כתבות
כשאנחנו נוהגים, מה עוד אנחנו עושים?
ד' אדר ב ה'תשע"ט 11/03/2019
מערכת ′פיתה′
מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. במהלך הפעילות נצפו כ-6,408 נהגים במעל- 100 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים אותו בידם, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או עם חפצים במושב האחורי.
התצפית נעשתה בשיתוף בנק דיסקונט, בין המתנדבים שביצעו את התצפיות היו גם חברי 'קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין' ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF. נוסף על התצפית שביצעו, פנו המתנדבים במהלך הפעילות לעוברים ושבים הסבירו להם על הסכנות העולות מהיסח דעת בדרכים וחילקו צמידי סיליקון עם מסרי בטיחות בדרכים.
בין המקומות בהם התקיימה הבדיקה גם פתח תקווה. ואלו תוצאות התצפיות:
- מספר הנהגים שנצפו: 82
- אחוז הנהגים שהתעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה: 46%
- מתוך כלל הנצפים - אחוז הנהגים שהתעסקו בנייד: 4%
- מתוך כלל הנצפים - אחוז הנהגים שעסקו בפעילות אחרת (התעסקות במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור, אכילה): 43%
מסקר שפרסמה לאחרונה עמותת אור ירוק עולה כי 93% מהציבור חושב שלקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד, דבר שלא מפריע ל-47% להודות שהם עושים זאת, הסקר בוצע באמצעות מכון הסקרים "מאגר מוחות". מהסקר עולה עוד כי 45% מהנשאלים הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה ללא דיבורית ו-84% הודו שהם מדברים בטלפון הנייד במהלך נהיגה עם אוזניה או בדיבורית.
הסקר שבוצע בסוף חודש נובמבר 2018, ביקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל אשר מדברים וקוראים / שולחים הודעות SMS בזמן נהיגה, ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.
תפיסת הסכנות ברורה מאוד – 93% חושבים שזה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות במהלך נהיגה. 80% טוענים כי זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד גם לדבר בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה. 24% מהנהגים חושבים שלדבר בטלפון במהלך נהיגה עם דיבורית או אוזניה היא גם פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על מנת לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים שדעתם מוסחת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים ועל ידי כך להגביר את ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".
(צילום שער: אור ירוק)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
התצפית נעשתה בשיתוף בנק דיסקונט, בין המתנדבים שביצעו את התצפיות היו גם חברי 'קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין' ומלגאי תכנית המלגות IMPACT של FIDF. נוסף על התצפית שביצעו, פנו המתנדבים במהלך הפעילות לעוברים ושבים הסבירו להם על הסכנות העולות מהיסח דעת בדרכים וחילקו צמידי סיליקון עם מסרי בטיחות בדרכים.
בין המקומות בהם התקיימה הבדיקה גם פתח תקווה. ואלו תוצאות התצפיות:
- מספר הנהגים שנצפו: 82
- אחוז הנהגים שהתעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה: 46%
- מתוך כלל הנצפים - אחוז הנהגים שהתעסקו בנייד: 4%
- מתוך כלל הנצפים - אחוז הנהגים שעסקו בפעילות אחרת (התעסקות במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור, אכילה): 43%
הסקר שבוצע בסוף חודש נובמבר 2018, ביקש לבחון את שיעור הנהגים בישראל אשר מדברים וקוראים / שולחים הודעות SMS בזמן נהיגה, ואת תפיסת הסיכון הכרוכה בפעילויות אלה.
תפיסת הסכנות ברורה מאוד – 93% חושבים שזה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות במהלך נהיגה. 80% טוענים כי זה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד גם לדבר בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה. 24% מהנהגים חושבים שלדבר בטלפון במהלך נהיגה עם דיבורית או אוזניה היא גם פעולה מסוכנת במידה רבה או רבה מאוד.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על מנת לצמצם את התופעה המסוכנת של נהגים שדעתם מוסחת בזמן נהיגה, הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, חייבים להגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים ועל ידי כך להגביר את ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".
(צילום שער: אור ירוק)
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה