כתבות
פגיעה חמורה בהדר גנים: הוצגו תוכניות "סירקין הקטנה". ללא תשתיות
י"ז טבת ה'תשע"ח 04/01/2018
מערכת ′פיתה′


בהדר גנים אולי מנומנמים, אבל מטה הדיור של כחלון ויצחקי עובד במרץ.
השבוע קיבלו חברי מטה מאבק סירקין לידיהם את התוכניות של מה שמכונה "סירקין הקטנה" ( בשונה מ"סירקין הגדולה" הלוא היא מחנה סירקין עצמו. 2 תוכניות שונות). תוכנית "סירקין הקטנה" ממוקמת בין כביש 471 ואדמות מושב נחלים, לבין הישוב החקלאי הוותיק כפר סירקין. החל ממחלפון עמישב עד לכביש 6. בחיבור ישיר ממזרח לרחוב מנחם בגין.
על שטח אדמה זה מתוכננות להיבנות 4500 יחידות דיור ו-90 אלף מ"ר שטחי תעסוקה.
אז מה הבעיה? דווקא נשמע נחמד , שטחי דיור רבים, ומקורות תעסוקה...
הבעיה מצידם של תושבי הדר גנים, שתוכנית ענק זו, מחוברת בכביש ישיר אל רחוב מנחם בגין השקט...כך שרחובה הראשי של הדר גנים יתחיל לקלוט אלפים רבים של כלי רכב, בימי חול וגם בשבת. השקט השבתי בהדר גנים יחוסל. . כך חוששים שם.
אך הבעיה הגדולה והמרכזית בתוכניות היא, שעל אף ההבטחות , תוכנית בניה ענקית שכזו לא מביאה עימה שום פיתרון, חלקי או מלא, לבעיות התשתיות הקורסות של האזור.
ירון קדושים, מפעילי הדר גנים וחבר ותיק של מטה המאבק מסביר לכתבנו: "תושבי הדר גנים לצערנו "ישנים בעמידה" כפי שישנו בזמן תכנון מתחם נחלים. הייתי מהיחידים שצעקו אז, וקשה לומר "אמרתי לכם"......כבר כיום, תושבי הדר גנים וגני הדר סובלים מאוד מבעיות פקקים ביציאה ובכניסה אל השכונה. לעיתים, דרך של 5 דקות נמשכת חצי שעה. מתחם נחלים הוא הדוגמא הבולטת לתכנון ללא תשתיות. כביש מכבית 471 עמוס באופן נוראי. נסיעה מהשכונה לבני ברק שאמורה לקחת כ-15 דקות, אורכת לעיתים למעלה משעה וחצי בשעות השיא. תוסיפו לעומס הנוראי הזה עוד כ20 אלף כלי רכב, וזה עוד לפני תוכניות סירקין הגדולה. אנו קוראים לתושבי הדר גנים וגני הדר להתעורר. בקרוב נפנה אליהם ישירות. גם חברי המועצה חייבים להתעורר".
קדושים מציין כי ראש העיר איציק ברוורמן עורך מלחמה בכל הכלים שעומדים לרשותו בשיתוף פעולה עם מטה מאבק סירקין, כולל 2 עתירות, אחת למחוזי ואחד לבג"ץ. מאבקם "תקע" את התוכניות כ5 שנים. והקפיץ את הכאוס שבתכנון לראש כותרות התקשורת הארצית.
אלא שלדברי קדושים, כחלון ואביגדור יצחקי, בחרו "להעניש" את ברוורמן ואת חברי מטה המאבק על ההתנגדות, והנחיתו תוכנית בניה נוספת חדשה שהיא לא בשטח השיפוט של פתח תקווה.
על אדמות מועצה איזורית דרום השרון תקום תוכנית בניה ענקית, שאין בצידה שום תכנון לכבישי האיזור, הרחבתם, מחלפים ומערכות להסעת המונים. כידוע, כפר סירקין יחדל להתקיים ככפר, ולמעשה יהפוך להיות שכונה בתוך פתח תקווה. ללא ספק. נזק אדיר לתושבי הכפר.
