- ט"ו אלול ה'תשפ"ה 08/09/2025כבן 70 נפל מחלון ברחוב שלום צלח, פונה לבלינסון במצב בינוני
- ז' אלול ה'תשפ"ה 31/08/2025מועצת העיר אישרה הערב, יום ראשון, 31 באוגוסט, פה אחד את תקציב התמיכות לאחזקת בתי כנסת וענייני דת. בין השאר אושר תקציב לבניית מקווה ומרכז קהילתי ברחוב פנחס חגין. מעניין יהיה לראות תגובת השכנים באיזור למקווה שיוקם
כתבות
2018 בפ"ת: מספר הצעירים רוכבי דו-גלגלי שנפגעו בתאונות דרכים - הגבוה זה 4 שנים
י"ג סיון ה'תשע"ט 16/06/2019
מערכת ′פיתה′
כלי הרכב הדו גלגלי, חוסר היציבות שלו וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שזה עתה קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים.
בפתח תקווה נפגעו 423 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2009-2018) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 31 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות בפתח תקווה
רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.
הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסרון בנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

צילום: אור ירוק
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
בפתח תקווה נפגעו 423 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2009-2018) מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 31 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בארבע השנים האחרונות בפתח תקווה
רישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.
הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על דו גלגלי, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסרון בנוסף בעת קבלת הרישיון לא נדרשים הצעירים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

צילום: אור ירוק
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: זה לא נתפס שנערים שעוד לא סיימו את התיכון נהרגים בכבישים, המספרים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. אופן הכשרת הנהגים חייב להיות יסודי יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים".
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
ידיעות בקצרה
כתבות
הנחיות מצילות חיים לקראת גל החום
06/08/2025
מקומי
מרוץ הלילה נדחה בחודשיים
29/07/2025
חינוך
חרדים ומשרתים
21/07/2025
מקומי
איך תונצח המלחמה בפ"ת?
26/06/2025
כתבות
רחוקות מהבית - קרובות ללב
24/06/2025
מקומי
ממשיכים בשידרוג מרכז העיר
24/06/2025
מקומי
מה העלתה בחכתה סוכנת קטינה שהפעילה המשטרה בפ"ת?
23/06/2025
כתבות
פעם מתנדב, תמיד מתנדב
22/06/2025
מקומי
פחות אוטובוסים יסעו בשכונה
26/05/2025
מלחמת "חרבות ברזל" בפתח תקווה
מתפללים לשחרורם
14/11/2023




