כתבות
72% מהרוכבים שנצפו בפתח תקווה רכבו ללא קסדה
כ"ט אייר ה'תשע"ט 03/06/2019
מערכת ′פיתה′
רבים מבני הנוער, שעתידים לצאת בקרוב לחופש הגדול, מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שכלל אינם מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם, בהם החובה לרכב עם קסדה, או האיסור לרכב על המדרכה וכן החוק הקובע שעל אופניים חשמליים מותר לרכב החל מגיל 16. הרכיבה מבלי להכיר את החוק מעמידה בסכנה את אותם הרוכבים ואת יתר משתמשי הדרך שסביבם.
במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לחברת "מגדל", יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 102 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 8,500 רוכבים.
הפרמטרים שנבדקו:
· האם הרוכבים חבשו קסדה
· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· האם הרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
· הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום
בין המקומות בהם נעשתה התצפית גם פתח תקווה, גני תקווה וראש העין. להלן תוצאות הבדיקה:
פתח תקווה:
בפתח תקווה נצפו 206 רוכבים, מתוכם 65 רוכבות ו-141 רוכבים.
· 43% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· 8% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
· 72% מהרוכבים לא חבשו קסדה
· 71% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים
· ב-64% המקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי שהרוכבים יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להשקיע בתשתיות ייעודיות לרוכבים ולחייב את הרשויות המקומיות לסלול שבילי רכיבה מותאמים לרוכבים בכל רחבי הארץ. בנוסף, על מנת לצמצם את כמויות הנפגעים חייב משרד התחבורה להשקיע בהסברה הנוגעת לחוקים ולתקנות בנושא וכן לדאוג להגברת אכיפת הרכיבה לפי החוק. רק במהלך משולב וכולל נצליח למנוע תאונות ולהציל חיים".
חברת "מגדל": "בני הנוער מהווים אחת האוכלוסיות הבולטות בהיפגעות ברכיבה על אופניים חשמליים, חברת מגדל ועמותת אור ירוק חברו לטובת פרויקט כלל ארצי לשיפור רמת הבטיחות בקרב בני נוער ברכיבה על הכלים החשמליים תוך העלאת המודעות הציבורית לנושא. מטרת הפרויקט היא יצירת תרבות רכיבה בטוחה וקידום השיח העוסק בנושא. אנו רואים בהצלת חיי אדם ערך עליון ומאמינים כי הטמעת ערכי הבטיחות בקרב בני הנוער מהווה השקעה שתניב פירות למשך שנים ארוכות".
על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2019 נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים – בשנת 2019 נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים וזו הייתה שנת שיא במספר הרוכבים שנהרגו. 864 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2018 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, כמעט שלושה בכל יום בממוצע, כך עולה מדוח של מכון גרטנר שהגיע לידי עמותת אור ירוק. עוד עולה מהדוח כי בשנת 2018 נרשמה עליה של 26% במספר המאושפזים בבתי החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים בהשוואה לשנת 2017 שבמהלכה אושפזו 688 בני אדם.

אחד מכל ארבעה רוכבים מאושפזים הוא צעיר מתחת לגיל 16
עוד עולה מן הנתונים כי אחד מכל ארבעה (23%) רוכבים מאושפזים בבתי החולים בשנת 2018 עקב תאונת אופניים חשמליים היה מתחת לגיל 16 (גיל האסור לרכיבה). 181 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו בבתי החולים בשנת 2018 לעומת 167 ילדים ובני נוער שאושפזו בשנת 2017 – עליה של 8%.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לחברת "מגדל", יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 102 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 8,500 רוכבים.
הפרמטרים שנבדקו:
· האם הרוכבים חבשו קסדה
· האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· האם הרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
· האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
· הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום
בין המקומות בהם נעשתה התצפית גם פתח תקווה, גני תקווה וראש העין. להלן תוצאות הבדיקה:
פתח תקווה:
בפתח תקווה נצפו 206 רוכבים, מתוכם 65 רוכבות ו-141 רוכבים.
· 43% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
· 8% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
· 72% מהרוכבים לא חבשו קסדה
· 71% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים
· ב-64% המקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכדי שהרוכבים יוכלו להישמר מפני הסכנות הכרוכות בשימוש באופניים חשמליים משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך להשקיע בתשתיות ייעודיות לרוכבים ולחייב את הרשויות המקומיות לסלול שבילי רכיבה מותאמים לרוכבים בכל רחבי הארץ. בנוסף, על מנת לצמצם את כמויות הנפגעים חייב משרד התחבורה להשקיע בהסברה הנוגעת לחוקים ולתקנות בנושא וכן לדאוג להגברת אכיפת הרכיבה לפי החוק. רק במהלך משולב וכולל נצליח למנוע תאונות ולהציל חיים".
חברת "מגדל": "בני הנוער מהווים אחת האוכלוסיות הבולטות בהיפגעות ברכיבה על אופניים חשמליים, חברת מגדל ועמותת אור ירוק חברו לטובת פרויקט כלל ארצי לשיפור רמת הבטיחות בקרב בני נוער ברכיבה על הכלים החשמליים תוך העלאת המודעות הציבורית לנושא. מטרת הפרויקט היא יצירת תרבות רכיבה בטוחה וקידום השיח העוסק בנושא. אנו רואים בהצלת חיי אדם ערך עליון ומאמינים כי הטמעת ערכי הבטיחות בקרב בני הנוער מהווה השקעה שתניב פירות למשך שנים ארוכות".
על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת שנת 2019 נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים – בשנת 2019 נהרגו 19 רוכבי אופניים חשמליים וזו הייתה שנת שיא במספר הרוכבים שנהרגו. 864 בני אדם אושפזו בבתי החולים בשנת 2018 לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים, כמעט שלושה בכל יום בממוצע, כך עולה מדוח של מכון גרטנר שהגיע לידי עמותת אור ירוק. עוד עולה מהדוח כי בשנת 2018 נרשמה עליה של 26% במספר המאושפזים בבתי החולים לאחר תאונת אופניים חשמליים בהשוואה לשנת 2017 שבמהלכה אושפזו 688 בני אדם.

אחד מכל ארבעה רוכבים מאושפזים הוא צעיר מתחת לגיל 16
עוד עולה מן הנתונים כי אחד מכל ארבעה (23%) רוכבים מאושפזים בבתי החולים בשנת 2018 עקב תאונת אופניים חשמליים היה מתחת לגיל 16 (גיל האסור לרכיבה). 181 ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אושפזו בבתי החולים בשנת 2018 לעומת 167 ילדים ובני נוער שאושפזו בשנת 2017 – עליה של 8%.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה