- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
הפקרות; 76% מרוכבי האופניים בפ"ת לא חבשו קסדה לראשם
ד' אב ה'תשע"ח 16/07/2018
מערכת ′פיתה′
בחודשי הקיץ כאשר שעות האור והפנאי הן מרובות ומזג האוויר מאפשר זאת, מעבירים בני נוער רבים את שעות היום ברכיבה על אופניים, אך כמו שמתברר מתצפית חדשה שביצעה עמותת אור ירוק, רובם לא מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם וכתוצאה מכך מסכנים את עצמם ואת יתר משתמשי הדרך.
לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים בישראל רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 125 רשויות ונצפו במהלכן כ- 3,600 רוכבים.
הפרמטרים שנבדקו:
· האם הרוכבים חבשו קסדה
· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
· האם הרוכבים התעסקו בנייד בזמן הרכיבה
· הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום
להלן תוצאות הבדיקה בפתח תקווה:
· 76% מהרוכבים לא חבשו קסדה
· 9% מהרוכבים רכבו על המדרכה
· 7% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים
· 11% מהרוכבים התעסקו בטלפון הנייד ברכיבה
· ב-16% מן התצפיות לא נראו שבילי אופניים במקום
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחודשי הקיץ ובחופשה יותר ויותר רוכבי אופניים נמצאים בדרכים. אופניים הם כלי פופולארי, זול, ידידותי לסביבה ותורם לכושר הגופני. אך לצד כל היתרונות הרוכבים מצויים בסכנה שכן אין להם שכבת הגנה או אביזרי בטיחות כפי שיש לנהגים ברכבים ולכן כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. מדינת ישראל משלמת מחיר יקר על התעלמותה מרוכבי האופניים במשך שנים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לקדם ביחד עם הרשויות המקומיות סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחציון הראשון של שנת 2018 נהרגו שבעה רוכבי אופניים בתאונות דרכים. בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים 289 רוכבי אופניים, מהם 12 רוכבים נהרגו ו-101 נפצעו באורח קשה.
צילום ארכיון: דוברות הצלה פ"ת
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק ביניהם חברי קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים בישראל רוכבים בצורה מסוכנת ובניגוד לחוק. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 125 רשויות ונצפו במהלכן כ- 3,600 רוכבים.
הפרמטרים שנבדקו:
· האם הרוכבים חבשו קסדה
· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
· האם הרוכבים התעסקו בנייד בזמן הרכיבה
· הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום
להלן תוצאות הבדיקה בפתח תקווה:
· 76% מהרוכבים לא חבשו קסדה
· 9% מהרוכבים רכבו על המדרכה
· 7% לא צייתו לרמזורים ולתמרורים
· 11% מהרוכבים התעסקו בטלפון הנייד ברכיבה
· ב-16% מן התצפיות לא נראו שבילי אופניים במקום
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחודשי הקיץ ובחופשה יותר ויותר רוכבי אופניים נמצאים בדרכים. אופניים הם כלי פופולארי, זול, ידידותי לסביבה ותורם לכושר הגופני. אך לצד כל היתרונות הרוכבים מצויים בסכנה שכן אין להם שכבת הגנה או אביזרי בטיחות כפי שיש לנהגים ברכבים ולכן כל פגיעה בהם עלולה להיות קטלנית. מדינת ישראל משלמת מחיר יקר על התעלמותה מרוכבי האופניים במשך שנים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לקדם ביחד עם הרשויות המקומיות סלילת שבילי רכיבה רצופים ובטוחים עבור הרוכבים ובכך נוכל לצמצם את מספרי הנפגעים ולמנוע את הרוכב ההרוג הבא".
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בחציון הראשון של שנת 2018 נהרגו שבעה רוכבי אופניים בתאונות דרכים. בשנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים 289 רוכבי אופניים, מהם 12 רוכבים נהרגו ו-101 נפצעו באורח קשה.
צילום ארכיון: דוברות הצלה פ"ת
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה