- כ"ד ניסן ה'תשפ"ה 22/04/2025′וואלה′: הצוללן שהותקף אמש על ידי כריש הוא בן 40 מפתח תקווה. בני משפחתו מספרים שהוא "חובב כרישים"
כתבות
מיזם הקורקינטים בפ"ת- כישלון או הצלחה?
כ"א חשון ה'תש"פ 19/11/2019
מערכת ′פיתה′

סיעת 'הביצועיסטים' דורשת להקפיא, לפי שעה, את מיזם הקורקינטים החשמליים שאישרה העירייה להפעיל בעיר, זאת בגלל ריבוי התאונות על כלי נסיעה זה והעדר תשתית מספיקה לכך, לטענתם.
חברי האופוזיציה בעיריית פ"ת, אורי אהד, איציק ישראל ותמי ז'יטלני פנו במכתב לראש העיר רמי גרינברג וביקשוהו להעלות לסדר היום בישיבת המועצה הקרובה את הצעתם לבחינה מחודשת של מיזם הקורקינטים החשמליים בעיר, נוכח הסכנה לפגיעות בגוף ובנפש שבמיזם זה.
לטענתם, העירייה מעודדת ומדרבנת שימוש בקורקינטים, מבלי שקדמה לכך עבודת תשתית כמו הקצאת שבילים ייעודיים, אין אכיפה נאותה וקביעת כללים ברורים בנושא.
עוד הם טוענים כי היוזמים הפרטיים משכירים את הכלי החשמלי ללא קסדות בטיחות, כך שמרבית המשתמשים בו עושים כן ללא חבישת קסדה, מה שמסכן אותם. כמו כן הם טוענים כי לא הוסדרו שבילים מיוחדים לקורקינטים ומכיוון שאסור לכלי זה לנסוע על המדרכה הם נוסעים בכבישים, חשופים לכל סכנה. טענה נוספת שלהם: נוכח העובדה שלא הוסדרו עבור הקורקינטים החשמליים מקומות מוגדרים לחנייה, הרוכבים משאירים אותם בכל מקום שנוח להם, וזה כשלעצמו יוצר מטרד להולכים על המדרכות.
'הביצועיסטים' מבקשים ממועצת העיר לבחון מחדש את הנושא, תוך קבלת החלטות מעשיות, החל מביטול הפרויקט עד להסדרת תשתיות והמשך בפתרונות נוספים אשר יבטיחו את שלומם של תושבי העיר ובטיחותם.
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: מדובר במיזם חשוב ונצרך עבור תושבי פתח תקוה, הקיים בכל הערים המובילות בעולם. מטרת המיזם היא לשפר את התניידות התושבים בתוך העיר, לצמצם את השימוש ברכבים ועל ידי כך להפחית את הפקקים ואת זיהום האוויר. בתוך כך, על המשתמש מוטלת האחריות לחבישת קסדה ולנסיעה מוסדרת על הכביש כפי שעל הנהג מוטלת האחריות לשים חגורת בטיחות בעת הנסיעה. ככל שהמשתמש יעבור על הוראות החוק בעניין זה, גורמי אכיפת החוק ינקטו נגדו צעדים.
נציין כי מערך הקורקינטים החל לפעול כפיילוט לפני כחודש ועד כה הוא הוגדר כמוצלח מאוד. בשלב הפיילוט הוחלט על הצבת קורקינטים לרווחת הציבור באזורים מרכזיים. כמו כן, נקבעו מקומות בהם יוצבו מספר קורקינטים כגון, תחנות רכבת ובמתחמי עסקים המכילים מאות עובדים. בתום הפיילוט, בעוד כחמישה חודשים, ייבחנו הסדרי פיזור נוספים. כמו כן, המפעילים התחייבו בכתב הרשאה מפורט במיוחד - לזמני תגובה מהירים לפינוי הקורקינטים שמפריעים לתנועה וכן הוגבלו בכמות פריסת הקורקינטים בעיר.
עוד נציין כי היקף השימוש שהציגו המפעילים עד כה בתחומי העיר פתח תקוה, עולה על עשרות אלפי רכיבות שבוצעו רק בחודש אחד בעיר. לעומת זאת, היקף התלונות שואף לאפס. המשמעות היא שהפיילוט נותן מענה מצויין לתושבי העיר ואנו מברכים על כך", תגובת העירייה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

סיעת 'הביצועיסטים' דורשת להקפיא, לפי שעה, את מיזם הקורקינטים החשמליים שאישרה העירייה להפעיל בעיר, זאת בגלל ריבוי התאונות על כלי נסיעה זה והעדר תשתית מספיקה לכך, לטענתם.
חברי האופוזיציה בעיריית פ"ת, אורי אהד, איציק ישראל ותמי ז'יטלני פנו במכתב לראש העיר רמי גרינברג וביקשוהו להעלות לסדר היום בישיבת המועצה הקרובה את הצעתם לבחינה מחודשת של מיזם הקורקינטים החשמליים בעיר, נוכח הסכנה לפגיעות בגוף ובנפש שבמיזם זה.
לטענתם, העירייה מעודדת ומדרבנת שימוש בקורקינטים, מבלי שקדמה לכך עבודת תשתית כמו הקצאת שבילים ייעודיים, אין אכיפה נאותה וקביעת כללים ברורים בנושא.
עוד הם טוענים כי היוזמים הפרטיים משכירים את הכלי החשמלי ללא קסדות בטיחות, כך שמרבית המשתמשים בו עושים כן ללא חבישת קסדה, מה שמסכן אותם. כמו כן הם טוענים כי לא הוסדרו שבילים מיוחדים לקורקינטים ומכיוון שאסור לכלי זה לנסוע על המדרכה הם נוסעים בכבישים, חשופים לכל סכנה. טענה נוספת שלהם: נוכח העובדה שלא הוסדרו עבור הקורקינטים החשמליים מקומות מוגדרים לחנייה, הרוכבים משאירים אותם בכל מקום שנוח להם, וזה כשלעצמו יוצר מטרד להולכים על המדרכות.
'הביצועיסטים' מבקשים ממועצת העיר לבחון מחדש את הנושא, תוך קבלת החלטות מעשיות, החל מביטול הפרויקט עד להסדרת תשתיות והמשך בפתרונות נוספים אשר יבטיחו את שלומם של תושבי העיר ובטיחותם.
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: מדובר במיזם חשוב ונצרך עבור תושבי פתח תקוה, הקיים בכל הערים המובילות בעולם. מטרת המיזם היא לשפר את התניידות התושבים בתוך העיר, לצמצם את השימוש ברכבים ועל ידי כך להפחית את הפקקים ואת זיהום האוויר. בתוך כך, על המשתמש מוטלת האחריות לחבישת קסדה ולנסיעה מוסדרת על הכביש כפי שעל הנהג מוטלת האחריות לשים חגורת בטיחות בעת הנסיעה. ככל שהמשתמש יעבור על הוראות החוק בעניין זה, גורמי אכיפת החוק ינקטו נגדו צעדים.
נציין כי מערך הקורקינטים החל לפעול כפיילוט לפני כחודש ועד כה הוא הוגדר כמוצלח מאוד. בשלב הפיילוט הוחלט על הצבת קורקינטים לרווחת הציבור באזורים מרכזיים. כמו כן, נקבעו מקומות בהם יוצבו מספר קורקינטים כגון, תחנות רכבת ובמתחמי עסקים המכילים מאות עובדים. בתום הפיילוט, בעוד כחמישה חודשים, ייבחנו הסדרי פיזור נוספים. כמו כן, המפעילים התחייבו בכתב הרשאה מפורט במיוחד - לזמני תגובה מהירים לפינוי הקורקינטים שמפריעים לתנועה וכן הוגבלו בכמות פריסת הקורקינטים בעיר.
עוד נציין כי היקף השימוש שהציגו המפעילים עד כה בתחומי העיר פתח תקוה, עולה על עשרות אלפי רכיבות שבוצעו רק בחודש אחד בעיר. לעומת זאת, היקף התלונות שואף לאפס. המשמעות היא שהפיילוט נותן מענה מצויין לתושבי העיר ואנו מברכים על כך", תגובת העירייה.
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה