- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
מקומי
בפ"ת מעניקים לתחבורה הציבורית ציון 6.8
ג' ניסן ה'תשע"ח 19/03/2018
מערכת ′פיתה′
חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין המופעלות על ידי תכנית המלגות !IMPACT וFIDF יצאו לרחובות הערים ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה.
.JPG)
במסגרת התצפית בדקו בני הנוער מספר נתונים:
· תשתית תחנת האוטובוס – הצללה, מקומות ישיבה, דפי מידע, ומרחק התחנה מהבית.
· נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס - שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים.
· סקר דעת הציבור – הנוסעים נשאלו מה דעתם על עלויות התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.
תוצאות התצפית בפתח תקווה:
· מספר התחנות שנבדקו – שתי תחנות.
· הימצאות הצללה – בשתי התחנות קיימת הצללה.
· מקומות ישיבה – בשתי התחנות קיימים מקומות ישיבה.
· הימצאות דפי מידע - באחת מן התחנות דפי המידע אינם תקינים.
· מרחק התחנה מהבית - בין 0 ל- 10 דקות.
· נגישות לבעלי מוגבלויות – בשתי התחנות ישנן מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בשתי התחנות יש שלטים בכתב ברייל. בשתי התחנות יש מקום לכסא גלגלים.
תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בפתח תקווה:
· מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מפתח תקווה העניקו את הציון הממוצע 6.8 מתוך 10.
· האם האוטובוס מאחר? מאחר בין 0-10 דקות.
· האם האוטובוס עמוס? מחצית מן הנשאלים השיבו כי האוטובוס עמוס.
· האם מחיר הנסיעה הוגן? מרבית הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה הוגן.
· מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 6.9 (מתוך 10).
עמותת אור ירוק: "תחבורה ציבורית נוחה ונגישה צריכה להיות שאיפה של כולם. מדינת ישראל חייבת לשפר את איכות החיים של אזרחיה באמצעות תחבורה ציבורית יעילה שמגיעה במהירות מנקודה לנקודה ואינה מאלצת את הנוסעים להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם. אם תהיה פה תחבורה ציבורית טובה, יהיו פחות כלי רכב על הכביש ובכך יצטמצמו עומסי התנועה, יופחת זיהום האוויר, ויהיו פחות סיכון לתאונות ולנפגעים בכבישים".
על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
במסגרת התצפית בדקו בני הנוער מספר נתונים:
· תשתית תחנת האוטובוס – הצללה, מקומות ישיבה, דפי מידע, ומרחק התחנה מהבית.
· נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס - שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים.
· סקר דעת הציבור – הנוסעים נשאלו מה דעתם על עלויות התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה.
תוצאות התצפית בפתח תקווה:
· מספר התחנות שנבדקו – שתי תחנות.
· הימצאות הצללה – בשתי התחנות קיימת הצללה.
· מקומות ישיבה – בשתי התחנות קיימים מקומות ישיבה.
· הימצאות דפי מידע - באחת מן התחנות דפי המידע אינם תקינים.
· מרחק התחנה מהבית - בין 0 ל- 10 דקות.
· נגישות לבעלי מוגבלויות – בשתי התחנות ישנן מדבקות גדולות עם מספר התחנה. בשתי התחנות יש שלטים בכתב ברייל. בשתי התחנות יש מקום לכסא גלגלים.
תוצאות סקר שביעות רצון מהתחבורה הציבורית בפתח תקווה:
· מהי שביעות רצונך מהתחבורה הציבורית? הנשאלים מפתח תקווה העניקו את הציון הממוצע 6.8 מתוך 10.
· האם האוטובוס מאחר? מאחר בין 0-10 דקות.
· האם האוטובוס עמוס? מחצית מן הנשאלים השיבו כי האוטובוס עמוס.
· האם מחיר הנסיעה הוגן? מרבית הנשאלים השיבו כי מחיר הנסיעה הוגן.
· מה רמת תחושת הבטיחות בנסיעה? 6.9 (מתוך 10).
עמותת אור ירוק: "תחבורה ציבורית נוחה ונגישה צריכה להיות שאיפה של כולם. מדינת ישראל חייבת לשפר את איכות החיים של אזרחיה באמצעות תחבורה ציבורית יעילה שמגיעה במהירות מנקודה לנקודה ואינה מאלצת את הנוסעים להחליף שלושה אוטובוסים בדרך ליעדם. אם תהיה פה תחבורה ציבורית טובה, יהיו פחות כלי רכב על הכביש ובכך יצטמצמו עומסי התנועה, יופחת זיהום האוויר, ויהיו פחות סיכון לתאונות ולנפגעים בכבישים".
על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה