כתבות
גרינברג : יש הסכמות על מגוון נושאים. מטה המאבק: מוביל לאסון
א' אדר א ה'תשע"ט 06/02/2019
מערכת ′פיתה′
קרוב ל-11 שעות ישבו היום, רביעי, ראש העיר פ"ת רמי גרינברג, מהנדסת העיר וצוות מקצועי שלה בישיבת הותמ"ל שדנה בתוכנית הבנייה בסרקין, שהונחה אתמול להפקדה.
בתום הדיון הארוך הודיע גרינברג כי הושגה הסכמה בחלק גדול מהנושאים שהעלה, בדגש על נושאים הקשורים לפתרונות תחבורה כמו הרכבת, כביש משוקע, יציאות נוספות מהשכונה, נתיבי תחבורה ציבורית, ענייני אקוסטיקה, שימור החורשה, ועוד. הוסיף כי סוכם על בניית אולם ספורט גדול במיוחד, שטחים נרחבים של פארקים באזורים שונים במתחם ובשכונה, ועוד.

גרינברג ציין כי בדברים שטרם הוסכם עליהם יימשכו הדיונים במהלך 60 הימים הקרובים בהם ניתן להגיש ערעורים על התוכנית, וכי העירייה תיגש מיד להכין את התוכניות הרלוונטיות לקראת הדיונים עליהם מול הותמ"ל.
לעומת ראש העיר, משה פישר, יו"ר מטה המאבק, רואה את הדיון היום בוועדה ,אחרת..
" יש לגרינברג ביקורת על חלק מהמשמעויות הנובעות מהתכנון ומהצגת הדברים, אולם ראש העיר גרינברג נראה ונשמע כמי שגמר אומר ללכת ולזרום עם התכנית למרות שהוא מודע לחסרונם של פתרונות תחבורה הכרחיים, מתבקשים. במהלך הדיון הובהר מעל לכל ספק כי אבני המסד שבתכנית התחבורה, כמו מטרו ורק"ל ( הקו האדום דרך סירקין) יישארו במקרה הטוב כמשאלת לב. גרינברג סבור כי התכנית שתתפרס כ 10 - 15 שנה תעשה את ההתאמות התחבורתיות הנדרשות ועל כן צריך לשתף פעולה ולזרום עד כמה שניתן עם משרדי הממשלה שידאגו להיטיב עם העיר(גם בזכות קשריו הטובים) לצערנו אנו חושבים אחרת, הוצגו בתכנית הרבה ליקויים ואקטים אלימים של הרס תשתיות וטבע, אך אבן נגף המרכזית היא תכנון תחבורתי שגולת הכותרת שלו היא - נתצי"ם. אסור לנו להסכים לדרך ולהיגיון שמוביל גרינברג מכיוון שזהו הימור ענק על הזכות הבסיסית שלנו לנוע ממקום למקום. לדעתנו זו דרך בטוחה לקריסה תחבורתית, אל תחכו לימים בהם תעמדו שעות בפקקים. הצטרפו עכשיו למטה המאבק והיו שותפים למניעת האסון הצפוי! ", דברי פישר.
המטה לראש העיר פ"ת וליו"ר הוותמ"ל אריאל יוצר לדחות את הפקדת התכנית בחודשיים עד לאחר הבחירות ולא להיות שותפים להליך שמריח גחמה פוליטית .
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בתום הדיון הארוך הודיע גרינברג כי הושגה הסכמה בחלק גדול מהנושאים שהעלה, בדגש על נושאים הקשורים לפתרונות תחבורה כמו הרכבת, כביש משוקע, יציאות נוספות מהשכונה, נתיבי תחבורה ציבורית, ענייני אקוסטיקה, שימור החורשה, ועוד. הוסיף כי סוכם על בניית אולם ספורט גדול במיוחד, שטחים נרחבים של פארקים באזורים שונים במתחם ובשכונה, ועוד.

גרינברג ציין כי בדברים שטרם הוסכם עליהם יימשכו הדיונים במהלך 60 הימים הקרובים בהם ניתן להגיש ערעורים על התוכנית, וכי העירייה תיגש מיד להכין את התוכניות הרלוונטיות לקראת הדיונים עליהם מול הותמ"ל.
לעומת ראש העיר, משה פישר, יו"ר מטה המאבק, רואה את הדיון היום בוועדה ,אחרת..
" יש לגרינברג ביקורת על חלק מהמשמעויות הנובעות מהתכנון ומהצגת הדברים, אולם ראש העיר גרינברג נראה ונשמע כמי שגמר אומר ללכת ולזרום עם התכנית למרות שהוא מודע לחסרונם של פתרונות תחבורה הכרחיים, מתבקשים. במהלך הדיון הובהר מעל לכל ספק כי אבני המסד שבתכנית התחבורה, כמו מטרו ורק"ל ( הקו האדום דרך סירקין) יישארו במקרה הטוב כמשאלת לב. גרינברג סבור כי התכנית שתתפרס כ 10 - 15 שנה תעשה את ההתאמות התחבורתיות הנדרשות ועל כן צריך לשתף פעולה ולזרום עד כמה שניתן עם משרדי הממשלה שידאגו להיטיב עם העיר(גם בזכות קשריו הטובים) לצערנו אנו חושבים אחרת, הוצגו בתכנית הרבה ליקויים ואקטים אלימים של הרס תשתיות וטבע, אך אבן נגף המרכזית היא תכנון תחבורתי שגולת הכותרת שלו היא - נתצי"ם. אסור לנו להסכים לדרך ולהיגיון שמוביל גרינברג מכיוון שזהו הימור ענק על הזכות הבסיסית שלנו לנוע ממקום למקום. לדעתנו זו דרך בטוחה לקריסה תחבורתית, אל תחכו לימים בהם תעמדו שעות בפקקים. הצטרפו עכשיו למטה המאבק והיו שותפים למניעת האסון הצפוי! ", דברי פישר.
המטה לראש העיר פ"ת וליו"ר הוותמ"ל אריאל יוצר לדחות את הפקדת התכנית בחודשיים עד לאחר הבחירות ולא להיות שותפים להליך שמריח גחמה פוליטית .
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה