כתבות
2018 בפ"ת: מספר הצעירים רוכבי דו-גלגלי שנפגעו בתאונות דרכים - הגבוה זה 4 שנים
י"ג סיון ה'תשע"ט 16/06/2019
מערכת ′פיתה′
כלי הרכב הדו גלגלי, חוסר היציבות שלו וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שזה עתה קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים.
בפתח תקווה נפגעו 423 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2009-2018) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 31 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות בפתח תקווה
רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.
הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסרון בנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

צילום: אור ירוק
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפתח תקווה נפגעו 423 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2009-2018) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 31 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות בפתח תקווה
רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.
הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסרון בנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

צילום: אור ירוק
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה