כתבות
עד לאן באמת יגיע ′הקו הסגול′ של הרכבת הקלה?
י"א טבת ה'תש"פ 08/01/2020
מערכת "פיתה"

חלום הרכבת הקלה בפ"ת, שאולי אולי תקל על התנועה אל העיר וממנה, עדיין באוויר, ואת העבודות לקראתה אפשר לראות בעיקר בדרכים אל פ"ת וממנה.
שנים שהיה מתוכנן שהקו הסגול יעבור גם ברחוב העצמאות וממנו לרחוב פינס ושכונות המזרח, אך זה תקופה לא קצרה שמדובר על כך שהרכבת הקלה, בקו הסגול שלה, תסתיים ברחוב רבין, פאתי גבעת-שמואל.
בישיבת מועצת העיר האחרונה אמר ראש העיר רמי גרינברג כי "הצלחנו לשנות את תוואי הקו הסגול". תהינו, אולי אכן הם הצליחו להחזיר את הקו לרחוב העצמאות? פנינו לדוברות העירייה וזו תשובתם:
"בתכנון הראשוני לפני כ-15 שנה הקו הסגול היה אמור להתחיל מפ"ת. לפני כניסתו של ראש העיר רמי גרינברג לתפקיד נקבע כי הקו יסתיים באזור אוניברסיטת בר-אילן בגבעת שמואל. זו הנקודה הקרובה ביותר לפתח תקוה שנקבעה לפני כניסתו של ראש העיר לתפקיד. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הצליח להשיג אישור עקרוני בוועדות התכנון על כך שהקו יסתיים בדרך רבין בגבול של גבעת שמואל ופ"ת וייתן מענה לתושבי פ"ת. במקביל, באותו אזור מקודמים 2 קווי מטרו (M2+M3) שיושקו לקו הסגול. בנוסף, רק בחודש האחרון אושרה הקמת דיפו חדש בעיר למטרו M2. כפי שניתן להבין, ראש העיר יחד עם הגורמים הרלוונטיים ברשות פועלים כדי לרשת את העיר בתחבורה ציבורית",

הקרון החדש שהגיע לבדיקות-צילום נת"ע

פסי הרכבת שמותקנים ברחוב ז'בוטינסקי ואורלוב

תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
לא לוותר על רכבת קלה ברחוב העצמאות
חבל מאוד שהעריה מוותרת בקלות על הקו הסגול ברחוב העצמאות.
התחנה ברבין א(ם תאושר) נמצאת אחרי כביש סואן ותשרת רק מעטים מתושבי העצמאות.
החזרת הקו הסגול לאורך העצמאות תוריד את העומס העצום והפקקים ותסייע לנו להתנייד בקלות במטרופולין.
אסור לוותר על הרכבת
קטי
09/01/2020 19:28:02

חלום הרכבת הקלה בפ"ת, שאולי אולי תקל על התנועה אל העיר וממנה, עדיין באוויר, ואת העבודות לקראתה אפשר לראות בעיקר בדרכים אל פ"ת וממנה.
שנים שהיה מתוכנן שהקו הסגול יעבור גם ברחוב העצמאות וממנו לרחוב פינס ושכונות המזרח, אך זה תקופה לא קצרה שמדובר על כך שהרכבת הקלה, בקו הסגול שלה, תסתיים ברחוב רבין, פאתי גבעת-שמואל.
בישיבת מועצת העיר האחרונה אמר ראש העיר רמי גרינברג כי "הצלחנו לשנות את תוואי הקו הסגול". תהינו, אולי אכן הם הצליחו להחזיר את הקו לרחוב העצמאות? פנינו לדוברות העירייה וזו תשובתם:
"בתכנון הראשוני לפני כ-15 שנה הקו הסגול היה אמור להתחיל מפ"ת. לפני כניסתו של ראש העיר רמי גרינברג לתפקיד נקבע כי הקו יסתיים באזור אוניברסיטת בר-אילן בגבעת שמואל. זו הנקודה הקרובה ביותר לפתח תקוה שנקבעה לפני כניסתו של ראש העיר לתפקיד. ראש העיר רמי גרינברג, עם כניסתו לתפקיד, הצליח להשיג אישור עקרוני בוועדות התכנון על כך שהקו יסתיים בדרך רבין בגבול של גבעת שמואל ופ"ת וייתן מענה לתושבי פ"ת. במקביל, באותו אזור מקודמים 2 קווי מטרו (M2+M3) שיושקו לקו הסגול. בנוסף, רק בחודש האחרון אושרה הקמת דיפו חדש בעיר למטרו M2. כפי שניתן להבין, ראש העיר יחד עם הגורמים הרלוונטיים ברשות פועלים כדי לרשת את העיר בתחבורה ציבורית",

הקרון החדש שהגיע לבדיקות-צילום נת"ע

פסי הרכבת שמותקנים ברחוב ז'בוטינסקי ואורלוב

תגובות
(1 תגובות)
הוסף תגובה
הוסף תגובה
1.
לא לוותר על רכבת קלה ברחוב העצמאות
חבל מאוד שהעריה מוותרת בקלות על הקו הסגול ברחוב העצמאות.
התחנה ברבין א(ם תאושר) נמצאת אחרי כביש סואן ותשרת רק מעטים מתושבי העצמאות.
החזרת הקו הסגול לאורך העצמאות תוריד את העומס העצום והפקקים ותסייע לנו להתנייד בקלות במטרופולין.
אסור לוותר על הרכבת
קטי
09/01/2020 19:28:02