ירון קדושים: "חשבנו בהתחלה שהתוכנית הזו היא עז שיוציאו אותה תמורת הסדר על שטח המחנה. אך לא. מסיבות שונות העז הפכה לשור מסוכן ואלים. ורק הרתמות נרחבת והחרפת המאבק תבלום את האסון. היינו מעונבים ומנומסים מדי. הגיעה השעה לפעולות שנמנענו מהם. אנו דנים בכך".
מטה המאבק מתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון חירום בכפר סירקין, בין הצעדים שיישקלו, פתיחת חזית ישירה מול מוטי דלג׳ו, ראש המועצה האיזורית דרום השרון, שלטענת חברי מטה המאבק, שיחק משחק כפול ואפשר לתוכניות לעבור.
בשיחה אתנו לא שולל אחד הפעילים את האפשרות שמדובר בקומבינה רחבת היקף, לה שותפים לכאורה מוטי דלג׳ו ראש המועצה האיזורית, ישראל פורוש ראש עירית אלעד, וח"כ יעקב אשר מדגל התורה. להבנתו, דלג׳ו לא רוצה לריב עם כחלון. הוא רוצה שקט שלטוני ולכן הוא נמנע מלהשתתף בהגשת בג"ץ יחד עם ברוורמן ומטה המאבק, והוא משתתף בישיבות הותמ"ל. ראש עירית אלעד זקוק כמו אויר לנשימה למקומות תעסוקה עבור תושבי אלעד שאין לה איזור תעשיה, ואילו ח"כ יעקב אשר רוצה להצטייר כמי שדואג למצוקת הדיור הנוראה החרדית וחולם שאולי יצליח לקחת איזה נתח מהתוכניות עבור חרדים. "על הדרך הכל כשר. כולל פגיעה חמורה בתושבי גני הדר החרדית שייאבדו כליל את היתרון שלהם כשכונה חרדית, לאחר שהשכונה תהיה לכביש ראשי החוצה ופנימה, ויחד עם זה סתימה מוחלטת של כביש 471 , הכביש הראשי היחיד מאלעד לבני ברק," מקונן ירון קדושים..
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה



השבוע קיבלו חברי מטה מאבק סירקין לידיהם את התוכניות של מה שמכונה "סירקין הקטנה" ( בשונה מ"סירקין הגדולה" הלוא היא מחנה סירקין עצמו. 2 תוכניות שונות). תוכנית "סירקין הקטנה" ממוקמת בין כביש 471 ואדמות מושב נחלים, לבין הישוב החקלאי הוותיק כפר סירקין. החל ממחלפון עמישב עד לכביש 6. בחיבור ישיר ממזרח לרחוב מנחם בגין.
על שטח אדמה זה מתוכננות להיבנות 4500 יחידות דיור ו-90 אלף מ"ר שטחי תעסוקה.
אז מה הבעיה? דווקא נשמע נחמד , שטחי דיור רבים, ומקורות תעסוקה...
הבעיה מצידם של תושבי הדר גנים, שתוכנית ענק זו, מחוברת בכביש ישיר אל רחוב מנחם בגין השקט...כך שרחובה הראשי של הדר גנים יתחיל לקלוט אלפים רבים של כלי רכב, בימי חול וגם בשבת. השקט השבתי בהדר גנים יחוסל. . כך חוששים שם.
אך הבעיה הגדולה והמרכזית בתוכניות היא, שעל אף ההבטחות , תוכנית בניה ענקית שכזו לא מביאה עימה שום פיתרון, חלקי או מלא, לבעיות התשתיות הקורסות של האזור.
