כתבות
אושר סופית: 8,500 יח"ד ייבנו בסירקין. המתנגדים יעתרו לבג"ץ
ט"ז חשון ה'תש"פ 14/11/2019
מערכת ′פיתה′
כצפוי, הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה למתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) דחתה את כל ההתנגדויות למתחם סירקין וביום רביעי אישרה את התוכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד הביטחון בשטח מחנה סירקין בפתח תקווה, שאמור להתפנות.
במסגרת התוכנית שאושרה, בשטח כ-2,500 דונם, ייבנו 8,500 יחידות דיור בבניינים בני 30-3 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,500 יוקצו לדירות קטנות ו-600 לדיור מיוחד.
בנוסף, התוכנית כוללת 270 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה אשר פרוסים לאורך חזיתות מסחריות וכן בשני אזורי תעסוקה בצפון ובדרום התוכנית. בין הרובע החדש לעיר הוותיקה יחבר פארק עירוני. התוכנית נערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.
תושבים בהדר גנים ובעמישב הגישו אלפיי התנגדויות, בדגש על כאוס תחבורתי העלול להתפתח אם יאושרו התוכניות, אך התנגדויות אלה נידחו. בותמ"ל מציינים כי רשות מקרקעי ישראל וצוות הותמ"ל ביצע בדיקה תחבורתית מקיפה, במסגרתה מופו הצרכים התחבורתיים ופורטו הפרויקטים התחבורתיים הדרושים במרחב, תוך תיאומם מול הגורמים הרלוונטיים לביצועם ותיקצובם.
בין אלה- הקמת כביש שיחבר את מתחם המגורים ומזרח פתח תקווה לעיר הוותיקה, הקמת כביש שיחבר בין מתחם המגורים ומזרח פתח תקווה לכביש 471 דרך מחלף עמישב, חיבור מתחם המגורים עם תחנת הרכבת החדשה שתוקם באלעד, הרחבת תחנת הרכבת סגולה, שדרוג מחלף עמישב, וקידום אפשרות להקים שתי תחנות מטרו במתחם בעתיד.
מולת"מ צוין כי ההסכמה הושגה בזכות שיתוף פעולה הדוק עם העירייה, מאז נכנס רמי גרינברג לעמוד בראשה.
.jpg)
גרינברג.
גרינברג: נמשיך לפעול ללא לאות כדי שהתכנית לא תפגע בתושבי פתח תקוה!
ראש העיר רמי גרינברג הגיב לאישור התוכנית:
"לאחר שנלחמנו ופעלנו ללא ליאות מול כל גורמי הממשלה, לרבות מינהל התכנון, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה, התקבלה החלטה בותמ"ל לאשר את תכנית סירקין, בכפוף לחלק ניכר מדרישתנו. נלחמנו בכל חזית אפשרית על מנת למצות את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו כדי לדאוג למענה תחבורתי הולם שיתאים לגידול האוכלוסייה באזור. נמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו על מנת להבטיח כי כל ההתחייבויות שניתנו לנו בסיכומים מול שר התחבורה הקודם ישראל כץ ושר התחבורה הנוכחי בצלאל סמוטריץ', יישומו באופן מלא בשטח. נעשה כל שניתן לטובת התושבים ואיכות חייהם ולטובת בנייה המתקדמת בקצב התקדמות התשתיות במקום. ניכר כי הותמ"ל ומשרד התחבורה קיבלו את בקשותינו לספק מענה תחבורתי רחב והולם ולאפשר התקדמות בקצב הבנייה בהתאם להתקדמות הפתרונות התחבורתיים ואנו רואים את מגוון הפתרונות התחבורתיים שהמינהל הציע".
כאמור, ראש העיר רמי גרינברג דרש משר התחבורה הקודם כץ ומשר התחבורה הנוכחי סמוטריץ' להקים מנגנון שיפקח על קידום הפתרונות התחבורתיים לפני שיווק הדירות, הוחלט לפעול ברוח זאת, ורשות מקרקעי ישראל בשיתוף צוות הותמ"ל קיימו בדיקה תחבורתית מקיפה אשר בחנה את כלל הפיתוח הצפוי במרחב עד שנת 2040 והמענים התחבורתיים הדרושים. לאחר המיפוי הוחלט על שורה של פרויקטים תחבורתיים שיקלו על עומסי התנועה: ביניהם כביש שיחבר את מתחם המגורים ומזרח פתח תקוה למרכז העיר, הקמת כביש שיחבר בין מתחם המגורים ומזרח פתח תקוה לכביש 471 דרך מחלף עמישב, חיבור מתחם המגורים עם תחנת הרכבת החדשה שתוקם באלעד, הרחבת תחנת רכבת סגולה, שדרוג מחלף עמישב, הקמת שתי תחנות מטרו במקום, שני כבישים אזוריים חדשים המקשרים את רובע המגורים לדרכים ארציות ולמרכז העיר ועוד.
ממטה המאבק למען בינוי שפוי, שהתנגד לתוכנית, נמסר: "הותמ"ל הוכיחה פעם נוספת כי מוסד בדיקת ההתנגדויות שלה, קרי - מינוי חוקר מטעמה, משול למשחק מכור. החוקר התגלה כחותמת גומי פעם נוספת ולמרות הטיעונים הכבדים והעבודה הרצינית שנעשתה, בחרו החוקר והותמ"ל בשל לחצים פוליטיים ומניעים זרים להתעלם מכל זה ולהמשיך בהליך המסוכן שיפגע בציבור בצורה אנושה. אנו נחושים להמשיך ולהיאבק משפטית בתוכנית גם בבית המשפט".
ירון קדושים, מהפעילים הבולטים בשכונה, העלה פוסט בעניין:
" לצערינו " חוקר" הותמ"ל דחה את כל טענות התושבים המנומקות היטיב כנגד תוכנית סירקין המפלצתית. אסון התחבורה הגדול של פתח תקווה קיבל היום אישור רישמי ממוסדות התיכנון. הטענות שלנו נדחו כלאחר יד. לא שהיינו תמימים. לא שחשבנו אחרת. זו מטרה מסומנת מראש. אך אלפי ההתנגדויות ישמשו אותנו בהליך המשפטי שעכשיו נפנה אליו בעזרת השם.
לא אאריך בכל מה שנכתב במסמך הארוך שקיבלנו היום, אבל אציין נקודה אחת מדהימה.
לגבי הטענה על הצורך בשלביות תחבורה, והצורך להכניס את התחבורה בתוך התוכניות , טען "חוקר" הותמל כי " שלביות תחבורה הומלץ לדחות בטענה כי " ניסיון לייצר התניות מסוג זה מלמד כי לא רק שאינן מיצרות קשר בין הדברים ומעודדים את הקמת התשתיות, אלא להיפיך, התניה מעבירה את האחריות ואך גם את הכח לגוף התשתית, כאשר לו מצידו אין ענין בתוספת יחידות דיור ". כלומר, אולי הפתרונות תחבורה לא יבוצעו ( כי אין כסף או כי יהיו בעיות) ואז זה יתקע את הבניה...
זו בדיוק הטענה המרכזית שלנו!!
שבסוף יהיו עשרות אלפי תושבים בלי כבישים ובלי תשתיות!!!!
ביזיון. הליך של בושה.
עכשיו פניו של מטה סירקין אל מאבק משפטי.
לא נרים ידיים.
נמצה הכל להגנת עתיד העיר שלנו!!"
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה
במסגרת התוכנית שאושרה, בשטח כ-2,500 דונם, ייבנו 8,500 יחידות דיור בבניינים בני 30-3 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 2,500 יוקצו לדירות קטנות ו-600 לדיור מיוחד.
בנוסף, התוכנית כוללת 270 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה אשר פרוסים לאורך חזיתות מסחריות וכן בשני אזורי תעסוקה בצפון ובדרום התוכנית. בין הרובע החדש לעיר הוותיקה יחבר פארק עירוני. התוכנית נערכה על ידי משרד ארי כהן אדריכלים.
תושבים בהדר גנים ובעמישב הגישו אלפיי התנגדויות, בדגש על כאוס תחבורתי העלול להתפתח אם יאושרו התוכניות, אך התנגדויות אלה נידחו. בותמ"ל מציינים כי רשות מקרקעי ישראל וצוות הותמ"ל ביצע בדיקה תחבורתית מקיפה, במסגרתה מופו הצרכים התחבורתיים ופורטו הפרויקטים התחבורתיים הדרושים במרחב, תוך תיאומם מול הגורמים הרלוונטיים לביצועם ותיקצובם.
בין אלה- הקמת כביש שיחבר את מתחם המגורים ומזרח פתח תקווה לעיר הוותיקה, הקמת כביש שיחבר בין מתחם המגורים ומזרח פתח תקווה לכביש 471 דרך מחלף עמישב, חיבור מתחם המגורים עם תחנת הרכבת החדשה שתוקם באלעד, הרחבת תחנת הרכבת סגולה, שדרוג מחלף עמישב, וקידום אפשרות להקים שתי תחנות מטרו במתחם בעתיד.
מולת"מ צוין כי ההסכמה הושגה בזכות שיתוף פעולה הדוק עם העירייה, מאז נכנס רמי גרינברג לעמוד בראשה.
.jpg)
גרינברג.
גרינברג: נמשיך לפעול ללא לאות כדי שהתכנית לא תפגע בתושבי פתח תקוה!
ראש העיר רמי גרינברג הגיב לאישור התוכנית:
"לאחר שנלחמנו ופעלנו ללא ליאות מול כל גורמי הממשלה, לרבות מינהל התכנון, מינהל מקרקעי ישראל ומשרד התחבורה, התקבלה החלטה בותמ"ל לאשר את תכנית סירקין, בכפוף לחלק ניכר מדרישתנו. נלחמנו בכל חזית אפשרית על מנת למצות את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו כדי לדאוג למענה תחבורתי הולם שיתאים לגידול האוכלוסייה באזור. נמשיך לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותנו על מנת להבטיח כי כל ההתחייבויות שניתנו לנו בסיכומים מול שר התחבורה הקודם ישראל כץ ושר התחבורה הנוכחי בצלאל סמוטריץ', יישומו באופן מלא בשטח. נעשה כל שניתן לטובת התושבים ואיכות חייהם ולטובת בנייה המתקדמת בקצב התקדמות התשתיות במקום. ניכר כי הותמ"ל ומשרד התחבורה קיבלו את בקשותינו לספק מענה תחבורתי רחב והולם ולאפשר התקדמות בקצב הבנייה בהתאם להתקדמות הפתרונות התחבורתיים ואנו רואים את מגוון הפתרונות התחבורתיים שהמינהל הציע".
כאמור, ראש העיר רמי גרינברג דרש משר התחבורה הקודם כץ ומשר התחבורה הנוכחי סמוטריץ' להקים מנגנון שיפקח על קידום הפתרונות התחבורתיים לפני שיווק הדירות, הוחלט לפעול ברוח זאת, ורשות מקרקעי ישראל בשיתוף צוות הותמ"ל קיימו בדיקה תחבורתית מקיפה אשר בחנה את כלל הפיתוח הצפוי במרחב עד שנת 2040 והמענים התחבורתיים הדרושים. לאחר המיפוי הוחלט על שורה של פרויקטים תחבורתיים שיקלו על עומסי התנועה: ביניהם כביש שיחבר את מתחם המגורים ומזרח פתח תקוה למרכז העיר, הקמת כביש שיחבר בין מתחם המגורים ומזרח פתח תקוה לכביש 471 דרך מחלף עמישב, חיבור מתחם המגורים עם תחנת הרכבת החדשה שתוקם באלעד, הרחבת תחנת רכבת סגולה, שדרוג מחלף עמישב, הקמת שתי תחנות מטרו במקום, שני כבישים אזוריים חדשים המקשרים את רובע המגורים לדרכים ארציות ולמרכז העיר ועוד.
ממטה המאבק למען בינוי שפוי, שהתנגד לתוכנית, נמסר: "הותמ"ל הוכיחה פעם נוספת כי מוסד בדיקת ההתנגדויות שלה, קרי - מינוי חוקר מטעמה, משול למשחק מכור. החוקר התגלה כחותמת גומי פעם נוספת ולמרות הטיעונים הכבדים והעבודה הרצינית שנעשתה, בחרו החוקר והותמ"ל בשל לחצים פוליטיים ומניעים זרים להתעלם מכל זה ולהמשיך בהליך המסוכן שיפגע בציבור בצורה אנושה. אנו נחושים להמשיך ולהיאבק משפטית בתוכנית גם בבית המשפט".
ירון קדושים, מהפעילים הבולטים בשכונה, העלה פוסט בעניין:
" לצערינו " חוקר" הותמ"ל דחה את כל טענות התושבים המנומקות היטיב כנגד תוכנית סירקין המפלצתית. אסון התחבורה הגדול של פתח תקווה קיבל היום אישור רישמי ממוסדות התיכנון. הטענות שלנו נדחו כלאחר יד. לא שהיינו תמימים. לא שחשבנו אחרת. זו מטרה מסומנת מראש. אך אלפי ההתנגדויות ישמשו אותנו בהליך המשפטי שעכשיו נפנה אליו בעזרת השם.
לא אאריך בכל מה שנכתב במסמך הארוך שקיבלנו היום, אבל אציין נקודה אחת מדהימה.
לגבי הטענה על הצורך בשלביות תחבורה, והצורך להכניס את התחבורה בתוך התוכניות , טען "חוקר" הותמל כי " שלביות תחבורה הומלץ לדחות בטענה כי " ניסיון לייצר התניות מסוג זה מלמד כי לא רק שאינן מיצרות קשר בין הדברים ומעודדים את הקמת התשתיות, אלא להיפיך, התניה מעבירה את האחריות ואך גם את הכח לגוף התשתית, כאשר לו מצידו אין ענין בתוספת יחידות דיור ". כלומר, אולי הפתרונות תחבורה לא יבוצעו ( כי אין כסף או כי יהיו בעיות) ואז זה יתקע את הבניה...
זו בדיוק הטענה המרכזית שלנו!!
שבסוף יהיו עשרות אלפי תושבים בלי כבישים ובלי תשתיות!!!!
ביזיון. הליך של בושה.
עכשיו פניו של מטה סירקין אל מאבק משפטי.
לא נרים ידיים.
נמצה הכל להגנת עתיד העיר שלנו!!"