- ט"ו אלול ה'תשפ"ה 08/09/2025כבן 70 נפל מחלון ברחוב שלום צלח, פונה לבלינסון במצב בינוני
- ז' אלול ה'תשפ"ה 31/08/2025מועצת העיר אישרה הערב, יום ראשון, 31 באוגוסט, פה אחד את תקציב התמיכות לאחזקת בתי כנסת וענייני דת. בין השאר אושר תקציב לבניית מקווה ומרכז קהילתי ברחוב פנחס חגין. מעניין יהיה לראות תגובת השכנים באיזור למקווה שיוקם
כתבות
שבת חוה"מ סוכות- שמות ל"ג ומגילת קהלת
ט"ז תשרי ה'תשע"ח 06/10/2017
מערכת "פיתה"

דבר תורה על מגילת קהלת שנקראת בשבת חוהמ"ס סוכות.
נשאלת השאלה מה הקשר בין קהלת לסוכות? זו מדברת על עצב וזו מחוייבת בשמחה, הכיצד? בפשטות ניתן לומר שאלה הם החיים. בחיים אין רק שמחה אלא יש גם עצב. אדם שלא חווה עצב, אולי לא ידע לשמוח, אך גם כאשר אדם יחווה עצב, עליו להבין שזה חלק מהחיים. עליו לחקור את עיצבונו כפי שעשה קהלת תוך עשיית חשבון נפש, וכך להגיע לשמחה האמיתית. העצב הוא אפוא אמצעי וחלק מתהליך בניית אושרו ושמחתו של האדם. זהו תהליך שעבר שלמה המלך בחייו, ואת מסקנתו הוא מבקש להנחיל לדורות. הוא בא ללמד כי לא לעולם חוסן וכי האדם צריך לדעת לשים סייג לשאיפותיו הגשמיות ולראות בהן רק אמצעי ולעולם לא מטרה. כדי לשמוח באמת כמצוות חג הסוכות על האדם לבסס את שמחתו מתוך ניסיון אישי מעמיק, מתוך עיון, הבנה וידיעה של המציאות ולא מתוך קלות ראש. ולכן דווקא בחג הסוכות, שבו האדם מצווה לשמוח, באה המגילה לאזן את השמחה בדברי עומק והגות ולצקת בה תוכן בעל משמעות אמיתית של לקח, על מנת ללמדך "שאין השכינה שורה לא מתוך עצבות ולא מתוך שחוק ולא מתוך קלות ראש ולא מתוך שיחה ולא מתוך דברים בטלים, אלא מתוך דבר שמחה של מצווה". שבת שלום ומועדים לשמחה לכולם
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

דבר תורה על מגילת קהלת שנקראת בשבת חוהמ"ס סוכות.
נשאלת השאלה מה הקשר בין קהלת לסוכות? זו מדברת על עצב וזו מחוייבת בשמחה, הכיצד? בפשטות ניתן לומר שאלה הם החיים. בחיים אין רק שמחה אלא יש גם עצב. אדם שלא חווה עצב, אולי לא ידע לשמוח, אך גם כאשר אדם יחווה עצב, עליו להבין שזה חלק מהחיים. עליו לחקור את עיצבונו כפי שעשה קהלת תוך עשיית חשבון נפש, וכך להגיע לשמחה האמיתית. העצב הוא אפוא אמצעי וחלק מתהליך בניית אושרו ושמחתו של האדם. זהו תהליך שעבר שלמה המלך בחייו, ואת מסקנתו הוא מבקש להנחיל לדורות. הוא בא ללמד כי לא לעולם חוסן וכי האדם צריך לדעת לשים סייג לשאיפותיו הגשמיות ולראות בהן רק אמצעי ולעולם לא מטרה. כדי לשמוח באמת כמצוות חג הסוכות על האדם לבסס את שמחתו מתוך ניסיון אישי מעמיק, מתוך עיון, הבנה וידיעה של המציאות ולא מתוך קלות ראש. ולכן דווקא בחג הסוכות, שבו האדם מצווה לשמוח, באה המגילה לאזן את השמחה בדברי עומק והגות ולצקת בה תוכן בעל משמעות אמיתית של לקח, על מנת ללמדך "שאין השכינה שורה לא מתוך עצבות ולא מתוך שחוק ולא מתוך קלות ראש ולא מתוך שיחה ולא מתוך דברים בטלים, אלא מתוך דבר שמחה של מצווה". שבת שלום ומועדים לשמחה לכולם
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה