כתבות
106 רוכבי אופניים נפגעו בפ"ת בעשור האחרון
כ"ח שבט ה'תשע"ט 03/02/2019
מערכת ′פיתה′
בפתח תקווה נפגעו 106 רוכבי אופניים בעשור החולף (2009-2018), שישה רוכבים נהרגו. בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר שישה רוכבים, מהם שניים נהרגו.
שנת 2018 הייתה קטלנית לרוכבי האופניים (הרגילים) שנהרגו בתאונות דרכים: 16 רוכבי אופניים נהרגו בשנת 2018 לעומת 12 בשנה שקדמה לה, למעשה זהו מספר רוכבי האופניים ההרוגים הגדול ביותר מזה שמונה שנים. ההערכה היא שיש כמיליון רוכבי אופניים בישראל, ביניהם ילדים ובני נוער רבים, הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית בכבישים רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 187 רוכבי אופניים, בתוכם 16 הרוכבים שנהרגו ו-52 שנפצעו באורח קשה. 150 מתוך הרוכבים שנפגעו בשנת 2018, נפגעו בתאונות בתחום העירוני, בתוך הערים והישובים. רוב הרוכבים ההרוגים, תשעה מתוך 16, בשנה זו נהרגו בכבישי הערים והישובים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכב האופניים אינו יכול להתגונן מפני פגיעת רכב, בוודאי כאשר זה מגיע במהירות גבוהה, ובשל כך רוכבים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני. ניתן וצריך להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים רבות בעולם. כאשר הרוכב נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפרדה של הרוכבים מכלי הרכב שבכביש עוד היום לפני שיפגע הרוכב הבא".

צילום: אור ירוק
טיפים לרכיבה בטוחה:
· שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות.
· שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.
· הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות.
· בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
שנת 2018 הייתה קטלנית לרוכבי האופניים (הרגילים) שנהרגו בתאונות דרכים: 16 רוכבי אופניים נהרגו בשנת 2018 לעומת 12 בשנה שקדמה לה, למעשה זהו מספר רוכבי האופניים ההרוגים הגדול ביותר מזה שמונה שנים. ההערכה היא שיש כמיליון רוכבי אופניים בישראל, ביניהם ילדים ובני נוער רבים, הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית בכבישים רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 187 רוכבי אופניים, בתוכם 16 הרוכבים שנהרגו ו-52 שנפצעו באורח קשה. 150 מתוך הרוכבים שנפגעו בשנת 2018, נפגעו בתאונות בתחום העירוני, בתוך הערים והישובים. רוב הרוכבים ההרוגים, תשעה מתוך 16, בשנה זו נהרגו בכבישי הערים והישובים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכב האופניים אינו יכול להתגונן מפני פגיעת רכב, בוודאי כאשר זה מגיע במהירות גבוהה, ובשל כך רוכבים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני. ניתן וצריך להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים רבות בעולם. כאשר הרוכב נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפרדה של הרוכבים מכלי הרכב שבכביש עוד היום לפני שיפגע הרוכב הבא".

צילום: אור ירוק
טיפים לרכיבה בטוחה:
· שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות.
· שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.
· הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות.
· בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה