- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
בעשור האחרון בפ"ת: 222 ילדים נפגעו כהולכי רגל בתאונות דרכים
י' ניסן ה'תשע"ט 15/04/2019
מערכת ′פיתה′
בפתח תקווה נפגעו 222 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2009-2018), מהם ילד אחד נהרג. בשנת 2018 נפגעו בעיר 25 ילדים כהולכי רגל.
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 נפגעו 594 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו, שהם כמחצית מכלל הילדים שנהרגו בשנה זו בתאונות דרכים. בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 594 הילדים שנפגעו בערים ובישובים כהולכי רגל, 131 ילדים נפצעו באורח קשה. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל היא ירושלים ואחריה בני ברק ותל אביב.
בעשור האחרון נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-7,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, מהם 166 נהרגו ומעל 1,500 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום שבו מסוכן ללכת ברגל, במיוחד לילדים שנמצאים בסיכון גבוה להיפגע. הצבת פסי האטה במקומות בהם קיים ריכוז גבוה של ילדים יכולה להציל את חייהם. ולכן, שר התחבורה שיכנס בקרוב לתפקידו, יחד עם ראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה מרסן באופן משמעותי את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים, מדובר בפתרון פשוט וזול שהאפקטיביות שלו מוכחת".
(1).jpg)
צילום: עמותת אור ירוק
מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2018 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. בעוד ילדים נפגעים בעיקר בתאונות כנוסעים ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל. בשנת 2017 נהרגו 14 ילדים כהולכי רגל, 12 ילדים כנוסעים, בשנת 2018 הפער אף גדול יותר כאשר נהרגו 16 ילדים כהולכי רגל ו-12 כנוסעים ברכב. לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 נפגעו 594 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו, שהם כמחצית מכלל הילדים שנהרגו בשנה זו בתאונות דרכים. בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 594 הילדים שנפגעו בערים ובישובים כהולכי רגל, 131 ילדים נפצעו באורח קשה. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל היא ירושלים ואחריה בני ברק ותל אביב.
בעשור האחרון נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-7,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, מהם 166 נהרגו ומעל 1,500 נפצעו באורח קשה.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום שבו מסוכן ללכת ברגל, במיוחד לילדים שנמצאים בסיכון גבוה להיפגע. הצבת פסי האטה במקומות בהם קיים ריכוז גבוה של ילדים יכולה להציל את חייהם. ולכן, שר התחבורה שיכנס בקרוב לתפקידו, יחד עם ראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה מרסן באופן משמעותי את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים, מדובר בפתרון פשוט וזול שהאפקטיביות שלו מוכחת".
(1).jpg)
צילום: עמותת אור ירוק
מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2018 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. בעוד ילדים נפגעים בעיקר בתאונות כנוסעים ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל. בשנת 2017 נהרגו 14 ילדים כהולכי רגל, 12 ילדים כנוסעים, בשנת 2018 הפער אף גדול יותר כאשר נהרגו 16 ילדים כהולכי רגל ו-12 כנוסעים ברכב. לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה