כתבות
פ"ת- העיר השישית במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים
י"ג חשון ה'תשע"ט 22/10/2018
מערכת ′פיתה′
על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2018 נהרגו 17 רוכבי אופניים חשמליים – לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בשנת 2017 כולה. במחצית הראשונה של שנת 2018 חלה עליה חדה במספר המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים. על פי מחקר של מכון גרטנר שנערך על ידי פרופ' קובי פלג וד"ר מאיה סימן-טוב, 414 בני אדם אושפזו בבתי החולים בחציון הראשון השנה לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים לעומת 302 בני אדם שאושפזו בתאונות דומות בחציון הראשון בשנת 2017 – עלייה של 37%.
על פי הנתונים, בחציון הראשון של שנת 2018 (ינואר-יוני), בפתח תקווה התאשפזו תשעה בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים. מספר כמעט זהה (10) למספר הנפגעים בשנת 2017 כולה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעליה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית. כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים".
להלן נתוני האשפוז (ינואר-יוני 2018) בערים נוספות:
דירוג
עיר
מספר מאושפזים
1
תל אביב-יפו
59
2
ירושלים
33
3
אשקלון
25
4
חולון
12
5
קלנסוואה
10
6
פתח תקווה
9
7
אילת / נהריה / באר שבע *
8
8
טייבה / ראשון לציון*
7
9
רחובות / הרצליה / באקה אל גרביה / לוד / חדרה / רעננה / בת ים*
6
10
עכו / טירה / כפר סבא / הוד השרון*
5
*מספרים זהים בכל עיר
עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2018 חלה עליה משמעותית במספר הפצועים המאושפזים רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 15, שרוכבים בניגוד לחוק המתיר רכיבה החל מגיל 16. 90 בני אדם מבין כלל המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים בחציון הראשון של 2018 היו בטווח הגילאים 0-15, לעומת 67 רוכבים באותה קבוצת גיל שאושפזו בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 35%.
(צילום שער- צילום ארכיון)
...
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
על פי הנתונים, בחציון הראשון של שנת 2018 (ינואר-יוני), בפתח תקווה התאשפזו תשעה בני אדם בעקבות תאונות אופניים חשמליים. מספר כמעט זהה (10) למספר הנפגעים בשנת 2017 כולה.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במשך שנים התעלם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מהעליה המתמדת במספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים ונתן למצב להתדרדר לכדי סכנה אמיתית כך שכל רכיבה היא כמו רולטה רוסית. כבר מזמן היו חייבים להכין תכנית אסטרטגית אמתית שתהפוך את הרכיבה לבטוחה באמצעות שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל במקביל לחיוב חבישת קסדה לכל הרוכבים והגברת המודעות. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על המחדל הזה ותפסיק להאשים רק את הרוכבים".
להלן נתוני האשפוז (ינואר-יוני 2018) בערים נוספות:
דירוג | עיר | מספר מאושפזים |
1 | תל אביב-יפו | 59 |
2 | ירושלים | 33 |
3 | אשקלון | 25 |
4 | חולון | 12 |
5 | קלנסוואה | 10 |
6 | פתח תקווה | 9 |
7 | אילת / נהריה / באר שבע * | 8 |
8 | טייבה / ראשון לציון* | 7 |
9 | רחובות / הרצליה / באקה אל גרביה / לוד / חדרה / רעננה / בת ים* | 6 |
10 | עכו / טירה / כפר סבא / הוד השרון* | 5 |
עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2018 חלה עליה משמעותית במספר הפצועים המאושפזים רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 15, שרוכבים בניגוד לחוק המתיר רכיבה החל מגיל 16. 90 בני אדם מבין כלל המאושפזים בתאונות אופניים חשמליים בחציון הראשון של 2018 היו בטווח הגילאים 0-15, לעומת 67 רוכבים באותה קבוצת גיל שאושפזו בחציון הראשון בשנת 2017 – עליה של 35%.
(צילום שער- צילום ארכיון)
...
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה