כתבות
מה החליטה מועצת העיר, הערב, על תחבורה ציבורית בשבת?
ב' שבט ה'תש"פ 28/01/2020
מערכת ′פיתה′

שעה שבוושינגטון הציגו טראמפ ונתניהו את 'תוכנית המאה', עסקו חברי מועצת עיריית פ"ת במספר נושאים, אולי חשובים קצת פחות, בהם בהצעה של חבר המועצה גנדי ברשובסקי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כזכור, בזמנו התבטא ראש העיר רמי גרינברג כי יתכן והעניין ייבדק, התבטאות שגררה תגובת נגד מרב העיר הרב מיכה הלוי ומאחרים.
כך או כך, בישיבת המועצה הערב, יום שלישי, ניסתה הנהלת העירייה לשנות את הכיוון לכדי החלטה שהעירייה תבדוק בחודשים הקרובים את נחיצות הדבר, ורק אם יתברר כי אכן יש צורך אמתי בכך, הנושא יקודם.
ראש העירייה, רמי גרינברג, נשמע הערב פחות נלהב מהאפשרות להפעיל כאן תחבורה ציבורית בשבת. הוא אמר כי מדובר בעלות של מיליוני שקלים שעלולה ליפול על העירייה והוסיף כי בעיריית תל אביב, שממנת זאת ב-20 מיליון שקל, היו שמחים לחדול מכך. גרינברג הוסיף כי גם נציגי נהגי המוניות, אתם נפגש באחרונה, ביקשו ממנו שלא לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, שכן הדבר יפגע קשה בפרנסתם.
בוסו הציע להוריד את הנושא מסדר היום, אך הצעתו לא נתקבלה. לבסוף הוחלט להמתין למכרז המוניות הכללי של הממשלה. נראה שהכוונה היא להרחיב שירות המוניות בשבת, גם בפ"ת. ש"ס והבית היהודי התנגדו לכך.
מהעירייה נמסר:
בעקבות פניות בנושא התחבורה הציבורית בשבת, מועצת העיר התייחסה בישיבתה הערב למענה שיינתן ע"י המשרד בנושא. משרד התחבורה קידם את מיזם הפעלת מוניות השירות בערים כאשר בפ"ת זכתה חברת שירן. על פי אותו מיזם, החברה תפעיל את מוניות השירות בעיר פתח תקוה ובמסגרת המכרז יתאפשר לחברה להפעיל את המוניות גם בשבת, דבר שייתן מענה למי שזקוק לכך. המיזם צפוי להיכנס לפעילות בפתח תקוה לקראת חודש אפריל השנה. יש לציין כי בניגוד למיזם ההיסעים שפועל בת"א בשבת, שעלותו נעמדת בעשרות מיליוני שקלים בשנה על חשבון משלם הארנונה - מיזם מוניות השירות לא יושת על חשבון הרשות. עם כניסת מיזם מוניות השירות, צפויות להצטרף רשויות נוספות, לרבות עיריית ת"א שמצפה להפסיק את המיזם החינמי ולהשתמש במוניות השירות.

צילום ארכיון
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה

שעה שבוושינגטון הציגו טראמפ ונתניהו את 'תוכנית המאה', עסקו חברי מועצת עיריית פ"ת במספר נושאים, אולי חשובים קצת פחות, בהם בהצעה של חבר המועצה גנדי ברשובסקי להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כזכור, בזמנו התבטא ראש העיר רמי גרינברג כי יתכן והעניין ייבדק, התבטאות שגררה תגובת נגד מרב העיר הרב מיכה הלוי ומאחרים.
כך או כך, בישיבת המועצה הערב, יום שלישי, ניסתה הנהלת העירייה לשנות את הכיוון לכדי החלטה שהעירייה תבדוק בחודשים הקרובים את נחיצות הדבר, ורק אם יתברר כי אכן יש צורך אמתי בכך, הנושא יקודם.
ראש העירייה, רמי גרינברג, נשמע הערב פחות נלהב מהאפשרות להפעיל כאן תחבורה ציבורית בשבת. הוא אמר כי מדובר בעלות של מיליוני שקלים שעלולה ליפול על העירייה והוסיף כי בעיריית תל אביב, שממנת זאת ב-20 מיליון שקל, היו שמחים לחדול מכך. גרינברג הוסיף כי גם נציגי נהגי המוניות, אתם נפגש באחרונה, ביקשו ממנו שלא לאפשר תחבורה ציבורית בשבת, שכן הדבר יפגע קשה בפרנסתם.
בוסו הציע להוריד את הנושא מסדר היום, אך הצעתו לא נתקבלה. לבסוף הוחלט להמתין למכרז המוניות הכללי של הממשלה. נראה שהכוונה היא להרחיב שירות המוניות בשבת, גם בפ"ת. ש"ס והבית היהודי התנגדו לכך.
מהעירייה נמסר:
בעקבות פניות בנושא התחבורה הציבורית בשבת, מועצת העיר התייחסה בישיבתה הערב למענה שיינתן ע"י המשרד בנושא. משרד התחבורה קידם את מיזם הפעלת מוניות השירות בערים כאשר בפ"ת זכתה חברת שירן. על פי אותו מיזם, החברה תפעיל את מוניות השירות בעיר פתח תקוה ובמסגרת המכרז יתאפשר לחברה להפעיל את המוניות גם בשבת, דבר שייתן מענה למי שזקוק לכך. המיזם צפוי להיכנס לפעילות בפתח תקוה לקראת חודש אפריל השנה. יש לציין כי בניגוד למיזם ההיסעים שפועל בת"א בשבת, שעלותו נעמדת בעשרות מיליוני שקלים בשנה על חשבון משלם הארנונה - מיזם מוניות השירות לא יושת על חשבון הרשות. עם כניסת מיזם מוניות השירות, צפויות להצטרף רשויות נוספות, לרבות עיריית ת"א שמצפה להפסיק את המיזם החינמי ולהשתמש במוניות השירות.

צילום ארכיון
תגובות
הוסף תגובה
הוסף תגובה