ירון קדושים, מפעילי הדר גנים וחבר ותיק של מטה המאבק מסביר לכתבנו: "תושבי הדר גנים לצערנו "ישנים בעמידה" כפי שישנו בזמן תכנון מתחם נחלים. הייתי מהיחידים שצעקו אז, וקשה לומר "אמרתי לכם"......כבר כיום, תושבי הדר גנים וגני הדר סובלים מאוד מבעיות פקקים ביציאה ובכניסה אל השכונה. לעיתים, דרך של 5 דקות נמשכת חצי שעה. מתחם נחלים הוא הדוגמא הבולטת לתכנון ללא תשתיות. כביש מכבית 471 עמוס באופן נוראי. נסיעה מהשכונה לבני ברק שאמורה לקחת כ-15 דקות, אורכת לעיתים למעלה משעה וחצי בשעות השיא. תוסיפו לעומס הנוראי הזה עוד כ20 אלף כלי רכב, וזה עוד לפני תוכניות סירקין הגדולה. אנו קוראים לתושבי הדר גנים וגני הדר להתעורר. בקרוב נפנה אליהם ישירות. גם חברי המועצה חייבים להתעורר".
קדושים מציין כי ראש העיר איציק ברוורמן עורך מלחמה בכל הכלים שעומדים לרשותו בשיתוף פעולה עם מטה מאבק סירקין, כולל 2 עתירות, אחת למחוזי ואחד לבג"ץ. מאבקם "תקע" את התוכניות כ5 שנים. והקפיץ את הכאוס שבתכנון לראש כותרות התקשורת הארצית.
אלא שלדברי קדושים, כחלון ואביגדור יצחקי, בחרו "להעניש" את ברוורמן ואת חברי מטה המאבק על ההתנגדות, והנחיתו תוכנית בניה נוספת חדשה שהיא לא בשטח השיפוט של פתח תקווה.
על אדמות מועצה איזורית דרום השרון תקום תוכנית בניה ענקית, שאין בצידה שום תכנון לכבישי האיזור, הרחבתם, מחלפים ומערכות להסעת המונים. כידוע, כפר סירקין יחדל להתקיים ככפר, ולמעשה יהפוך להיות שכונה בתוך פתח תקווה. ללא ספק. נזק אדיר לתושבי הכפר.
ירון קדושים: "חשבנו בהתחלה שהתוכנית הזו היא עז שיוציאו אותה תמורת הסדר על שטח המחנה. אך לא. מסיבות שונות העז הפכה לשור מסוכן ואלים. ורק הרתמות נרחבת והחרפת המאבק תבלום את האסון. היינו מעונבים ומנומסים מדי. הגיעה השעה לפעולות שנמנענו מהם. אנו דנים בכך".
מטה המאבק מתכנס ביום ראשון הקרוב לדיון חירום בכפר סירקין, בין הצעדים שיישקלו, פתיחת חזית ישירה מול מוטי דלג׳ו, ראש המועצה האיזורית דרום השרון, שלטענת חברי מטה המאבק, שיחק משחק כפול ואפשר לתוכניות לעבור.
בשיחה אתנו לא שולל אחד הפעילים את האפשרות שמדובר בקומבינה רחבת היקף, לה שותפים לכאורה מוטי דלג׳ו ראש המועצה האיזורית, ישראל פורוש ראש עירית אלעד, וח"כ יעקב אשר מדגל התורה. להבנתו, דלג׳ו לא רוצה לריב עם כחלון. הוא רוצה שקט שלטוני ולכן הוא נמנע מלהשתתף בהגשת בג"ץ יחד עם ברוורמן ומטה המאבק, והוא משתתף בישיבות הותמ"ל. ראש עירית אלעד זקוק כמו אויר לנשימה למקומות תעסוקה עבור תושבי אלעד שאין לה איזור תעשיה, ואילו ח"כ יעקב אשר רוצה להצטייר כמי שדואג למצוקת הדיור הנוראה החרדית וחולם שאולי יצליח לקחת איזה נתח מהתוכניות עבור חרדים. "על הדרך הכל כשר. כולל פגיעה חמורה בתושבי גני הדר החרדית שייאבדו כליל את היתרון שלהם כשכונה חרדית, לאחר שהשכונה תהיה לכביש ראשי החוצה ופנימה, ויחד עם זה סתימה מוחלטת של כביש 471 , הכביש הראשי היחיד מאלעד לבני ברק," מקונן ירון קדושים..
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה