברים היום בכל מקום על רובוטים בשירות האדם ובינה מלאכותית. בתיכון כמעט כל ההוראה תהיה מלווה בכלים טכנולוגיים ומערכי שיעור שלמים ייועדו לכך. כל תלמיד יבין את מהות הטכנולוגיה. הכוונה היא לא שיבחרו בהכרח לעסוק בתחום טכנולוגי אלא שיבינו את מהות הטכנולוגיה.
.jpg)
.jpg)
תכניות בשת"פ עם מוסדות אקדמאיים - במקביל, במהלך החודש וחצי האחרונים בחר כל תלמיד ע"פ נטיית ליבו והתאמתו, מסלול מצויינות הכולל תוספת של 6 שעות לימוד שבועיות (חלקן ממומנות מתשלומי התל"ן וחלקן מהרשות). מדובר במסלולי מצויינות המתקיימים בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמאיים: מכון ויצמן, אוניברסיטת ת"א ואוניברסיטת בר אילן. מסלול 'מרום' להעמקת הידע בתחומי המדעים, הרפואה והרובוטיקה, מסלול 'כוכב' לתלמידים מוכשרים בתחומי האמנות או הספורט ומסלול 'מעוף' לתלמידים בעלי יכולת הנהגה והובלה.
בנוסף, יזכו התלמידים (שכבות ד'-ט' ) בכל בתי הספר בעיר ובתוך כך גם בתיכון, לימי עיון והעשרה באוניברסיטת בר אילן בקורסים מגוונים, לדוגמה : אסטרונומיה ואסטרופיזיקה/ מכניקת הרובוט/ החשמל והמוח האנושי/ תהליכי למידה וזיכרון / דיפלומטיה ציבורית/תורשה מול סביבה ועוד".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

עם 300 תלמידים, הורים, ראש העיר יוסי ברודני, סגני ראש העיר משה מרר ובני סומך, חברי מועצת העיר מיכל נתנאל, הרצל ארביב, מנחם צרויה, עדי גרוס ואריאל פרקש, מנהלת אגף החינוך אתי דהן וצוות האגף, נפתח תיכון גבעת שמואל ביום שישי האחרון ( טקס חנוכת התיכון ייערך בהמשך החודש).
שלב א' של התיכון בהשקעה ראשונית של 20 מיליון ₪ על שטח של כ 20 דונם כולל 4 קומות בהן ספרייה המתפרשת על חלל של 2 קומות , 12 כיתות לימוד , מרחבי למידה שכבתיים, ספרייה, חדרי ספח ומנהלה, מעבדות (מחשבים+ מדעים), מגרשי ספורט משולבים ומתקני כושר , אמפי מוצל , שטחים מגוננים, דשא וספסלים, גג ייחודי המהווה חצר מוצלת ומטופחת עם ספסלים וערוגות צמחים. התיכון מהווה חלק מקריית חינוך, קהילה וספורט עירוני המתוכננת בדרום העיר .חזית התיכון פונה לכיכר עירונית עתידית שתכלול מסחר ופיתוח סביבתי.
שלב ב' של התיכון, שייפתח ב 2018 בהשקעה של 20 מיליון ש"ח נוספים, יכלול מבואת כניסה, המשך ספרייה, אודיטוריום בית ספרי, 12 כיתות לימוד נוספות , מעבדות וחדרי ספח רבים. כמו כן במבנה ישולב מרכז קהילתי (שלוחת מתנ"ס הכוללת חדרי פעילות ואולמות משולבים) שישמש בבקרים את ביה"ס, ובשעות אחה"צ ייעשה בו גם שימוש קהילתי. מבנה התיכון תוכנן כך שיאפשר תוספת כיתות לימוד במידת הצורך.
כבר בכניסה למבנה ניכרת החשיבה העיצובית כתומכת תהליכי פדגוגיה חדשניים - הקומות שכל אחת מהן צבועה בצבע אחר, מרחבי הלימוד הייחודיים והחדשניים שהוקמו בכל קומה לטובת כלל תלמידי השכבה החצר המטופחת על הגג (שתיפתח בהמשך החודש) .
אתי דהן מנהלת אגף החינוך בעירייה מסבירה : "בכל קומה בתיכון הוקמו מרחבי לימוד ייחודיים, שכל אחד מהם מעודד את התלמידים ללמידה שונה, לעבודת צוות, ליזמות ועוד. למשל בקומה 2 חלל הלימוד המשותף כולל במה שמעודדת את התלמידים להכין ולהציג פרזנטציות, לנאום וממש להביא את פינת הנאומים המפורסמת ב'הייד פארק' לתוך מרחב ביה"ס, לייצר מערכי שיעור שונים לגמרי, ללא צורך לצאת החוצה.
מדברים היום בכל מקום על רובוטים בשירות האדם ובינה מלאכותית. בתיכון כמעט כל ההוראה תהיה מלווה בכלים טכנולוגיים ומערכי שיעור שלמים ייועדו לכך. כל תלמיד יבין את מהות הטכנולוגיה. הכוונה היא לא שיבחרו בהכרח לעסוק בתחום טכנולוגי אלא שיבינו את מהות הטכנולוגיה.
.jpg)
.jpg)
תכניות בשת"פ עם מוסדות אקדמאיים - במקביל, במהלך החודש וחצי האחרונים בחר כל תלמיד ע"פ נטיית ליבו והתאמתו, מסלול מצויינות הכולל תוספת של 6 שעות לימוד שבועיות (חלקן ממומנות מתשלומי התל"ן וחלקן מהרשות). מדובר במסלולי מצויינות המתקיימים בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמאיים: מכון ויצמן, אוניברסיטת ת"א ואוניברסיטת בר אילן. מסלול 'מרום' להעמקת הידע בתחומי המדעים, הרפואה והרובוטיקה, מסלול 'כוכב' לתלמידים מוכשרים בתחומי האמנות או הספורט ומסלול 'מעוף' לתלמידים בעלי יכולת הנהגה והובלה.
בנוסף, יזכו התלמידים (שכבות ד'-ט' ) בכל בתי הספר בעיר ובתוך כך גם בתיכון, לימי עיון והעשרה באוניברסיטת בר אילן בקורסים מגוונים, לדוגמה : אסטרונומיה ואסטרופיזיקה/ מכניקת הרובוט/ החשמל והמוח האנושי/ תהליכי למידה וזיכרון / דיפלומטיה ציבורית/תורשה מול סביבה ועוד".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה